Gå til innhold

Matbutikker åpne 24/7


AnonymBruker

Vil du ha matbutikker åpne 24/7?  

13 stemmer

  1. 1. Vil du ha matbutikker åpne 24/7?

    • JA
      6
    • NEI
      7


Anbefalte innlegg

Andreaswell
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bråker butikker virkelig så mye?

Anonymkode: e303b...f82

Aldri hørt en butikk bråke utenifra i hvertfall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    47

  • Andreaswell

    37

  • heisenberg

    3

  • Forumassistent

    1

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker
8 minutes ago, Andreaswell said:

Det er nok flere faktorer enn det lille venn. EN av dem er- lengre åpningstider= mer salg

Jeg drev for meg selv i flere år og trenger absolutt ikke noe kurs i økonomi. Eller takk for "omtanken".

Tidligere sa du:

2 hours ago, Andreaswell said:

Bruker ikke mer på mat kun fordi butikker blir åpne 24/7.

Jeg syns dette er noe usammenhengende...

Anonymkode: 74527...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Andreaswell skrev:

Det er nok flere faktorer enn det lille venn. EN av dem er- lengre åpningstider= mer salg

Folk spiser ikke mer fordi butikkene har åpent lengre. Hvis en butikk øker salget vil andre selge mindre. Nettoen blir fortsatt null.

16 minutter siden, Andreaswell skrev:

Jeg drev for meg selv i flere år og trenger absolutt ikke noe kurs i økonomi. Eller takk for "omtanken".

Salg av partyeffekter på nettet importert fra Sverige, var det ikke?

Anonymkode: e303b...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tidligere sa du:

Jeg syns dette er noe usammenhengende...

Anonymkode: 74527...23c

Skjedde noe feil med siteringen, but anyways- Vi bruker/ spiser ikke mer mat nei, men salget ville fortsatt øke. Er ikke slik at det kun selges mat i en dagligvarehandel ;) 

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk spiser ikke mer fordi butikkene har åpent lengre. Hvis en butikk øker salget vil andre selge mindre. Nettoen blir fortsatt null.

Salg av partyeffekter på nettet importert fra Sverige, var det ikke?

Anonymkode: e303b...f82

1- Se svaret mitt over

2- Nei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutes ago, Andreaswell said:

Skjedde noe feil med siteringen, but anyways- Vi bruker/ spiser ikke mer mat nei, men salget ville fortsatt øke. Er ikke slik at det kun selges mat i en dagligvarehandel ;)

Hm... klokken 02:45? Butikkene har ofte åpent "7/11" allerede, og enkelte 06 til 24... hvem er det som gidder å shoppe partyeffekter på Kiwi klokken 02:45?

Anonymkode: 74527...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm... klokken 02:45? Butikkene har ofte åpent "7/11" allerede, og enkelte 06 til 24... hvem er det som gidder å shoppe partyeffekter på Kiwi klokken 02:45?

Anonymkode: 74527...23c

Hva er det med dere og partyeffekter da? Klarer du ikke å komme med noe bedre?

Klokken er 03.00, folk skal hjem fra byen, på nach osv. Hvor kjøpelystne er ikke disse menneskene? Godterier, snacks og blandevann har høy fortjeneste og er lettsolgte varer. Om vi hadde fått en endring på alkoholloven i tillegg ville både staten og kjøpmennene tjent enda mer. Og, vi som kunder ville fått et bredere og mer tilgjengelig tilbud som de fleste andre land har. Hvor deilig er det ikke å være i Danmark, stikke innom 7/11 og kjøpe med seg en Vodka og Red Bull? 

Brått gikk jeg over til alkoholloven, men jeg mener at den diskusjonen hører inn under denne. Samtidig på vinmonopolets latterlige monopol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutes ago, Andreaswell said:

Hva er det med dere og partyeffekter da? Klarer du ikke å komme med noe bedre?

Klokken er 03.00, folk skal hjem fra byen, på nach osv. Hvor kjøpelystne er ikke disse menneskene? Godterier, snacks og blandevann har høy fortjeneste og er lettsolgte varer. Om vi hadde fått en endring på alkoholloven i tillegg ville både staten og kjøpmennene tjent enda mer. Og, vi som kunder ville fått et bredere og mer tilgjengelig tilbud som de fleste andre land har. Hvor deilig er det ikke å være i Danmark, stikke innom 7/11 og kjøpe med seg en Vodka og Red Bull? 

Brått gikk jeg over til alkoholloven, men jeg mener at den diskusjonen hører inn under denne. Samtidig på vinmonopolets latterlige monopol.

Så du mener at hvis butikkene har åpent på natten, så drar de inn så mye ekstra penger på ting som godterier, snacks og blandevann (ev. også alkohol) (gjelder dette hele uken, eller bare fredag og lørdag?), slik at det forsvarer de økte lønnsutgiftene?

Dvs. at det som går av godterier, snacks og blandevann (ev. alkohol) ikke senker salget som foregår 06/07-23/24?

( :rolleyes: )

Anonymkode: 74527...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir vel gjerne ungdommer det da som må stå der om natta. Håper at de da tenker sikkerhet og har securitasvakter ol. Det er ikke akkurat småbarnsforeldre og pensjonister som shopper mest om natten .. 

Dessuten er det så mange negative helsemessige konsekvenser av nattarbeid at man burde begrense denne type jobbing der det strengt tatt ikke er nødvendig. !

 

 

Anonymkode: b6463...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at hvis butikkene har åpent på natten, så drar de inn så mye ekstra penger på ting som godterier, snacks og blandevann (ev. også alkohol) (gjelder dette hele uken, eller bare fredag og lørdag?), slik at det forsvarer de økte lønnsutgiftene?

Dvs. at det som går av godterier, snacks og blandevann (ev. alkohol) ikke senker salget som foregår 06/07-23/24?

( :rolleyes: )

Anonymkode: 74527...23c

Hele uken, særlig i de større byene og studentbyene. Og nei, det ville ikke senket salget, det er jeg ganske sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Andreaswell skrev:

Hele uken, særlig i de større byene og studentbyene. Og nei, det ville ikke senket salget, det er jeg ganske sikker på.

Og jeg er ganske sikker på at du bare raller og ikke aner hva du snakker om.

Anonymkode: e303b...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg er ganske sikker på at du bare raller og ikke aner hva du snakker om.

Anonymkode: e303b...f82

Ok, du får da tro hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo.

Anonymkode: e303b...f82

Nei. Hvorfor kverulerer du mot meg på noe JEG vet best, fordi det gjelder MEG? Guri land og rike, du må være.. ja. Skal være pedagogisk og ikke si det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
31 minutes ago, Andreaswell said:

Hele uken, særlig i de større byene og studentbyene. Og nei, det ville ikke senket salget, det er jeg ganske sikker på.

Det tror du ikke på selv engang, du vil bare ikke innrømme nederlaget.

Anonymkode: 74527...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror du ikke på selv engang, du vil bare ikke innrømme nederlaget.

Anonymkode: 74527...23c

Nederlag? Er det et nederlag om noen taper eller tar feil i en diskusjon? Og fortell ikke meg hva jeg tror på eller ikke, klovn.

Uansett, jeg står for det jeg skriver over her. JEG har troen på det, at ikke du har det er helt okey. Trenger ikke å tro at det er et nederlag for meg om noen er uenige. Ingen har kommet med argumentasjon som sier at det ikke ville fungert?

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen innpå her mener de har rett til å bruke de fleste tråer til personlige krangler og overser andre sine innspill.. 

Anonymkode: b6463...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Andreaswell said:

Nederlag? Er det et nederlag om noen taper eller tar feil i en diskusjon? 

Uansett, jeg står for det jeg skriver over her. JEG har troen på det, at ikke du har det er helt okey. Trenger ikke å tro at det er et nederlag for meg om noen er uenige. Ingen har kommet med argumentasjon som sier at det ikke ville fungert?

Du har bevisbyrden der.

Anonymkode: 74527...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, Andreaswell skrev:

Hva er det med dere og partyeffekter da? Klarer du ikke å komme med noe bedre?

Klokken er 03.00, folk skal hjem fra byen, på nach osv. Hvor kjøpelystne er ikke disse menneskene? Godterier, snacks og blandevann har høy fortjeneste og er lettsolgte varer. Om vi hadde fått en endring på alkoholloven i tillegg ville både staten og kjøpmennene tjent enda mer. Og, vi som kunder ville fått et bredere og mer tilgjengelig tilbud som de fleste andre land har. Hvor deilig er det ikke å være i Danmark, stikke innom 7/11 og kjøpe med seg en Vodka og Red Bull? 

Så det du egentlig vil ha er døgnåpne kiosker så folk kan få kjøpt snacks, brus, sjokolade, og andre sukkervarer om natten.

Og døgnåpne spritsjapper så promillen kan vedlikeholdes utover morgenen.

Snakk om å slå to fluer i en smekk. Ikke bare skaper dette flere arbeidsplasser i varehandelen, men helsevesenet og politiet må også øke bemanningen.

Er du alltid like smart?

 

 

 

Anonymkode: e303b...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Så det du egentlig vil ha er døgnåpne kiosker så folk kan få kjøpt snacks, brus, sjokolade, og andre sukkervarer om natten.

Og døgnåpne spritsjapper så promillen kan vedlikeholdes utover morgenen.

Snakk om å slå to fluer i en smekk. Ikke bare skaper dette flere arbeidsplasser i varehandelen, men helsevesenet og politiet må også øke bemanningen.

Er du alltid like smart?

 

 

 

Anonymkode: e303b...f82

Bra i studentbyene da. Studentene MÅ ikke dra på forelesning.

Anonymkode: 74527...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Andreaswell skrev:

Nederlag? Er det et nederlag om noen taper eller tar feil i en diskusjon? Og fortell ikke meg hva jeg tror på eller ikke, klovn.

Uansett, jeg står for det jeg skriver over her. JEG har troen på det, at ikke du har det er helt okey. Trenger ikke å tro at det er et nederlag for meg om noen er uenige. Ingen har kommet med argumentasjon som sier at det ikke ville fungert?

Din argumentasjon som sier at dette ville fungert er helt fraværende.

Anonymkode: e303b...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...