Gå til innhold

Er virkelig 17. mai sååå ille?


Gjest Litt trist FAU-leder

Anbefalte innlegg

LOL, det er jo Norges dag da og det tror jeg nesten alle har forstått. Men jeg synes det er veldig hyggelig at folk bruker nasjonaldraktene sine, det er jo finkjolen uansett om den er norsk eller ikke. Men jeg foretrekker norske flagg.

I Stavanger så bruker mange flagg fra land XXX, for å vise at også de hedrer den norske grunnloven. Det synes jeg er en fin tanke.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Stavanger så bruker mange flagg fra land XXX, for å vise at også de hedrer den norske grunnloven. Det synes jeg er en fin tanke.

Med vennlig hilsen

Men det hadde ikke blitt riktig i toget, for meg altså. Hva folk som ser på har, det er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær frekk nu. Tar du en titt på diverse nettdebatter ser du raskt at flertallet er enig med meg.

Som (opprinnelig) tysker, er det ok at jeg bruker dette flagget i morgen?

http://cdn2.ioffer.com/img/item/958/426/03/o_l1N2bGotuiYdGAI.jpg

Da burde du virkelig vite at det flertallet ikke er noen garanti for at det er rett. Det er derfor man har en Grunnlov og en domstol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest speer

Da burde du virkelig vite at det flertallet ikke er noen garanti for at det er rett. Det er derfor man har en Grunnlov og en domstol.

Nu var dette et svar til "Inne i hodet ditt, mener du?".

Ellers, er det ikke slik at flertallet bestemmer? Er det ikke det vi kaller demokrati?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thara

I Stavanger så bruker mange flagg fra land XXX, for å vise at også de hedrer den norske grunnloven. Det synes jeg er en fin tanke.

Med vennlig hilsen

Det er jo greit at utlendingene vil gå i tog og hedre nasjonaldagen. Men da får de bruke norsk flagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg blir litt småkvalm av all nasjonalismen på denne dagen. Skulle ønske togene kunne bestå av all verdens flagg og folkedrakter, en dag for å bygge broer mellom alle folkeslag.

Greit nok at det er grunnlovsdagen, men i 2010 består Norge av mange folkeslag.

Dagen er jo til minne om Norges grunnlov og det er Norge man feirer - Norge med alle sine innbyggere, uansett hvilke land de kommer fra. Jeg ser ikke helt motsetningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thara

Jeg blir litt småkvalm av all nasjonalismen på denne dagen. Skulle ønske togene kunne bestå av all verdens flagg og folkedrakter, en dag for å bygge broer mellom alle folkeslag.

Greit nok at det er grunnlovsdagen, men i 2010 består Norge av mange folkeslag.

Hvorda kan du bli småkvalm av nasjonalismen når det er Norges nasjonaldag vi feirer på denne dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorda kan du bli småkvalm av nasjonalismen når det er Norges nasjonaldag vi feirer på denne dagen?

Man bør, som minimum, vite at det er den norske Grunnloven vi feirer.

Ærlig talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nu var dette et svar til "Inne i hodet ditt, mener du?".

Ellers, er det ikke slik at flertallet bestemmer? Er det ikke det vi kaller demokrati?

Jo, men en annen del av demokrati er å beskytte minoriteters rettigheter, slik at demokratiet ikke blir et flertallstyranni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo greit at utlendingene vil gå i tog og hedre nasjonaldagen. Men da får de bruke norsk flagg.

Nei, det er ytringsfrihet i den norske Grunnloven (Det er liksom det man skal hedre), så da kan man hedre med det flagget man ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åsheim

Nei, 17. mai er Norges grunnlovsdag.

Og når er Norges nasjonaldag da? Det er da lov til å kalle det for begge deler. Det heter da "National day" på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thara

Man bør, som minimum, vite at det er den norske Grunnloven vi feirer.

Ærlig talt!

Flisespikkeri, men det er lov å prøve seg når man ikke har flere svar å komme med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litt trist FAU-leder

Det skal være norske flagg på nasjonaldagen.

Det var virkelig ikke det denne tråden handler om. Det burde være unødvendig å ødelegge en tråd på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thara

Og når er Norges nasjonaldag da? Det er da lov til å kalle det for begge deler. Det heter da "National day" på engelsk.

Han har vel gått tom for argumenter, og må ha noe å komme med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...