Gå til innhold

Matbutikker åpne 24/7


AnonymBruker

Vil du ha matbutikker åpne 24/7?  

13 stemmer

  1. 1. Vil du ha matbutikker åpne 24/7?

    • JA
      6
    • NEI
      7


Anbefalte innlegg

Andreaswell
1 minutt siden, Gargamel skrev:

Ja, jeg har vært i usa noen ganger. De fleste kjøpesentre har ikke døgnåpent, men det var vel å ta hardt i at det bare er småbutikker som har det. 

Kjøpesentre nei, men man trenger ikke kjøre langt for å finne et supermarked som er døgnåpent. Men klart, dette kan ikke sammenlignes med Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    47

  • Andreaswell

    37

  • heisenberg

    3

  • slabbedask

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Gargamel
11 minutter siden, Andreaswell skrev:

Kjøpesentre nei, men man trenger ikke kjøre langt for å finne et supermarked som er døgnåpent. Men klart, dette kan ikke sammenlignes med Norge. 

Poenget mitt var at ikke alle butikker tvinges til å ha nattåpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg føler plutselig at jeg hører til i en annen generasjon. Dette stresset , maset og tilgjengeligheten. Det vil jo gå utover noen. Kanskje en fra før lavtlønnet gruppe som vil bli " kjørt " enda mer... Mens andre skal ha sin 8 til fire jobb med fri hver helg og helligdag. Blir litt lei meg jeg , vet absolutt belastningen og bakdelen med skiftarbeid. Hvordan sjefene strever med å dekke inn vaktene... Har gjerne ikke råd til å ansette så mange nye så derfor fordeler man kanskje heller folk utover døgnet. Ferre på dag feks. Då blir arbeidsbyrden større ... osv . Det er ikke bare økonomi og profitt som teller, det er også mennesker innblandet ....

 

Anonymkode: b6463...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
3 minutter siden, Gargamel skrev:

Poenget mitt var at ikke alle butikker tvinges til å ha nattåpent.

Ok, det er klart. Ville jo ikke blitt sånn her heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutes ago, Gargamel said:

Poenget mitt var at ikke alle butikker tvinges til å ha nattåpent.

Hvis de ikke gjør det mister de kunder. Det er det dagligvarebransjen selv sier.

Anonymkode: 74527...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler plutselig at jeg hører til i en annen generasjon. Dette stresset , maset og tilgjengeligheten. Det vil jo gå utover noen. Kanskje en fra før lavtlønnet gruppe som vil bli " kjørt " enda mer... Mens andre skal ha sin 8 til fire jobb med fri hver helg og helligdag. Blir litt lei meg jeg , vet absolutt belastningen og bakdelen med skiftarbeid. Hvordan sjefene strever med å dekke inn vaktene... Har gjerne ikke råd til å ansette så mange nye så derfor fordeler man kanskje heller folk utover døgnet. Ferre på dag feks. Då blir arbeidsbyrden større ... osv . Det er ikke bare økonomi og profitt som teller, det er også mennesker innblandet ....

 

Anonymkode: b6463...f38

Er det ikke bedre å ha en jobb, selv om natten enn å ikke ha en jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de ikke gjør det mister de kunder. Det er det dagligvarebransjen selv sier.

Anonymkode: 74527...23c

Så hvorfor har ikke det skjedd i USA, hvor sånn arbeidskraft er råbillig?

Noen, men ikke alle vil ha nattåpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Andreaswell skrev:

Hva er det med dere og partyeffekter da? Klarer du ikke å komme med noe bedre?

Klokken er 03.00, folk skal hjem fra byen, på nach osv. Hvor kjøpelystne er ikke disse menneskene? Godterier, snacks og blandevann har høy fortjeneste og er lettsolgte varer. Om vi hadde fått en endring på alkoholloven i tillegg ville både staten og kjøpmennene tjent enda mer. Og, vi som kunder ville fått et bredere og mer tilgjengelig tilbud som de fleste andre land har. Hvor deilig er det ikke å være i Danmark, stikke innom 7/11 og kjøpe med seg en Vodka og Red Bull? 

Brått gikk jeg over til alkoholloven, men jeg mener at den diskusjonen hører inn under denne. Samtidig på vinmonopolets latterlige monopol.

Og du er den samme som ikke forstår at døgnåpne butikker kan medføre mye støy for folk som trenger å sove? Dere som ikke forstår dette bor vel trolig ikke i nærheten av en. Vareleveranser, folk som prater, hyler, kommer og går, biler som parkeres osvosv. 

Anonymkode: c2fb9...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, Andreaswell skrev:

Er det ikke bedre å ha en jobb, selv om natten enn å ikke ha en jobb? 

Kan du ikke jobbe i en slik jobb selv?

Anonymkode: e303b...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du er den samme som ikke forstår at døgnåpne butikker kan medføre mye støy for folk som trenger å sove? Dere som ikke forstår dette bor vel trolig ikke i nærheten av en. Vareleveranser, folk som prater, hyler, kommer og går, biler som parkeres osvosv. 

Anonymkode: c2fb9...27c

Jeg bor rett i utkanten av sentrum i byen, meget nærme en butikk. Selv om denne butikken er åpent til 23 så kommer det ikke vareleveranser etter klokken 18 som regel. Hvorfor skal det da brått komme om natten?

Høres ut som du bør flytte til bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke jobbe i en slik jobb selv?

Anonymkode: e303b...f82

Har gjort det tidligere i min ungdom ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Andreaswell skrev:

Har gjort det tidligere i min ungdom ;) 

Hvorfor ikke nå? For dårlig betalt?

Anonymkode: e303b...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke nå? For dårlig betalt?

Anonymkode: e303b...f82

Hvorfor spør du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Andreaswell skrev:

Hvorfor spør du? 

Fordi jeg kan.

Anonymkode: e303b...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Andreaswell skrev:

Jeg bor rett i utkanten av sentrum i byen, meget nærme en butikk. Selv om denne butikken er åpent til 23 så kommer det ikke vareleveranser etter klokken 18 som regel. Hvorfor skal det da brått komme om natten?

Høres ut som du bør flytte til bygda.

Du er jammen ikke lett å diskutere med. Du KLARER IKKE å la noe andre få litt rett i noe...... 

 

4 minutter siden, Andreaswell skrev:

Har gjort det tidligere i min ungdom ;) 

Jobbet du natt?

Anonymkode: b6463...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er jammen ikke lett å diskutere med. Du KLARER IKKE å la noe andre få litt rett i noe...... 

 

Jobbet du natt?

Anonymkode: b6463...f38

Altså, handlet dette om å få rett i noe? Ja, jeg er sta men jeg kan fint innrømme om jeg tar feil. Ser ikke at jeg har gjort det? Mulig din grense for støy er lavere enn min. Men jeg hadde nå et poeng når det gjaldt varelevering?

 

Ja, jeg jobbet natt. Var jo det jeg skrev ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg kan.

Anonymkode: e303b...f82

Ok, men da lar jeg vær å svare :) Null interesse av å gi deg svar på noe du ikke bryr deg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Andreaswell skrev:

Er det ikke bedre å ha en jobb, selv om natten enn å ikke ha en jobb? 

Ikke hvis man blir syk av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Andreaswell skrev:

Altså, handlet dette om å få rett i noe? Ja, jeg er sta men jeg kan fint innrømme om jeg tar feil. Ser ikke at jeg har gjort det? Mulig din grense for støy er lavere enn min. Men jeg hadde nå et poeng når det gjaldt varelevering?

 

Ja, jeg jobbet natt. Var jo det jeg skrev ;) 

Du kverulerer verre enn sør.

Mjau. Mjau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
Akkurat nå, heisenberg skrev:

Ikke hvis man blir syk av det.

Nei, det er klart. Men er det sånn at alle blir syke av å jobbe natt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...