Gå til innhold

like før orgasme


Gjest nybegynner

Anbefalte innlegg

Gjest nybegynner

Har aldri heelt kommet men vært veldig nære. Hva gjør man like før man kommer?

Jeg kjenner at det begynner å bre seg en deilig følelse i kroppen. Hva gjør jeg så? Skal jeg slappe helt av? Eller skal jeg stramme meg? Noen ganger føles det helt uutholdlig og jeg vil nesten stoppe. Det blir i hvertfall bedre og bedre. Er det noen som har noen tips? Hva kan man gjøre når det er like før? Puste tungere? presse bena litt sammen?

Det er slike tips jeg leter litt etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antar du er jente? Og at du snakker om klitoris-orgasme ved onani? Hvis ikke så kan du bare droppe det jeg skriver under her :)

Jeg trodde ihvertfall at det skulle komme "mer" de første gangene enda jeg faktisk hadde hatt en helt grei orgasme. Kanskje du allerede har hatt den? Når du blir så følsom på klit at du ikke klarer mer, har du nok kommet. Jeg tror ikke man kan gjøre så mye i det øyeblikket like før, men man kan bygge opp en god stemning under oppbyggingen av orgasmen. Hisse seg selv opp, skifte mellom å gni rolig og raskt, osv. Sånt lærer man etter hvert. Jeg anbefaler å fortsette å gni rolig når du kjenner at du kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Det virker som du er like ved å oppnå orgasme,men så er det noe som sperrer av, slik at du ikke helt tør å slippe orgasmen til. Det blir nesten som å slå av an bryter. Dette er et ganske vanlig problem hos kvinner.

Tren deg ved onanering, finn frem til hvordan du skal stimulere deg på klitoris og eventuelt et stykke inn i skjeden, hold på til du får orgasmen. Når du er blitt kjent med teknikkene, gjerne kombinert med fantasier som du syns er spennende, kan du prøve deg på det samme under samleie. Det er ikke "galt" om du onanerer deg mens han er inne i deg. De fleste menn syns det bare er spennende at jenta hjelper litt til, slik at hun får sin nytelse. Se om ikke dette hjelper deg til å komme over terskelen.Du har noe å glede deg til.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar du er jente? Og at du snakker om klitoris-orgasme ved onani? Hvis ikke så kan du bare droppe det jeg skriver under her :)

Jeg trodde ihvertfall at det skulle komme "mer" de første gangene enda jeg faktisk hadde hatt en helt grei orgasme. Kanskje du allerede har hatt den? Når du blir så følsom på klit at du ikke klarer mer, har du nok kommet. Jeg tror ikke man kan gjøre så mye i det øyeblikket like før, men man kan bygge opp en god stemning under oppbyggingen av orgasmen. Hisse seg selv opp, skifte mellom å gni rolig og raskt, osv. Sånt lærer man etter hvert. Jeg anbefaler å fortsette å gni rolig når du kjenner at du kommer...

Jeg antok det som jenta siktet til vaginal/g-punkts orgasme, altså orgasme under selve samleiet. Uansett, det kan hjelpe å KNIIIPE, men muligens varier vel slikt fra jente til jente, så du får vel prøve deg frem:) Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antok det som jenta siktet til vaginal/g-punkts orgasme, altså orgasme under selve samleiet. Uansett, det kan hjelpe å KNIIIPE, men muligens varier vel slikt fra jente til jente, så du får vel prøve deg frem:) Lykke til:)

Jeg spenner meg:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problem sjøl, og fant ut at det hadde utrolig med det mentale å gjøre! Ikke tenk på hva du skal gjøre fysisk, bare prøv å la hodet være heeelt tomt og FØL - la alle følelser og lyster flomme i deg som de vil - og nyt øyeblikket, så kommer resten automatisk og kroppen fixer resten av orgasmen selv, om den vil spenne seg eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nybegynner

Jeg har hatt samme problem sjøl, og fant ut at det hadde utrolig med det mentale å gjøre! Ikke tenk på hva du skal gjøre fysisk, bare prøv å la hodet være heeelt tomt og FØL - la alle følelser og lyster flomme i deg som de vil - og nyt øyeblikket, så kommer resten automatisk og kroppen fixer resten av orgasmen selv, om den vil spenne seg eller ikke :)

men hvordan føles en orgasme?

Mannen min sier at det svartnes for øynene hans og at det er helt utrolig. Det hadde jeg fått med meg hvis det hadde skjedd med meg! Får man kramper? Føles det som om man holder på å tisse på seg?

kan jeg ha hatt det og ikke visst det fordi je ghar for høye forventninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan føles en orgasme?

Mannen min sier at det svartnes for øynene hans og at det er helt utrolig. Det hadde jeg fått med meg hvis det hadde skjedd med meg! Får man kramper? Føles det som om man holder på å tisse på seg?

kan jeg ha hatt det og ikke visst det fordi je ghar for høye forventninger?

Kjenner en utrolig følelse bre seg ut i hele kroppen!! Den VIL du legge merke til uansett hvis du får en orgasme. Etterpå får du krampetrekninger i underlivet, gjør ofte ukontrollerte hoftebevegelser. så vil du føles helt avslappa og rolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold  Grünfeld

men hvordan føles en orgasme?

Mannen min sier at det svartnes for øynene hans og at det er helt utrolig. Det hadde jeg fått med meg hvis det hadde skjedd med meg! Får man kramper? Føles det som om man holder på å tisse på seg?

kan jeg ha hatt det og ikke visst det fordi je ghar for høye forventninger?

Orgasmen er en intens behagsopplevelse som det er meget vanskelig å gi en god beskrivelse av, med gyldighet for alle. Det begynner gjerne med en varmefornemmelse som sprer seg over hele kroppen, preget av intens lyst. Hjerteaksjonen/pulen og pusten er på toppen, samtidig som man føler at noe av bevisttheten er borte. Man er intenst fiksert i lysten, ute av stand til å tenke eller føle noe annet.På en måte er det en følelse av å gå i oppløsning, bli borte, og enkelteføler dette truende fordi man mister kontrollen over seg selv. Kroppen beveger seg rytmisk, med intense samleiebevegelser.Hos enkelte ser man at hender og føtter strekker seg ut, andre ganger blir det klamrebevegelser rundt partneren, hvor man griper rundt hverandre på en spesielt intens måte.Trangen til dyp inntrengning i skjeden er vanlig hos begge parter.

Igjen sett fra naturens synsvinkel er det hele meget formålstjenlig ved at det øker sannsynligheten for befruktning. Mannen skal være særdeles påpasselig for å komme seg av (avbrutt samleie) for å hindre at sæden utstøtes i hennes skjedebunn. Nettopp følelsen av en slags bevisstløshet og trang til omklamring gjør at man har vansker med å hoppe av i svingen. Noe av det psykologiske høydepunktet i samleiet er for begge parter opplevelsen av at sæden kommer inn i kvinnekroppen.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan føles en orgasme?

Mannen min sier at det svartnes for øynene hans og at det er helt utrolig. Det hadde jeg fått med meg hvis det hadde skjedd med meg! Får man kramper? Føles det som om man holder på å tisse på seg?

kan jeg ha hatt det og ikke visst det fordi je ghar for høye forventninger?

Bare husk at det kan føles utrolig forskjellig fra gang til gang, noen ganger som en enorm eksplosjons-ekstase, mens andre ganger kanskje bare som noe okay godt. Men du kjenner at det er et slags vendepunkt - du når en høydetopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...