Gå til innhold

Hvordan kan en få jobb som delvis uføretrygdet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støtter dette, viktig å jobbe med seg selv, trene egostyrke, ta seg sammen, komme seg opp om morran etc

 

Anonymkode: de989...5c4

Sånn er det nok.

Anonymkode: 8df04...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev ikke at det var lett å få seg jobb! Men mye blir lettere ved å gå inn i seg selv å gjøre en endring. Hvorfor skal noen ansette en person son ikke ville ansatt seg selv?

Anonymkode: 2b660...e4b

Ikke alle som er velfungerende nok til det. 

Har du kjempehull på CVen, lite utdannelse, helseproblemer og en personlighet for alle misliker er det ganske håpløst på arbeidsmarkedet, hvis du da ikke kan få jobb igjennom bekjente (men noen har faktisk ingen omgangskrets). 

Dette er bare sånn det er. 

Anonymkode: 8df04...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke alle som er velfungerende nok til det. 

Har du kjempehull på CVen, lite utdannelse, helseproblemer og en personlighet for alle misliker er det ganske håpløst på arbeidsmarkedet, hvis du da ikke kan få jobb igjennom bekjente (men noen har faktisk ingen omgangskrets). 

Dette er bare sånn det er. 

Anonymkode: 8df04...5d7

Og dette er et klassisk eksempel på en som må jobbe med sine egne holdninger. Slik du ser på deg selv vil du i hvertfall ikke få jobb. Og det mener jeg ikke nor vondt med.

Anonymkode: 2b660...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, AnonymBruker said:

Oh lord så mye svada og propaganda! NAV kan ikke gjøre alt, man må faktisk ut av døra og møte opp hos fremtidige arbeidsgivere for å få seg jobb! Holdninger har mye å si, og det er nok av dårlige holdninger her inne. Dessverre.

Anonymkode: 2b660...e4b

Hvis du leser det som skrives så ser du at det skrives at NAV tvert i mot ikke kan gjøre noe. Dvs. det motsatte av det du her hevner har vært skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette er et klassisk eksempel på en som må jobbe med sine egne holdninger. Slik du ser på deg selv vil du i hvertfall ikke få jobb. Og det mener jeg ikke nor vondt med.

Anonymkode: 2b660...e4b

Du vet ingen ting, din helvets ditt! Se til helvetge å pelle deg tilbake til det rasshølet du kom fra. 

Anonymkode: 8df04...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har vært hos nav og fått dekket feks førerkort selv om jeg var ufør, da jeg planla å utvide deltidsjobb som nattbud med aviser.     

 

Men så ble jeg truet flere ganger av sinte bikkjer og fikk hundefobi og panikkangst på ruta, så da ble det å slutte. Jeg har fått tilbud om arbeidstrening hos nav, selv om jeg er ufør og har schizofreni.

Anonymkode: 7a630...3ab

Høres rart ut at du fikk dette. Det er ikke sånn systemet skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutes ago, AnonymBruker said:

Og dette er et klassisk eksempel på en som må jobbe med sine egne holdninger. Slik du ser på deg selv vil du i hvertfall ikke få jobb. Og det mener jeg ikke nor vondt med.

Anonymkode: 2b660...e4b

Dette handler ikke om hvordan man "ser på seg selv", det er reellt. Det er mange som er i slike og lignende situasjoner. Men det er også mange som ikke skjønner at det er mulig, jeg tenker at de er heldige som har helt andre liv selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikere vil ha trygdede ut i arbeid, de snakker spesielt om unge uføre. Da må arbeidsplasser skaffes, og det vil kreve spesiell tilrettelegging for mange så de kan fungere i en liten jobb. MEN. I min kommune, som er en av landets rikeste...  Likevel har ikke NAV ressurser til å gjøre det politikerne ønsker. Det koster store summer både å skaffe og tilrettelegge. Dette tør de ikke si til oss brukere. I stedet sier de at "Nei, du har fått uføretrygd og da er du for sjuk til å jobbe. Ferdig snakka." Det eneste de kan tilby er disse Vekst-bedriftene eller hva det nå heter. Disse er IKKE godt tilrettelagt for andre enn de som har funksjonshemminger som sitter i hodet. Kravene til arbeidsevne er faktisk ganske høye, og likevel kaller de det VTA-plasser (varig tilrettelagt arbeid). Den T-en kan de tørke seg bak med, for de innvilger ikke penger til å dekke spesielle hjelpemidler enkelte trenger - som f.eks. synstekniske helpemidler. Jeg prøvde meg i en slik bedrift, og sa opp etter halvannen uke. Oppgavene... Vel, det gir meg ingenting å stå i flere timer og pakke ut noe, for så å legge det i kasser til andre som skal montere det på noe annet... Eller pelle papiromslag av bøker, fordi de skal skjæres til og limes på igjen for bibliotekene... Det er flott at sånne jobber finnes for de som kan fungere i dem og og oppleve mestringsfølelse, men det er svært mange som virkelig faller utenfor den type arbeidsplasser. Men det er nå det eneste NAV tilbyr!!

Det er svært skuffende, og jeg føler meg faktisk tråkka på. De hadde et prosjekt for å få folk ut i arbeid, men guess what. De fikk ikke penger til å fortsette, selv om de hadde svært gode resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Tror heller aldri man kan håpe på at de svakeste og de som virkelig trenger blir prioritert Men alt blir mer og mer politisert og man vurderer ikke lenger like het for lovverk engang Det koster så veldig å vinne frem Barnet kastes ut med badevannet som det engang het føler jeg Men har kanskje ikke nok empati med politikerne Heldigvis er de også mennesker og er helt sikkert ikke kommet sovende så langt

Men empati alle veier er veldig viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...