Gå til innhold

Yrkesrettet attføring, spørsmål


womanious

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykemeldt i over en mnd. nå i vente på yrkesrettet attføring. Det tar jo ihvertfall 3 mnd. før jeg vet om søknaden blir innvilget. Og det kan også ta lang tid før jeg evt. kan begynne på skole.

Hva i alle dager skal man gjøre mens man venter. Jeg holder allerede på å bli sprø av å gå hjemme.

Vil det ødelegge for meg selv om jeg tar en lett jobb som telefonsalg e.l. mens jeg venter på svar? Eller vil det bli sett på som om jeg er frisk, og minske muligheten for å få yrkesrettet attføring?

Det er jo ikke bra å gå hjemme sånn mnd. etter mnd. Man kommer jo helt ut av rytmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Hvis du har ordinær inntekt skal sykepengene reduseres.

Har du en arbeidsgiver? I så fall kan det være aktuelt med aktiv sykmelding i ventetiden.

Hvis ikke bør du snakke med trygdekontoret om hvilke muligheter som kan være aktuelt, for de har plikt til å følge deg opp slik at du unngår passivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...