Gå til innhold

tynn hud etter kortison


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

jeg har brukt kortison-salver mot psoriasis i 15 år. dette har gitt meg tynn hud. den er nesten som silkepapir. jeg får lett blåmerker og sår.  betennelser oppstår relativt hyppig i disse sårene.

 

jeg lurer på om det finnes noe jeg kan gjøre for å få minst mulig sår og blåmerker?

Anonymkode: 4d2d6...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 8.3.2017 den 2.07, AnonymBruker skrev:

jeg har brukt kortison-salver mot psoriasis i 15 år. dette har gitt meg tynn hud. den er nesten som silkepapir. jeg får lett blåmerker og sår.  betennelser oppstår relativt hyppig i disse sårene.

 

jeg lurer på om det finnes noe jeg kan gjøre for å få minst mulig sår og blåmerker?

Anonymkode: 4d2d6...9d4

Lurer på det samme. Armene mine er som papir etter mange år med astmamedisin.

Anonymkode: ba0ad...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kanuttius

Prøv å redusere bruken eller helst ta en god pause fra kortisonen. Regner med det er sterk kortison du bruker, prøv en mildere variant og/Eller en god fuktighetskrem. De er flinke på apoteket så du kan få god hjelp det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...