Gå til innhold

Gratis tannlege og oppfølgning av psykiatrien.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet at når man går ukentlig til behandling på typ DPS eller har ukentlig kontakt med psykiatrisk sykepleier,og dette har vart over tre måneder har man egentlig krav på gratis tannlege behandling hos den kommunale tannlege tjenesten,men er det noe noen som vet/har erfaring om det er opp til hver tannlegeklinikk innen for det offentlige om de vil yte den hjelpen eller ikke,eller er det en fastsatt regel på at de skal gi det?


Anonymous poster hash: 310c0...3f2



Anonymous poster hash: 310c0...3f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg vet at når man går ukentlig til behandling på typ DPS eller har ukentlig kontakt med psykiatrisk sykepleier,og dette har vart over tre måneder har man egentlig krav på gratis tannlege behandling hos den kommunale tannlege tjenesten,men er det noe noen som vet/har erfaring om det er opp til hver tannlegeklinikk innen for det offentlige om de vil yte den hjelpen eller ikke,eller er det en fastsatt regel på at de skal gi det?

Anonymous poster hash: 310c0...3f2

Anonymous poster hash: 310c0...3f2

 

Så vidt meg bekjent, så er det kun jevnlig kontakt med kommunens hjemmetjenester som utløser rett til tannbehandling ved offentlig tannhelseklinikk, ikke jevnlige samtaler på dps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg kontakt med kommuen bare sånn at det er sagt,og jeg trodde det samme som deg. Men ette å ha undersøkt litt rundt omkring fikk jeg bekreftet det med DPS også.Men spørsmålet mitt har jo forsåvidt ikke noe med det å gjøre :)



Anonymous poster hash: 310c0...3f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg vet at når man går ukentlig til behandling på typ DPS eller har ukentlig kontakt med psykiatrisk sykepleier,og dette har vart over tre måneder har man egentlig krav på gratis tannlege behandling hos den kommunale tannlege tjenesten

 

Hvorfor er det egentlig slik?

Anonymous poster hash: bc7b6...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor er det egentlig slik?

Anonymous poster hash: bc7b6...112

 

Hvis du googler "prioriterte grupper tannhelse" og legger til fylket du bor i, vil du nok finne mer informasjon. Alle fylker er lovpålagt å gi gratis tannlegebehandling til barn, psykisk utviklingshemmede og mennesker i institusjon med opphold over tre måneder (sykehjem osv), rusmisbrukere osv. I tillegg kan fylker gi tilbud til andre "svake grupper". I mitt fylke gjelder følgende for det som sannsynligvis er gruppen du tilhører: 

 

Gruppe E3

Personer med psykiske lidelser som får poliklinisk behandling i spesialisthelsetjenesten over en periode på minimum tre måneder. Tilbud: Gratis nødvendig tannbehandling på offentlig tannklinikk. Akutthjelp fra 1. dag. Det er en forutsetning at brukeren ikke mottar lønn, inkludert sykepenger eller arbeidsavklaringspenger (tidligere attførings-, rehabiliteringspenger eller tidsbegrenset uførepensjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...