AnonymBruker Skrevet i går, 05:03 Skrevet i går, 05:03 Alat svinger på 98-120, skal ta ultralyd. Noen som har opplevd det samme og hva var din grunn? Anonymkode: d5c89...7a5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 08:01 Skrevet i går, 08:01 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alat svinger på 98-120, skal ta ultralyd. Noen som har opplevd det samme og hva var din grunn? Anonymkode: d5c89...7a5 Ingen? Anonymkode: d5c89...7a5 0 Siter
emilie321 Skrevet i går, 08:16 Skrevet i går, 08:16 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ingen? Anonymkode: d5c89...7a5 Har høyere leververdier enn ønskelig, men vet ikke hvorfor. Har tatt ultralyd og legen så ikke noe galt. På den siste blodprøven hadde verdiene gått litt ned, men langt fra nok. Tar blodprøver jevnlig. 0 Siter
ISW Skrevet i går, 08:53 Skrevet i går, 08:53 Jeg har ALAT rundt 100 (er mann). Årsaken er kolesterolsenkende medisin. Verdien er så lett forhøyet at legen ikke bekymrer seg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 09:03 Skrevet i går, 09:03 emilie321 skrev (46 minutter siden): Har høyere leververdier enn ønskelig, men vet ikke hvorfor. Har tatt ultralyd og legen så ikke noe galt. På den siste blodprøven hadde verdiene gått litt ned, men langt fra nok. Tar blodprøver jevnlig. Okei, hvor gammel er du da? Merker du noe? Anonymkode: d5c89...7a5 0 Siter
nachnoo Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Er du overvektig, trener du ekstremt hardt, hva med alkoholforbruk, har du diabetes, hvilke medisiner bruker du, og har du nylig hatt en infeksjon? Mange har lett forhøyet ALAT uten at men finner årsaken, og det er helt ufarlig. 0 Siter
emilie321 Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Okei, hvor gammel er du da? Merker du noe? Anonymkode: d5c89...7a5 Er godt voksen og jeg merker ikke noe. Når legen ikke er stressa med det, så stoler jeg på at det ikke er spesielt farlig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Jeg får høye leververdier når jeg tar Paracet. Men ikke mer enn ts. Lett forhøyede verdier forekommer ganske ofte og det er som regel helt ufarlig. Jeg passet på å ikke ha drukket alkohol, tatt Paracet og også ikke to dager etter jeg har satt en sprøyte med metex mot revmatisme. Anonymkode: 6d9a7...fb9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden nachnoo skrev (41 minutter siden): Er du overvektig, trener du ekstremt hardt, hva med alkoholforbruk, har du diabetes, hvilke medisiner bruker du, og har du nylig hatt en infeksjon? Mange har lett forhøyet ALAT uten at men finner årsaken, og det er helt ufarlig. Okei litt beroligende! Ja er 18kg større enn det jeg skal og vil være. Holder på og gå ned i vekt( har pcos Anonymkode: d5c89...7a5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Dette spørsmålet har vært oppe mange ganger den siste tiden? Kan være forhøyet helt uten at de finner årsak, og uten at det får noen betydning for deg. Jeg har hatt det flere ganger; de fleste gangene i forbindelse med dehydrering. Anonymkode: 2f610...972 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette spørsmålet har vært oppe mange ganger den siste tiden? Kan være forhøyet helt uten at de finner årsak, og uten at det får noen betydning for deg. Jeg har hatt det flere ganger; de fleste gangene i forbindelse med dehydrering. Anonymkode: 2f610...972 Med dehydrering også? Haha er så mange ting jeg må passe på plutselig før blodprøve🤣 Anonymkode: d5c89...7a5 0 Siter
ISW Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden De fleste medisiner som metaboliseres (forbrennes) i leveren kan i varierende grad øke leverenzymer. Regelen er vel at har man mindre økning enn 3x øvre normalverdi (135 for kvinner og 210 for menn) så har det sjelden noen betydning. Du kan jo ta prøven igjen en gang, og sørge for avholdenhet fra alkohol og Paracet en uke i forveien (hvis du drikker eller bruker Paracet), og unngå hard trening et par-tre dager før? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden ISW skrev (1 time siden): De fleste medisiner som metaboliseres (forbrennes) i leveren kan i varierende grad øke leverenzymer. Regelen er vel at har man mindre økning enn 3x øvre normalverdi (135 for kvinner og 210 for menn) så har det sjelden noen betydning. Du kan jo ta prøven igjen en gang, og sørge for avholdenhet fra alkohol og Paracet en uke i forveien (hvis du drikker eller bruker Paracet), og unngå hard trening et par-tre dager før? Ja har stoppet med smertestillende siden 2.juli, var en periode fra januar til juli at jeg måtte bruke paracet/ibux mye. Anonymkode: d5c89...7a5 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.