Gå til innhold

Savner det gamle oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det innafor å kjøre samlivsbrudd med fler barn, og skylde på at man savner hvordan vi hadde det før? Før barna kom?

At å jobbe med følelsene ikke er ett tema når han savner det gamle oss? 

Ekke det ei kneik man må gjennom? 

Anonymkode: 5ea37...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Blir bare veldig lei meg når jeg hører slikt. Livet er full av forandringer og gjerne vemod over ting som var... I slike situasjoner hjelper det ikke å flykte og tro at det vil løse de vanskelige følelsene. Alle går igjennom forandringer. 

Syns en mann kan respektere den som er mor til sine barn og i hvert fall prøve å finne ut av det...

Etter min meningen er dette en umoden og egoistisk måte å tenke på. 

Anonymkode: 6d960...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir bare veldig lei meg når jeg hører slikt. Livet er full av forandringer og gjerne vemod over ting som var... I slike situasjoner hjelper det ikke å flykte og tro at det vil løse de vanskelige følelsene. Alle går igjennom forandringer. 

Syns en mann kan respektere den som er mor til sine barn og i hvert fall prøve å finne ut av det...

Etter min meningen er dette en umoden og egoistisk måte å tenke på. 

Anonymkode: 6d960...0bc

Takk.. det er både godt og vondt å høre at mine tanker rundt dette ikke er helt på jorde. Vondt fordi jeg ikke kommer fram til han når jeg forteller han det.. Han er helt låst, og det er uaktuelt å jobbe med det før han får tid. Men hva er tid?? Når han forteller det kan løse seg, men han trenger tid, da blir det jo til at jeg venter :(

Anonymkode: 5ea37...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk.. det er både godt og vondt å høre at mine tanker rundt dette ikke er helt på jorde. Vondt fordi jeg ikke kommer fram til han når jeg forteller han det.. Han er helt låst, og det er uaktuelt å jobbe med det før han får tid. Men hva er tid?? Når han forteller det kan løse seg, men han trenger tid, da blir det jo til at jeg venter :(

Anonymkode: 5ea37...80a

Jeg er absolutt ikke ekspert på dette . Det er vondt å vente og leve med en slik usikkerhet. Men vær lur. Prøv å ikke skubbe han lengre fra deg med anklager og manipulering. Fortell han heller at du elsker han , at du også er villig til å jobbe med ting. La han virkelig forstå hvor viktig han er for deg og familien. Prøv å finne ut hva han savner .... Stolthet er farlig i en slik situasjon . Bedre å gjøre rett enn å ha rett.? . Vet dette er vanskelig når man er såret og føler seg avvist .. 

Personlig hadde min mann og jeg hjelp av samtale med en familieterapeut .. ( familievernkontor er gratis). De er ofte mer opptatt av å holde familien sammen. 

Anonymkode: 6d960...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er absolutt ikke ekspert på dette . Det er vondt å vente og leve med en slik usikkerhet. Men vær lur. Prøv å ikke skubbe han lengre fra deg med anklager og manipulering. Fortell han heller at du elsker han , at du også er villig til å jobbe med ting. La han virkelig forstå hvor viktig han er for deg og familien. Prøv å finne ut hva han savner .... Stolthet er farlig i en slik situasjon . Bedre å gjøre rett enn å ha rett.? . Vet dette er vanskelig når man er såret og føler seg avvist .. 

Personlig hadde min mann og jeg hjelp av samtale med en familieterapeut .. ( familievernkontor er gratis). De er ofte mer opptatt av å holde familien sammen. 

Anonymkode: 6d960...0bc

Han vet så godt hva han betyr, hvor høyt jeg elsker han og hva jeg vil. Står på han nå, og håper tid viser han at familien er viktigere enn kanskje de rette følelsene i en periode. 

Har time på FVK om en måned. Håper han blir med, og at terapeuten kan vinkle situasjonen så han ser siden min bedre og at familie er viktig. Han er selv vokst opp med skilte foreldre, og veit hvor trist det er å ikke se pappa annet enn i helger.

Anonymkode: 5ea37...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å kjøre samlivsbrudd med fler barn, og skylde på at man savner hvordan vi hadde det før? Før barna kom?

At å jobbe med følelsene ikke er ett tema når han savner det gamle oss? 

Ekke det ei kneik man må gjennom? 

Anonymkode: 5ea37...80a

Sånn som du beskriver det høres det litt lettvint ut fra hans side. Man kan ikke forvente at ting skal være som før. Man får mindre tid og overskudd til parforholdet. Det gjelder bare å ikke prioritere det helt bort, for da blir det gjerne dårlig stemning og samlivsbrudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 minutter siden, Gargamel skrev:

Sånn som du beskriver det høres det litt lettvint ut fra hans side. Man kan ikke forvente at ting skal være som før. Man får mindre tid og overskudd til parforholdet. Det gjelder bare å ikke prioritere det helt bort, for da blir det gjerne dårlig stemning og samlivsbrudd. 

Ikke sant. Vi har ikke vært flinke nok til å prioritere hverandre. Har vi hatt barnevakt har vi tenkt vi må pleie vennskapene våre, men hadde jeg visst hva han tenkte - ville jeg mye heller brukt de timene på hverandre. Så det har vært mye dårlig stemning mellom oss. Men når problemet er på bordet og begge ser hva som må jobbes med, hvordan kan en person bare kutte ut og ikke ville? Sånn plutselig? :-( forstår ikke

Anonymkode: 5ea37...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vet så godt hva han betyr, hvor høyt jeg elsker han og hva jeg vil. Står på han nå, og håper tid viser han at familien er viktigere enn kanskje de rette følelsene i en periode. 

Har time på FVK om en måned. Håper han blir med, og at terapeuten kan vinkle situasjonen så han ser siden min bedre og at familie er viktig. Han er selv vokst opp med skilte foreldre, og veit hvor trist det er å ikke se pappa annet enn i helger.

Anonymkode: 5ea37...80a

Følelser lyger ofte. Trofasthet og lojalitet er noe man velger. Kan det tenkes at han er deprimert ?. At det at han ikke har de "rette" følelsene ikke bare har med forholdet å gjøre ..

 

Anonymkode: 6d960...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Følelser lyger ofte. Trofasthet og lojalitet er noe man velger. Kan det tenkes at han er deprimert ?. At det at han ikke har de "rette" følelsene ikke bare har med forholdet å gjøre ..

 

Anonymkode: 6d960...0bc

Jeg har tenkt tanken om at han kan være deprimert ja. Vi har opplevd sinnsykt mye på 3 år, han har aldri vist følelser for noe. Aldri gråt han etter begravelsen til faren sin, aldri sier han når han føler seg sliten, aldri noen ting. Helsesøster trodde kanskje han kunne være det han og, men jeg tørr ikke nevne det. Veldig redd for at han tar enda mer avstand fra meg..

Anonymkode: 5ea37...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...