Gå til innhold

Pass til barn - fullmakt fra far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen trenger pass og jeg skal ordne det mens pappaen er på jobben.

Da trenger vi vel fullmakt fra far. Er det bare å skrive en standardfullmakt, eller finnes det et skjema for sånt, tro?

Er det noe mer vi må ha med for å kunne bestille pass til barnet?

Fortsetter under...

Skrevet

Skulle holde at han skrev en fullmakt som han underskriver, og at du evt får med deg en legitimasjon fra han. Jeg tok med visa-kortet hans.

Skrevet

Du må også ha med fars legitimasjon, gjerne fars pass. En hjemmesnekret fullmakt er tilstrekkelig, med f.eks. følgend tekst:

"Undertegndede x.x, personnr. 000, gir med dette min kone/samboer, y.y. fullmakt til å bestille pass til vår sønn/datter, z.z., persnnr. 000. (sign).

Trodde først du spurte etter fulmakt i forbindelse med barnevakt (pass), jeg :o).

Skrevet

Jeg har skrevet fullmakt selv:

Med dette gir undertegnede NN (navn og fødselsnr) fullmakt til at min kone MM (navn og fødselsnr) kan søke om pass til vår sønn XX (navn og fødselsnr).

Som legitimasjon medbringes undertegnedes pass, nr. 99-A999999/1.

Sted, dato og underskrift

Det framgår at du må ha med en eller annen legitimasjon fra faren (pass i eksemplet). Du må også kunne legitimere deg selv.

Se forøvrig http://www.politi.no (velg "Jeg trenger nytt pass" og bla litt ned)

Skrevet

Du må også ha med fars legitimasjon, gjerne fars pass. En hjemmesnekret fullmakt er tilstrekkelig, med f.eks. følgend tekst:

"Undertegndede x.x, personnr. 000, gir med dette min kone/samboer, y.y. fullmakt til å bestille pass til vår sønn/datter, z.z., persnnr. 000. (sign).

Trodde først du spurte etter fulmakt i forbindelse med barnevakt (pass), jeg :o).

Haha, det skulle tatt seg ut. Litt mye formalitet for en barnevakt. :o)

Skrevet

Skulle holde at han skrev en fullmakt som han underskriver, og at du evt får med deg en legitimasjon fra han. Jeg tok med visa-kortet hans.

Takk!

Annonse

Skrevet

Jeg har skrevet fullmakt selv:

Med dette gir undertegnede NN (navn og fødselsnr) fullmakt til at min kone MM (navn og fødselsnr) kan søke om pass til vår sønn XX (navn og fødselsnr).

Som legitimasjon medbringes undertegnedes pass, nr. 99-A999999/1.

Sted, dato og underskrift

Det framgår at du må ha med en eller annen legitimasjon fra faren (pass i eksemplet). Du må også kunne legitimere deg selv.

Se forøvrig http://www.politi.no (velg "Jeg trenger nytt pass" og bla litt ned)

Takk for svar og link. Da er det enkelt å ordne, i hvert fall.

Skrevet

Faren må skrive en fullmakt, og du må ha med legitimasjon (tror det holder med kopi) fra han.

Skrevet

Faren må skrive en fullmakt, og du må ha med legitimasjon (tror det holder med kopi) fra han.

Vi måtte ha med far, uansett.

Skrevet

Vi måtte ha med far, uansett.

Jeg hadde ikke med faren i sommer, men fullmakt og kopi av hans legitimasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...