Gå til innhold

Jeg er lost :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i slutten av tjueårene. Har generell studiekompetanse og en bachelor innen helse (ikke sykepleie).
Har hatt mange ulike jobber (fra butikker og kafeer til lærervikar). 
-Men jeg er helt lost. 
Jeg har forresten bp1. 

Jeg har omtrent aldri likt jobbene mine. Får fort lammende angst og blir paranoid og ekstremt selvkritisk.
Nå er det som om jeg ikke har noen interesser lenger.
Jeg ønsker meg en jobb. 
-Men jeg er ikke interessert i noen ting.
Skulle gjerne fått meg en profesjonsutdanning, men har ikke trua på at jeg vil klare det på grunn av sykdommen som ødelegger.

Og jeg er redd.
Hva skal jeg gjøre? Blir det ingenting av meg?
Klarer jeg aldri finne motivasjon? Er jeg til å stole på? Eller blir jeg alltid en byrde.
Livet er som et korthus som stadig raser. Og jeg er lei meg og sliten av å bygge det opp igjen.

Hva gjør man i en sånn situasjon? Hvordan fant dere (som har funnet den) en jobb som passet for dere?

Anonymkode: f41ed...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er i slutten av tjueårene. Har generell studiekompetanse og en bachelor innen helse (ikke sykepleie).
Har hatt mange ulike jobber (fra butikker og kafeer til lærervikar). 
-Men jeg er helt lost. 
Jeg har forresten bp1. 

Jeg har omtrent aldri likt jobbene mine. Får fort lammende angst og blir paranoid og ekstremt selvkritisk.
Nå er det som om jeg ikke har noen interesser lenger.
Jeg ønsker meg en jobb. 
-Men jeg er ikke interessert i noen ting.
Skulle gjerne fått meg en profesjonsutdanning, men har ikke trua på at jeg vil klare det på grunn av sykdommen som ødelegger.

Og jeg er redd.
Hva skal jeg gjøre? Blir det ingenting av meg?
Klarer jeg aldri finne motivasjon? Er jeg til å stole på? Eller blir jeg alltid en byrde.
Livet er som et korthus som stadig raser. Og jeg er lei meg og sliten av å bygge det opp igjen.

Hva gjør man i en sånn situasjon? Hvordan fant dere (som har funnet den) en jobb som passet for dere?

Anonymkode: f41ed...9b2

Har hatt det ganske tungt jobbmessig jeg også. Slet med å trives i jobben mange plasser. Men nå har jeg en jobb jeg trives i og føler meg hjemme i, selv om det er altfor lite jobbing iblant. Jeg havnet der tilfeldig via bekjentskap. Jeg trivdes i miljøet på arbeidsplassen, og at den ikke er altfor stressende / hektisk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Mina1 skrev:

Har hatt det ganske tungt jobbmessig jeg også. Slet med å trives i jobben mange plasser. Men nå har jeg en jobb jeg trives i og føler meg hjemme i, selv om det er altfor lite jobbing iblant. Jeg havnet der tilfeldig via bekjentskap. Jeg trivdes i miljøet på arbeidsplassen, og at den ikke er altfor stressende / hektisk. :) 

Så fint at du har funnet en jobb der du trives. Jeg skulle gjerne hatt en jobb der jeg fikk lønn for utdannelsen min, men det er vanskelig når selvfølelsen og selvtilliten er på bunn. Jeg trenger å være inspirerende, motiverende, sprek osv. -Men helst vil jeg gjemme meg bort 

Anonymkode: f41ed...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...