Gå til innhold

Vondt i tann. En uke etter en rotfylling


Danny91

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har egentlig 2 spørsmål.

Første er: Det har begynt å "irre" litt i ene tanna mi etter en rotfylling for 8 dager siden (merka det etter 5dager) og lurer på om dette kan ha noe sammenheng? Tannlegen sa at han måtte drepe en nerve (jeg hadde hull som var "på grensen" for rotfylling/bare fylling)

Jeg har lest litt om at dette er enten pga at nerven dør ut, eller at den er betent.

 

andre spørsmål mitt er: Jeg syns regningen var rimelig billig (første gang jeg rotfyller) da jeg betalte 3750,- for en tann (pluss han starta litt på nabotannen)

Han brukte 1,5time på alt.

Kan det hende at han bare fylte og ikke rotfylte?

 

Ser for meg at han evt fylte, og "venter" på at jeg kommer tilbake for en rotfylling for å få "dobbelt" betalt. Eller er det bare jeg som har blitt litt paranoid?

 

Det kan nevnes at jeg som mange andre ikke har vært hos tannlegen på en god del år, pga skrekk.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Har egentlig 2 spørsmål.

Første er: Det har begynt å "irre" litt i ene tanna mi etter en rotfylling for 8 dager siden (merka det etter 5dager) og lurer på om dette kan ha noe sammenheng? Tannlegen sa at han måtte drepe en nerve (jeg hadde hull som var "på grensen" for rotfylling/bare fylling)

Jeg har lest litt om at dette er enten pga at nerven dør ut, eller at den er betent.

 

andre spørsmål mitt er: Jeg syns regningen var rimelig billig (første gang jeg rotfyller) da jeg betalte 3750,- for en tann (pluss han starta litt på nabotannen)

Han brukte 1,5time på alt.

Kan det hende at han bare fylte og ikke rotfylte?

 

Han har nok rotfylt, og lagt på en midlertidig fylling. Har det begynt å gjøre vondt nå etter 8 dager bør du kontakte tannlegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...
kongenavtys

Det første jeg ville gjort var vel egentlig å ta en telefon til tannlegen din og høre hva slags behandling du fikk. Etter det vil du få en ny time hvor du får fikset opp i problemene. Jeg har selv jobbet på tannlegekontor og kjenner til en del av de symptomene du beskriver her. Enten er det gjort en for dårlig jobb eller så er nerven fortsatt "intakt" - noe den ikke skulle være.

Om det tar lang tid før du får en time, så kan du sjekke ut noen tips til hvordan du dealer med tannverk. For jeg har nettopp trukket 3 (!) visdomstenner hvor den ene gjorde skikkelig vondt og vet hvor jævlig det kan være.

http://www.kosmetikkportalen.com/hva-fungerer-mot-tannverk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...