Gå til innhold

Jeg er misunnelig på alle som har kjæreste!!


Gjest greier ikke

Anbefalte innlegg

Gjest greier ikke

Selv greier jeg ikke å være sammen med en mann etter flere mislykkede forhold. Jeg bare venter på at jeg skal bli modig nok. Jeg har en tendens til å forelske meg i de kuule, uoppnåelige guttene. Jeg er 27 år. Jeg ønsker en livsledsager. Jeg har begynt å senke kravene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest greier ikke

Jeg trodde ikke innlegget mitt ville komme fram fordi jeg fikk feilmelding. Derfor ble det ganske mange innlegg. Ojsann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Kjære "greier ikke".

Etter flere mislykkede forhold tror jeg det er vanlig å føle seg usikker mht nytt forhold. Vi er jo ikke lagd av stein. Kan du ikke tillate følelsene dine å få ro til å jobbe seg gjennom dette. Vi er så snare til å tro at alle andre fikser parforhold bedre enn oss selv.

Du kan nok trygt opprettholde dine "krav" til livsledsager. Men ta godt vare på deg selv i mellomtiden!

Med optimisthilsen fra

Solveig E. Vennesland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke stort om hva kravene dine er. Selv har jeg senket kravene, for jeg tror ikke jeg kommer noen som "perfekt" for meg. Blir bare (ikke misforstå meg) venner med jentene jeg. De finner liksom ut at jeg er bedre å ha som venn en noe annet. Er 27 jeg også.. er vel litt tidlig å gi opp men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som gjerne vil ha kjærste. Selv har jeg hatt noen og i dag er jeg gift (22 år) Venninnen min maser om dette hver gang vi er sammen! "Har ingen kjærste jeg.. ingen liker meg... skulle ønske jeg var like populær som deg jeg"

Det hun da ikke tenker på er at, for det første vet alle guttene dette. Og derfor holder de seg unna... og er hun forelsker blir hun veldig forelsket. Og så bestemmer hun seg for å si det til dem og skremmer dem bort. Det er ofte de har likt henne også, men de trenger litt tid. Så får de panikk og stikker. Ingen gutt vil ha en jente han kan få! Det er nemlig ikke interisant! De vil kjempe litt.

For det andre har ikke jeg hatt det lett heller. Hun misunnte meg, men hva misunnte hun? Jeg var sammen med en psykopat og ble nedbrutt! Det eneste jeg skulle ønske var at jeg var singel. Det er værre å være sammen med en man ikke liker enn å være alene! Så ble jeg sammen med en som ikke var så seriøs, behandlet meg som ja.. vi passet bedre som venner og ble bestevenner etter at det ble slutt. Så ble jeg DRIT lei forhold, bestemte jeg for å holde meg unna en stund. Det tror jeg guttene merket og jeg fikk skikkelig sjans. Men jeg var ikke interisert. Det kunne de merke. Når de snakket med meg merket de at jeg ikke var interisert i et forhold jeg ville bare snakke. Det var de ikke vandt til. Og jeg ble en utfordring. Selv så ble jeg irritert over meningløs flørting. Og jeg visste de bare var ute etter å se om de kunne klare å få fatt i meg. Så kom jeg i snakk med en gutt som mente det samme som meg. Han var lei jenter som hang etter han. Han ville ikke noe mer. Han merket at jeg også var sånn. Han hadde slått seg til ro med å være singel i en alder av 29 år, han hadde ikke møtt noen som var den rette liksom. Han trivdes alene og ville fortsette sånn. Vi kunne derfor snakke om alt uten å være redd for at den andre ville noe mer..... vel 6 mnd etterpå er vi gift.

En ting har jeg lært. Gutter faller for venner. Vær venn med dem. Blir du forelsket så ikke vis det. Da kan du ødelegge et fint venskap. Slapp av. Snakk om personlige ting. Få han til åpne seg, få han til å se at han har en å snakke med.(for all del IKKE snakk om at du ikke klarer å få deg kjærste og sånn!! Fortell heller noe traumatisk og gråt på skulderen han, da føler han seg som mann..) Og når det har gått en stund og han ser på deg som en selvfølge. Så snakker du litt om en annen gutt.. se om han blir sjalu når han tror han kommer til å miste deg.. eller dra bort, få han til å tro at han mister deg. Da ser han hvor glad han er i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest misunnelig

Jeg har en venninne som gjerne vil ha kjærste. Selv har jeg hatt noen og i dag er jeg gift (22 år) Venninnen min maser om dette hver gang vi er sammen! "Har ingen kjærste jeg.. ingen liker meg... skulle ønske jeg var like populær som deg jeg"

Det hun da ikke tenker på er at, for det første vet alle guttene dette. Og derfor holder de seg unna... og er hun forelsker blir hun veldig forelsket. Og så bestemmer hun seg for å si det til dem og skremmer dem bort. Det er ofte de har likt henne også, men de trenger litt tid. Så får de panikk og stikker. Ingen gutt vil ha en jente han kan få! Det er nemlig ikke interisant! De vil kjempe litt.

For det andre har ikke jeg hatt det lett heller. Hun misunnte meg, men hva misunnte hun? Jeg var sammen med en psykopat og ble nedbrutt! Det eneste jeg skulle ønske var at jeg var singel. Det er værre å være sammen med en man ikke liker enn å være alene! Så ble jeg sammen med en som ikke var så seriøs, behandlet meg som ja.. vi passet bedre som venner og ble bestevenner etter at det ble slutt. Så ble jeg DRIT lei forhold, bestemte jeg for å holde meg unna en stund. Det tror jeg guttene merket og jeg fikk skikkelig sjans. Men jeg var ikke interisert. Det kunne de merke. Når de snakket med meg merket de at jeg ikke var interisert i et forhold jeg ville bare snakke. Det var de ikke vandt til. Og jeg ble en utfordring. Selv så ble jeg irritert over meningløs flørting. Og jeg visste de bare var ute etter å se om de kunne klare å få fatt i meg. Så kom jeg i snakk med en gutt som mente det samme som meg. Han var lei jenter som hang etter han. Han ville ikke noe mer. Han merket at jeg også var sånn. Han hadde slått seg til ro med å være singel i en alder av 29 år, han hadde ikke møtt noen som var den rette liksom. Han trivdes alene og ville fortsette sånn. Vi kunne derfor snakke om alt uten å være redd for at den andre ville noe mer..... vel 6 mnd etterpå er vi gift.

En ting har jeg lært. Gutter faller for venner. Vær venn med dem. Blir du forelsket så ikke vis det. Da kan du ødelegge et fint venskap. Slapp av. Snakk om personlige ting. Få han til åpne seg, få han til å se at han har en å snakke med.(for all del IKKE snakk om at du ikke klarer å få deg kjærste og sånn!! Fortell heller noe traumatisk og gråt på skulderen han, da føler han seg som mann..) Og når det har gått en stund og han ser på deg som en selvfølge. Så snakker du litt om en annen gutt.. se om han blir sjalu når han tror han kommer til å miste deg.. eller dra bort, få han til å tro at han mister deg. Da ser han hvor glad han er i deg.

Er ikke helt enig i deg der. Jeg har problemer med å være imøtekommende overfor guttene jeg er interessert i. Jeg får rett og slett hetta hvis de er interessert i forhold. Jeg får vel en slags angst. Jeg synes det er skikkelig skummelt å gå inn i et forhold. Derfor later jeg som om jeg ikke er interessert og da forsvinner de jo selvfølgelig. Jeg er også livredd for å bli avvist. Jeg takler det rett og slett ikke. Hvis en gutt bruker lang tid før han ringer meg eller ikke ringer når han sa han skulle, kan jeg bli helt fra meg og kjefter på han og henger på tråden hele tiden. Jeg vet at dette er sykt, derfor tør jeg ikke bli kjent med de jeg virkelig er forelsket med. Jeg er rett og slett redd for å miste kontrollen! Jeg blir også gal av å spille hele tiden og ikke være meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninne som gjerne vil ha kjærste. Selv har jeg hatt noen og i dag er jeg gift (22 år) Venninnen min maser om dette hver gang vi er sammen! "Har ingen kjærste jeg.. ingen liker meg... skulle ønske jeg var like populær som deg jeg"

Det hun da ikke tenker på er at, for det første vet alle guttene dette. Og derfor holder de seg unna... og er hun forelsker blir hun veldig forelsket. Og så bestemmer hun seg for å si det til dem og skremmer dem bort. Det er ofte de har likt henne også, men de trenger litt tid. Så får de panikk og stikker. Ingen gutt vil ha en jente han kan få! Det er nemlig ikke interisant! De vil kjempe litt.

For det andre har ikke jeg hatt det lett heller. Hun misunnte meg, men hva misunnte hun? Jeg var sammen med en psykopat og ble nedbrutt! Det eneste jeg skulle ønske var at jeg var singel. Det er værre å være sammen med en man ikke liker enn å være alene! Så ble jeg sammen med en som ikke var så seriøs, behandlet meg som ja.. vi passet bedre som venner og ble bestevenner etter at det ble slutt. Så ble jeg DRIT lei forhold, bestemte jeg for å holde meg unna en stund. Det tror jeg guttene merket og jeg fikk skikkelig sjans. Men jeg var ikke interisert. Det kunne de merke. Når de snakket med meg merket de at jeg ikke var interisert i et forhold jeg ville bare snakke. Det var de ikke vandt til. Og jeg ble en utfordring. Selv så ble jeg irritert over meningløs flørting. Og jeg visste de bare var ute etter å se om de kunne klare å få fatt i meg. Så kom jeg i snakk med en gutt som mente det samme som meg. Han var lei jenter som hang etter han. Han ville ikke noe mer. Han merket at jeg også var sånn. Han hadde slått seg til ro med å være singel i en alder av 29 år, han hadde ikke møtt noen som var den rette liksom. Han trivdes alene og ville fortsette sånn. Vi kunne derfor snakke om alt uten å være redd for at den andre ville noe mer..... vel 6 mnd etterpå er vi gift.

En ting har jeg lært. Gutter faller for venner. Vær venn med dem. Blir du forelsket så ikke vis det. Da kan du ødelegge et fint venskap. Slapp av. Snakk om personlige ting. Få han til åpne seg, få han til å se at han har en å snakke med.(for all del IKKE snakk om at du ikke klarer å få deg kjærste og sånn!! Fortell heller noe traumatisk og gråt på skulderen han, da føler han seg som mann..) Og når det har gått en stund og han ser på deg som en selvfølge. Så snakker du litt om en annen gutt.. se om han blir sjalu når han tror han kommer til å miste deg.. eller dra bort, få han til å tro at han mister deg. Da ser han hvor glad han er i deg.

Nina, slik du beskriver menn er det langt fra alle som er.

Jeg og mange med meg gidder ikke styre med ustabile og overlegne jenter som leker 'hard to get', men vil heller ha ei jente som er glad i livet og vet å nyte det.

Men på den annen side er jeg heller ikke en av de 'kule uoppnåelige' og har aldri ønsket å være det heller.

Mitt råd til 'greir ikke' er å sette seg ned å tenke etter hva slags man hun vil ha og hva som betyr noe for henne og så prøve å styre unna de som bare er spennende i øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linus

Jeg savner også veldig en kjæreste. Har en tendens til å forelske meg i jenter som jeg ikke kan få. Og hvis jeg ikke får noen jeg virkelig vil ha kan det egentlig være det samme. Jeg har det meste, men er snill og kjedelig (tror jeg ihvertfall selv), og slike egenskaper faller dessverre ikke jenter for. Og kombinasjon av å være kresen og lite attraktiv gir dessverre dårlige odds. Dessuten er jeg ekspert i å synes synd på meg selv. Så egentlig har jeg vel mer eller mindre gitt opp, selv om jeg fortsatt håper. Jeg har så mange planer jeg ikke får realisert på egen hånd. Det må da finnes noen for meg også .....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina, slik du beskriver menn er det langt fra alle som er.

Jeg og mange med meg gidder ikke styre med ustabile og overlegne jenter som leker 'hard to get', men vil heller ha ei jente som er glad i livet og vet å nyte det.

Men på den annen side er jeg heller ikke en av de 'kule uoppnåelige' og har aldri ønsket å være det heller.

Mitt råd til 'greir ikke' er å sette seg ned å tenke etter hva slags man hun vil ha og hva som betyr noe for henne og så prøve å styre unna de som bare er spennende i øyeblikket.

Jeg mente da vel aldri at man skal leke "hard to get"!

Det jeg prøvde å si er at man ikke skal prøve så hardt med å få kjærste. Hvis man slutter å lete og heller er interisert i å snakke med en person som venn er det lettere. En jeg kjenner har utrolig lyst på kjærste. Det er en herlig jente, men hun har ikke lenger sjans hos guttene fordi alle vet at hun vil ha kjærste. Når hun kommer inn i et rom og det er en ny gutt der får han straks beskjed fra en av disse andre guttene "Pass deg for henne hun er desperat"

Det jeg prøver å si er at man skal slappe av og være seg selv. Først da finner man en person som kan bli glad i den man virkelig er og man slipper å spille noe man ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente da vel aldri at man skal leke "hard to get"!

Det jeg prøvde å si er at man ikke skal prøve så hardt med å få kjærste. Hvis man slutter å lete og heller er interisert i å snakke med en person som venn er det lettere. En jeg kjenner har utrolig lyst på kjærste. Det er en herlig jente, men hun har ikke lenger sjans hos guttene fordi alle vet at hun vil ha kjærste. Når hun kommer inn i et rom og det er en ny gutt der får han straks beskjed fra en av disse andre guttene "Pass deg for henne hun er desperat"

Det jeg prøver å si er at man skal slappe av og være seg selv. Først da finner man en person som kan bli glad i den man virkelig er og man slipper å spille noe man ikke er.

Hva slags mennesker er det du omgås? 'Pass deg for henne, hun er desperat!'

Går det an?

Du snakket om at gutter vil kjempe litt og ikke vil ha de de kan få.

Ikke de jeg omgås. Det betyr ikke at vi tar hvem som helst, men vi dropper da ikke ei bra dame bare fordi hun er lett tilgjengelig (les: interesert i oss). Vi blir som regel smigra av litt ekte interesse.

Det jeg ville si er at det er forskjell på gutta og jeg håper jeg kan være en representant for oss som ikke er kule i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mennesker er det du omgås? 'Pass deg for henne, hun er desperat!'

Går det an?

Du snakket om at gutter vil kjempe litt og ikke vil ha de de kan få.

Ikke de jeg omgås. Det betyr ikke at vi tar hvem som helst, men vi dropper da ikke ei bra dame bare fordi hun er lett tilgjengelig (les: interesert i oss). Vi blir som regel smigra av litt ekte interesse.

Det jeg ville si er at det er forskjell på gutta og jeg håper jeg kan være en representant for oss som ikke er kule i denne sammenhengen.

Jasså så du her ikke opplevd at noen sier det? Jeg har også opplevd at jeg har kommet til en fest også sier en venninne til meg "Pass deg for han, han prøver seg på alt som kan gå, og han er kun ute etter en jente for kvelden"

Og det stemmer hver gang. I løpet av kvelden er han sammen med en jente som han dumper dagen etter.

Det de mener når de sier "pass deg for henne hun er desperat" er at hun har lagt til seg det rykte. Hun leter så hardt etter en kjærste at hun tar alt det gutter gjør som et hint. "ÅÅ han liker meg" så blir hun forelsket og utbasunerer sin store kjærlighet, så blir han skremt og vil bort. Så begynner hun å grine og på fester orker hun ikke se på han også hvis han danser med en annen begynner hun og grine og forteller den som er i nærheten at hun elsker han og at hun er ukysset, bla bla,,, det har skjedd så mange ganger det her! DERFOR blir nye gutter advart. Jeg har prøvd å si det til henne. At hun ikke skal holde på sånn da blir de redde men hun klarer ikke la vær.

UC?

Guttene som sier det vil bare gjøre den andre gutten en tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stakkars

Jasså så du her ikke opplevd at noen sier det? Jeg har også opplevd at jeg har kommet til en fest også sier en venninne til meg "Pass deg for han, han prøver seg på alt som kan gå, og han er kun ute etter en jente for kvelden"

Og det stemmer hver gang. I løpet av kvelden er han sammen med en jente som han dumper dagen etter.

Det de mener når de sier "pass deg for henne hun er desperat" er at hun har lagt til seg det rykte. Hun leter så hardt etter en kjærste at hun tar alt det gutter gjør som et hint. "ÅÅ han liker meg" så blir hun forelsket og utbasunerer sin store kjærlighet, så blir han skremt og vil bort. Så begynner hun å grine og på fester orker hun ikke se på han også hvis han danser med en annen begynner hun og grine og forteller den som er i nærheten at hun elsker han og at hun er ukysset, bla bla,,, det har skjedd så mange ganger det her! DERFOR blir nye gutter advart. Jeg har prøvd å si det til henne. At hun ikke skal holde på sånn da blir de redde men hun klarer ikke la vær.

UC?

Guttene som sier det vil bare gjøre den andre gutten en tjeneste.

Stakkars jente hun får jo aldri noen gutt hun da. Jeg synes det ikke er riktig av dere å ødelegge alle hennes eventuelle muligheter til å få seg en kjæreste. Ikke rart hun er singel ennå. Hvis hun er en venn, så synes jeg dere skulle hjelpe henne litt og snakke pent om henne til nye gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså så du her ikke opplevd at noen sier det? Jeg har også opplevd at jeg har kommet til en fest også sier en venninne til meg "Pass deg for han, han prøver seg på alt som kan gå, og han er kun ute etter en jente for kvelden"

Og det stemmer hver gang. I løpet av kvelden er han sammen med en jente som han dumper dagen etter.

Det de mener når de sier "pass deg for henne hun er desperat" er at hun har lagt til seg det rykte. Hun leter så hardt etter en kjærste at hun tar alt det gutter gjør som et hint. "ÅÅ han liker meg" så blir hun forelsket og utbasunerer sin store kjærlighet, så blir han skremt og vil bort. Så begynner hun å grine og på fester orker hun ikke se på han også hvis han danser med en annen begynner hun og grine og forteller den som er i nærheten at hun elsker han og at hun er ukysset, bla bla,,, det har skjedd så mange ganger det her! DERFOR blir nye gutter advart. Jeg har prøvd å si det til henne. At hun ikke skal holde på sånn da blir de redde men hun klarer ikke la vær.

UC?

Guttene som sier det vil bare gjøre den andre gutten en tjeneste.

Greit, da skjønner jeg det bedre. Men jeg er enig med 'stakkars' at det er synd på henne og at det neppe blir lettere for henne om folk advarer mot henne eller snakker negativt om henne på andre måter. Slike ting kan bli selvoppfyllende og gjøre ting værre.

Jeg opplevde litt 'Melrose Place' tilstander selv i sommer. Jeg er glad jeg slipper sånt til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit, da skjønner jeg det bedre. Men jeg er enig med 'stakkars' at det er synd på henne og at det neppe blir lettere for henne om folk advarer mot henne eller snakker negativt om henne på andre måter. Slike ting kan bli selvoppfyllende og gjøre ting værre.

Jeg opplevde litt 'Melrose Place' tilstander selv i sommer. Jeg er glad jeg slipper sånt til daglig.

Dette er faktisk en god venn av meg og jeg har snakket mye med henne. Jeg sier at hun skal slappe av og at hun skremmer bort guttene. Hun sier at hun ikke kan noe for det, hun må bare utbasunere sin kjærlighet. Og jeg snakker pent om henne og det gjør også alle de andre jentene, MEN de guttene hun har puttet i den situasjonen velger å advare vennene sine. Og DET kan jeg ikke stoppe.

Dessuten kan en gutt merke det mange meter unna at hun er ute etter å få seg en kjærste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...