Gå til innhold

Hva feiler vifteovnen min?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg har en vifteovn.. En som ser ut som en peis. Kan ha på ovnen med varme om jeg vil, eller så kan jeg ha den som dekorasjons-peis. Det som skjer om jeg ikke tar på varmen er at den lager noe helt sykt med lyder. Den gjorde det ikke de første dagene jeg hadde den, men etter noen dager begynte den å lage bråkete lyder.. som et tog... Jeg bruker den allikevel, og har nå brukt den videre i 10 måneder med den lyden på. Er det normalt at en vifteovn lager sånne irriterende lyder? Noen som har slik selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har en vifteovn.. En som ser ut som en peis. Kan ha på ovnen med varme om jeg vil, eller så kan jeg ha den som dekorasjons-peis. Det som skjer om jeg ikke tar på varmen er at den lager noe helt sykt med lyder. Den gjorde det ikke de første dagene jeg hadde den, men etter noen dager begynte den å lage bråkete lyder.. som et tog... Jeg bruker den allikevel, og har nå brukt den videre i 10 måneder med den lyden på. Er det normalt at en vifteovn lager sånne irriterende lyder? Noen som har slik selv? 

Hvorfor har du ikke reklamert til butikken?

Anonymkode: 2b368...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke reklamert til butikken?

Anonymkode: 2b368...d00

Jeg gjorde det ikke fordi den kostet bare 600 kr. Og butikken ligger ganske så langt unna der jeg bor... men jeg har brukt den fordi den gir god varme. Men lyden av den er irriterende. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Trine skrev:

Den lager bare lyd når du ikke har på varmen?

Den lager lyd om varmen er av eller på.... men den funker men er en virkelig ekkel lyd. Problemet var at jeg måtte dra i ca 4-5 timer for å få byttet den. Kjøpte den langt unna der jeg bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Det er nok et viftelager som er ødelagt.

Da skulle den jo ikke laget lyd når vifta ikke er på. Om ikke flammene genererer såpass mye varme at den har en kjølevifte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trine skrev:

Da skulle den jo ikke laget lyd når vifta ikke er på. Om ikke flammene genererer såpass mye varme at den har en kjølevifte da.

Jeg aner ikke hva slags ovn det er. Det står at den lager lyd når varmen ikke er på. Vet ikke om vifta kan være på allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg aner ikke hva slags ovn det er. Det står at den lager lyd når varmen ikke er på. Vet ikke om vifta kan være på allikevel.

Ja ikke lett å vite men kan virke som om det er noe som romstrerer inni der.... Viften blåser når den jobber men dette virker til å være en motor og den lager lyd selv om Viften ikke blåser. Rart det der. Er nyskjerrig på hva som er feil med den. Men ikke lett å finne ut av. Jeg har ikke kvitteringen heller og det er langt å reise dit så får bare gi den opp. Egentlig bør jeg nok ikke bruke den siden den lager den skumle lyden men jeg har gjort det i 10 måneder nå.... for den gir så god varme fra seg.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Ja ikke lett å vite men kan virke som om det er noe som romstrerer inni der.... Viften blåser når den jobber men dette virker til å være en motor og den lager lyd selv om Viften ikke blåser. Rart det der. Er nyskjerrig på hva som er feil med den. Men ikke lett å finne ut av. Jeg har ikke kvitteringen heller og det er langt å reise dit så får bare gi den opp. Egentlig bør jeg nok ikke bruke den siden den lager den skumle lyden men jeg har gjort det i 10 måneder nå.... for den gir så god varme fra seg.... 

Pass i alle fall på at den er avslått når du sover eller ikke er hjemme, slike ovner skal kun brukes når noen er tilstede og er våkne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Lillemus skrev:

Pass i alle fall på at den er avslått når du sover eller ikke er hjemme, slike ovner skal kun brukes når noen er tilstede og er våkne.

Takk for opplysningen, og jeg er enig i det. Jeg slår den alltid av når jeg sover eller ikke er nær den. 

Jeg sjekket den litt nærmere ut nå, men det virker ikke som om det er fra viften lyden kommer. Kan virke som om det er noe med lyseffekten som lager uekte "ild" inni den. Den ser ut som en liten peis... Veldig fin og koselig og se på. God varme fra den, men du verden så irriterende lyd!. 

Jeg er ganske sikker på at det er ikke viften som lager lyden. Det er noe annet. For viften lager en helt behagelig lyd. Ikke bråk. Men det er noe annet som lager en skrangle tog lyd.... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Har du kjøpt den på clas ohlson så kan du sikkert bytte den på en hvilken som helst clas ohlson butikk. De pleier ikke være så vanskelige å be de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Har du kjøpt den på clas ohlson så kan du sikkert bytte den på en hvilken som helst clas ohlson butikk. De pleier ikke være så vanskelige å be de.

Ja kjøpte den på clas Olsson men jeg har ikke kvitteringen ..... 

Men jeg tror det er led lysene som lager lyden. Det er ikke viften. Men hadde vært kjekt med en ovn uten lyd.... men vet ikke om jeg får byttet den uten kvittering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
8 timer siden, Mina1 skrev:

Ja kjøpte den på clas Olsson men jeg har ikke kvitteringen ..... 

Men jeg tror det er led lysene som lager lyden. Det er ikke viften. Men hadde vært kjekt med en ovn uten lyd.... men vet ikke om jeg får byttet den uten kvittering...

du kan jo sende kundeservice en mail, og høre. De har vært behjelpelige med meg når jeg hadde ett problem. var riktignok litt annet problem, men de virket "snille". :) Du risikerer jo ikke noe  annet enn å få ett høflig nei.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

du kan jo sende kundeservice en mail, og høre. De har vært behjelpelige med meg når jeg hadde ett problem. var riktignok litt annet problem, men de virket "snille". :) Du risikerer jo ikke noe  annet enn å få ett høflig nei.

Takk for ideen :) Jeg liker ikke å være til bry, men okey jeg kan jo gjøre det. Jeg sier det som det er at jeg har ikke kvitteringen på varen, men at jeg har en vifteovn kjøpt hos dem og at den var dårlig helt fra starten av... 

Jeg elsker den vifteovnen faktisk. Den er utrolig fin. Jeg hører at viften har en helt fin viftelyd, men det som bråker er led-lysene tror jeg. Det har ingenting med selve viften å gjøre, men med lysene som ser ut som flammer i den :) . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

du kan jo sende kundeservice en mail, og høre. De har vært behjelpelige med meg når jeg hadde ett problem. var riktignok litt annet problem, men de virket "snille". :) Du risikerer jo ikke noe  annet enn å få ett høflig nei.

Takk for tipset :) Nå har jeg sendt dem en mail, så blir spennende å se hva de svarer :) . Viktig å handle. Jeg er ikke akkurat så flink til det før jeg får et "spark-bak" ofte :D 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...