Gå til innhold

Idiot i BMW

Anbefalte innlegg

Pappa Bjørn

I går hadde jeg vært hos en kompis og skulle kjøre hjem. Da blir jeg liggende bak en BMW av de dyrere. Det var en M# som i utgangspunktet har 230 hestekrefter, men her var det masse forandringer. Kjleribber på sidene og gitter bak kunne minne om et intercooler system av klasse, som igjen betyr turbo i tillegg. Har man først kostet så mye for å få opp effekten er den trolig chippet og tunet slik at det fort vekk blir over 300 hester i motoren. Derfor var den senket, spoilere som senker luftmotstand, spesialdekk for økt effekt osv. Blin kan derfor være god for 270 km i timen fremfor 230. Den gjør ikke lenger 0-100 på 8,2 sekunder men på 6,3.

Man har nå brukt en halv million på å skaffe seg et monster av en bil som kan kjøre fletta av det meste. Bak kommer jeg i "fjøsbilen" min. En 1986 Daihatsu Charade som har vært blå, men som nå er rustrød. Ikke fordi den er lakkert, men fordi det er faktisk så mye rust av denne fargen dominerer. Den er utstyrt med en 0,9 liters 3-sylindret motor på 55 hk. Den har 4 wunderbaum som fulgte bilen og hjulkapsler på 3 av hjulene (ekstrautstyr). Den er et trillende bevis på at det finnes korrupsjon innad i Statens vegvesen, det må være eneste forklaring på at fjellbonden jeg kjøpte den av fikk den godkjent.

Foran meg ligger BMW`n som beskrevet slik at brummingen gjør at panseret mitt er i ferd med å blåse av. Føreren virket ikke særlig skremt over lyden av min bil som høres ut som en radio som har stoppet mellom top stasjoner. Problemet er bare at denne tullingen i bilen foran har senket bilen så mye at den ikke kan kjøres med. Han er aldri over 30 og bremser ned til gangfart midt på riksveien for hver eneste lille sten i veien, for kumlokk, for fotgjengerfelt, for små hull i bakken og da vi kom til et opphøyd gangfelt mått 2 av passasjerene gå ut mens han med list og lempe puffet bilen over på andre siden.

Da begynte jeg å bli rimelig lei, for Daihatsuen min kan faktisk kjøre over 30. På neste slette ligger han fortsatt i 20 med monsteret sitt men jeg legger meg ut og drar forbi ham. Jeg tuter og blinker med lysene og lager en støvsky som gjorde at han trolig løp ut med lommetørkleet sitt.

Så til poenget: Hvofor i huleste skal man øke effekten med 100 hester og like mange tusenlapper når du faktisk ved å kjøpe en bil til 2650 kroner (helt sant) kan kjøre 3 ganger så fort? Bilen min koster det samme som radio antennen til denne bilen, men jeg var halvveis i kveldsmaten og pils nummer to innen denne bilen hadde kommet seg over neste gangfelt.

Noen har beviselig mer penger enn vett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99973-idiot-i-bmw/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pappa Bjørn

Dette innlegget sier noe om to udugelig sjåfører:

Han, som åpenbart var helt plante, og du som faktisk presterte å ligge så lenge bak tullingen at du rakk å få med deg alt det du åpenbart fikk med deg.

Like ille begge to.

Når du ligger bak en sånn en som finner ut at det er nødvendig å kjøre slalom i et spente renn er det rimelig vanskelig å komme forbi. Jeg skal love deg at jeg benyttet sjansen i det øyeblikket den kom.

Forbi kom jeg til slutt, smart var jeg fra før.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99973-idiot-i-bmw/#findComment-566516
Del på andre sider

Når du ligger bak en sånn en som finner ut at det er nødvendig å kjøre slalom i et spente renn er det rimelig vanskelig å komme forbi. Jeg skal love deg at jeg benyttet sjansen i det øyeblikket den kom.

Du snakker da om en riksvei her. Isåfall skal det godt gjøres å ikke klare å kjøre forbi en bil som er foran med mindre motgående trafikk er ekstrem.

Og hvor langt på bygda bor du som har en riksvei med fartsdumper? Fartsdumper pleier da unektelig å være på småveier, men dersom det mot formodning skulle vise seg å være fartsdumper på denne riksveien, så er isåfall fartsgrensa på stedet max 40, noe som igjen sier litt om at han kanskje ikke var så på bærtur når han kjørte så sakte.

For øvrig kjøper man ikke en bil av den kaliberen bare fordi man vil kjøre fort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99973-idiot-i-bmw/#findComment-566520
Del på andre sider

Pappa Bjørn

Du snakker da om en riksvei her. Isåfall skal det godt gjøres å ikke klare å kjøre forbi en bil som er foran med mindre motgående trafikk er ekstrem.

Og hvor langt på bygda bor du som har en riksvei med fartsdumper? Fartsdumper pleier da unektelig å være på småveier, men dersom det mot formodning skulle vise seg å være fartsdumper på denne riksveien, så er isåfall fartsgrensa på stedet max 40, noe som igjen sier litt om at han kanskje ikke var så på bærtur når han kjørte så sakte.

For øvrig kjøper man ikke en bil av den kaliberen bare fordi man vil kjøre fort.

For det første: Dersom det kom som en bombe på deg så er faktisk store deler av det som har status som riksvei av rimelig dårlig kvalitet. For det andre var det ikke snakk om fartsdempere, men opphøyde gangfelt. Disse finner du også i 80 sonen. For det tredje: Man kjøper ikke en slik bil nødvendigvis for å kjøre fort, men dersom du trimmer den er det KUN for å øke effekten, dvs. fart og akselerasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99973-idiot-i-bmw/#findComment-566538
Del på andre sider

Men i dette tilfellet så skal det godt gjøres at vi snakker om en 60 sone, i og med at han lå i 20 km i timen, og det ville blitt kø. Det kan selvsagt ha vært om natta eller kvelden, noe som tilsier mindre trafikk, og isåfall blir det bare enda mer utrolig at du ikke klarte å kjøre forbi, uansett hvor dårlig veien var.

Om han hadde trimmet bilen aner du jo for øvrig fint lite om, og uansett hvor mye trimmet en bil er så betyr ikke det at man til enhver tid ligger med klampen i bånd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99973-idiot-i-bmw/#findComment-566541
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aina E

Men i dette tilfellet så skal det godt gjøres at vi snakker om en 60 sone, i og med at han lå i 20 km i timen, og det ville blitt kø. Det kan selvsagt ha vært om natta eller kvelden, noe som tilsier mindre trafikk, og isåfall blir det bare enda mer utrolig at du ikke klarte å kjøre forbi, uansett hvor dårlig veien var.

Om han hadde trimmet bilen aner du jo for øvrig fint lite om, og uansett hvor mye trimmet en bil er så betyr ikke det at man til enhver tid ligger med klampen i bånd.

Jeg tipper du kverulerer fordi du har en sånn bil selv...? Eller tar jeg skammelig feil??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99973-idiot-i-bmw/#findComment-566544
Del på andre sider

Jeg tipper du kverulerer fordi du har en sånn bil selv...? Eller tar jeg skammelig feil??

Du tar skammelig feil.

Jeg kverulerer fordi han omtaler en fyr som en idiot, mens min umiddelbare tanke når jeg leste innlegge hans, var at den virkelig idioten er den personen som ligger så lenge bak en bil at han rekker å registrere alt det tullet han registrerte, uten å kjøre forbi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99973-idiot-i-bmw/#findComment-566548
Del på andre sider

happy1365380345

Du tar skammelig feil.

Jeg kverulerer fordi han omtaler en fyr som en idiot, mens min umiddelbare tanke når jeg leste innlegge hans, var at den virkelig idioten er den personen som ligger så lenge bak en bil at han rekker å registrere alt det tullet han registrerte, uten å kjøre forbi.

Og plutselig sitter vi med 3 idioter - hehe.

En idiot som ikke klarte å kjøre forbi en idiot i en "trimma bil". Pluss en idiot som gidder å engasjere seg i noe så idiotisk.

*LOL*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99973-idiot-i-bmw/#findComment-566551
Del på andre sider

Gjest Aina E

Du tar skammelig feil.

He, he. Såå... Du er ikke ørlite misunnelig en gang?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99973-idiot-i-bmw/#findComment-566553
Del på andre sider

Har du ikke kjørt rundt i Asker noen gang da? Ett eksempel er Slemmestadveien rv. 165, der er det ihvertfall fartshump i Vollen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99973-idiot-i-bmw/#findComment-566563
Del på andre sider

Man kan jaggu begynne å lure på hvorfor de har biler som ikke tåler høyere forandringer i veibanen enn en liten sten.

Det irriterer meg noe grenseløst alle de tullingene som lager kø, uten å ha tanke for bilene bak. Enten kan de gasse på og legge seg i fartsgrensen og blir det kø skulle det ikke være rare omløpet i hode for å skjønne at man burde kjøre tilside.

Men neida, de kjøre kanskje i milevis, mens køen øker og øker bak. Det skulle da ikke være så vanskelig å skjønne at man burde sørge for å være minst mulig til hinder for andre bilister, både de som er foran og bak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99973-idiot-i-bmw/#findComment-566706
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nebbemor

Karroseri senka til bakken er noe tull. Det er jeg enig i.

Men ellers høres det ut som om du er litt misunnelig!

Selv så prioriterer jeg bil framfor interiør. Jeg har en dyr BMW. Den er lekker og sprek og en drøm å kjøre. Jeg holder fartsgrensene tom 70. Deretter ser jeg det an.

Men det er skikkelig gøy med noen ekstra krefter når du skal forbi da. Trygt er det også. Kjedelig hvis du har en bil som må ha en hel flystripe for å komme forbi. Da ligger du bare og irriterer deg, og så ender det med at du tar en sjanse. Det kan bli farlig.

Bil er gøy! Finnes ikke noe herligere enn å cruise rundt i vårsola med sommerdekk og kul musikk på anlegget. Takke meg til å bruke pengene på bil, i forhold til å søle bort tusener på tusener på klær med rette merket på!

Og jeg liker å kjøre fletta av folk av og til også. Særlig mannfolk som lar seg tirre. De tar det jo dødsens alvorlig hvis de blir kjørt fra av ei dame. Hehe. DET er idiot bak rattet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99973-idiot-i-bmw/#findComment-567120
Del på andre sider

Pappa Bjørn

Karroseri senka til bakken er noe tull. Det er jeg enig i.

Men ellers høres det ut som om du er litt misunnelig!

Selv så prioriterer jeg bil framfor interiør. Jeg har en dyr BMW. Den er lekker og sprek og en drøm å kjøre. Jeg holder fartsgrensene tom 70. Deretter ser jeg det an.

Men det er skikkelig gøy med noen ekstra krefter når du skal forbi da. Trygt er det også. Kjedelig hvis du har en bil som må ha en hel flystripe for å komme forbi. Da ligger du bare og irriterer deg, og så ender det med at du tar en sjanse. Det kan bli farlig.

Bil er gøy! Finnes ikke noe herligere enn å cruise rundt i vårsola med sommerdekk og kul musikk på anlegget. Takke meg til å bruke pengene på bil, i forhold til å søle bort tusener på tusener på klær med rette merket på!

Og jeg liker å kjøre fletta av folk av og til også. Særlig mannfolk som lar seg tirre. De tar det jo dødsens alvorlig hvis de blir kjørt fra av ei dame. Hehe. DET er idiot bak rattet.

Vel, jeg har to biler. Den jeg omtalte og en Mercedes 190E. Jeg er svært godt fornøyd med en familiebil og en "fjøsbil". Missunelse er det derfor ikke da jeg har hatt min del av guttebiler og dertilhørende gjeld.*L*

Det var bare at denne situasjonen ble direkte banal. Ikke noe angrep på de som ønsker å bruke noen ekstra kroner på å kose seg bak rattet, men derimot og bruke bunker med tusenlapper for å kunne skryte av det som finnes under panseret uten at det kan brukes til noe, det blir for dumt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99973-idiot-i-bmw/#findComment-567168
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Vel, jeg har to biler. Den jeg omtalte og en Mercedes 190E. Jeg er svært godt fornøyd med en familiebil og en "fjøsbil". Missunelse er det derfor ikke da jeg har hatt min del av guttebiler og dertilhørende gjeld.*L*

Det var bare at denne situasjonen ble direkte banal. Ikke noe angrep på de som ønsker å bruke noen ekstra kroner på å kose seg bak rattet, men derimot og bruke bunker med tusenlapper for å kunne skryte av det som finnes under panseret uten at det kan brukes til noe, det blir for dumt.

Synes ikke det er dummere å bruke bunker av tusenlapper på det enn det er å bruke det på et hageanlegg du aldri tilbringer tid i, dyre møbler som du bare bruker når du har gjester en sjelden gang, staffasje og dill og dall på husfasaden fordi naboene skal synes bra om det osv osv.

Har du tjent pengene selv (eller vunnet de) så må du kunne bruke det på hva du vil - samme hvor dumt det er.

Forøvrig synes jeg Mercedes 190E er en skikkelig gubbebil. Det er forøvrig de fleste BMW'er blitt etterhvert også. Skal det bli noe svung over disse bilene så MÅ de bare pyntes litt på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99973-idiot-i-bmw/#findComment-567219
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...