Gå til innhold

Lego klosser - toppen!!


Gjest motisaz

Anbefalte innlegg

Gjest motisaz

de fleste her vet vel hvem jeg er å..

uansett er jeg jente på 17. Pappa har tatt ned de ganmle legoklossene mine slik at tantungen min kan leke med de når han er her...men jeg har også beynt å leke med de..har utrolig mye glede av det. Pleier ofte å skrive ned det jeg drømmer og tenker etc..nå kan jeg bygge det

hva mener dere om det?? er jeg hel idiot?? føæler meg litt barnslig..men jeg har det jo så gøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ørkenvandreren

Skjønner godt at det føles litt barnslig, men så lenge du synes det er gøy; fortsett med det. Og nå har du jo "alibi" for å bruke legoen også, ihvertfall når tantungen er på besøk. Det ville jo vært trist hvis vi skulle slutte med noe som var gøy, bare fordi vi var mer opptatt av hva menneskene rundt oss mener om det vi bedriver...

Selv storkoser jeg meg når guttungen på 8 vil bruke bilbanen eller ishockeyspillet, for da har jeg et "alibi" for å være med. Og jeg er 35... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det er bra du har noe å glede deg over..

psykologen prøver alltid å få meg med inn på lekerommet på BUP. for jeg klarer ikke snakke. og barn de leker, og forteller ting. og hun tenkte kanskej jeg og ville det. jeg sa nei. jeg vil ikke leke. "jeg kommer bare til å begynne å gråte", sa jeg. for jeg gråter når jeg ser barneleker, og barn, og barnehager..aner ikke hvorfor, men det er hvertfall vondt..

vi har ikke lekt ennå, men en gang hadde hun lagt fram en slags øvelse. det var en matte, og rundinger rundt utover. jeg skulle stå i midten. og de som stod nærmest meg av venner og familie og sånn, skulle jeg sette nærmere meg. de som jeg ikke likte eller stod langt fra meg, skulle lengst ut på matta.

det som var rart var at de menneskene som ble stående nærmest meg, det var ikke familie, og ikke venner, men psykiatri-folk. folk som prøver å hjelpe, er faktisk de nærmeste. men det er oppgitt over at jeg ikke prater, men de vet hvertfall at jeg setter dem høyest. men hunden min, stod helt inne i sirkelen med meg..*s*

bare lek du, motisaz. tror det er sunt å ha det gøy..

*klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logoklosser er for voksne!

Tro meg, for her er store deler av familien hekta! Både mannen i huset og broren hans har dette som hobbyen sin. Og både jeg og svigerinna har bygynt å ta etter nå! Det finnes mailinglister for voksne legobyggere, og her er en side du kanskje vil ha glede av?

http://www.brickshelf.com/

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motisaz

Skjønner godt at det føles litt barnslig, men så lenge du synes det er gøy; fortsett med det. Og nå har du jo "alibi" for å bruke legoen også, ihvertfall når tantungen er på besøk. Det ville jo vært trist hvis vi skulle slutte med noe som var gøy, bare fordi vi var mer opptatt av hva menneskene rundt oss mener om det vi bedriver...

Selv storkoser jeg meg når guttungen på 8 vil bruke bilbanen eller ishockeyspillet, for da har jeg et "alibi" for å være med. Og jeg er 35... :-)

tak for svar alle sammen, tror jeg går å leker litt nå jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tak for svar alle sammen, tror jeg går å leker litt nå jeg

vet du, jeg har dritlyst på masse lego!:) hjemme hos foreldrene mine har jeg en drøssvis av legoklosser, og jeg synes det er kjempemoro å bygge, jeg, selv om mine femten år gamle brødre synes jeg er litt barnslig:) kanskje det er det jeg skal ønske meg i bursdags/julegave? hmm.. kanskje ikke så dumt, bare ikke samboeren tror jeg har klikka HELT nå da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Evnen til å leke seg er viktig. Lek bør vi fortsette med hel livet.

Ofte er menn flinkere til å leke i voksen alder enn det kvinner er. Jeg tror lek er helsefremmende.

The difference between men and boys:

The price of their toys :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37 og elsker å leke med lego. Har alltid syntes det er morsomt. Jeg føler meg ikke spesielt unormal heller, jeg vet at venner også liker dette og deltar gjerne i legolek med sine unger, slik jeg gjør med mine.

På slutten av sektitallet, da jeg fikk lego som barn, lekte foreldrene mine med lego etter at jeg hadde lagt meg og bygde kule hus og ting som stod på utstilling i stua, når jeg og søtern min våknet dagen etter.

nei kos deg med lego du !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt lurt!! Kanskje du ser at det er NOE som henger sammen her i vår fragmenterte verden, og at DU kan bygge det!! Godt å drive med noe så enkelt og konkret noen ganger! Samtidig kan en la tankene fly... Vil også tipse deg om boka NAIV.SUPER av Erlend Loe. Der finner vi en student som finner ro og glede og mening med tilværelsen ved å leke med et bankebrett! Han finner også stor glede i å, sammen med en liten gutt, liste opp alle dyrene han har sett. Boka virker enkel, men jeg har ikke problem med å se det komplekse i det enkle. Kanskje man på denne måten kan skape den lille enkle verdenen man tross alt ønsker seg?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du, jeg har dritlyst på masse lego!:) hjemme hos foreldrene mine har jeg en drøssvis av legoklosser, og jeg synes det er kjempemoro å bygge, jeg, selv om mine femten år gamle brødre synes jeg er litt barnslig:) kanskje det er det jeg skal ønske meg i bursdags/julegave? hmm.. kanskje ikke så dumt, bare ikke samboeren tror jeg har klikka HELT nå da:)

Jeg ga broren min bilbane (av ett eller annet helt bestemt merke...) da han ble 30 år - og han hadde fått en sønn som da var 4 mnd. Det er fortsatt broren min som liker bilbanen best av de to - selv om sønnen hans nå er blitt 4 år...

Så du kan sikkert ønske deg klosser til jul:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...