Gå til innhold

Kan analsex være skadelig?


Gjest Yngve

Anbefalte innlegg

Gjest Yngve

Jeg er en mann (28 år) som er opptatt av analsex, både analt samleie med en kvinne og å bruke penislignende gjenstander på meg selv, enten alene med meg selv eller at en kvinne utfører dette på meg. I så måte lurer jeg på om hyppig analsex kan være skadelig på noen måte? Nå er det sikkert dumt å spørre om analsex er skadelig ettersom homofile menn har bedrevet dette i ualminnelige tider, men jeg spør nå allikevel. Hva med hygiene, er det noe man må være spesielt oppmerksom på? Selv om jeg liker analsex er det ikke spesielt delikat med for mye griseri (avføring). Derfor er jo det beste at tarmen er tømt for avføring før man setter i gang. Før en operasjon på sykehusene bruker de jo gjerne noe som jeg tror kalles for klyster. Dette sprøytes visst nok opp i baken å fremkaller en solid "magesjau" som tømmer tarmen slik at ikke pasienten gjør på seg under narkose. Kan privatpersoner få tak i dette stoffet på apotek e.l? Kan det være skadelig med hyppig bruk av klyster? Kan hyppig bruk av klyster medføre noen ubehagelige bivirkninger av noen art? Finnes det andre midler enn klyster som alternativt kan brukes for å oppnå tilsvarende resultat (hurtig tømming av tarmen)?Håper at noen medisinsk kyndige personer tar seg tid til å svare meg på dette. Innspill om egne erfaringer fra dere andre setter jeg også pris på.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klyster fås jo køpt på apoteket, reseptfritt, men er dette så viktig for deg, tror du? Klyster fører jo til at du blir ganske så dårlig i magen noen timer, og hyppig bruk av klyster fører til vektreduksjon. Tømmer du tarmen på vanlig måte før analsex er du jo jo ganske så sikret å ikke bli tilgriset, vet du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje får man lettere hemorroider (hvordan staves nå det igjen???) ved mye analsex? Noen hevder at lukkemuskelen i endetarmen kan bli litt "slapp" etter en tid, men om det er medisinsk grunnlag for å si det vet jeg ikke.

Liten kommentar fullstendig på siden: det heter "uminnelige tider", ikke "ualminnelige tider"... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klyster fås jo køpt på apoteket, reseptfritt, men er dette så viktig for deg, tror du? Klyster fører jo til at du blir ganske så dårlig i magen noen timer, og hyppig bruk av klyster fører til vektreduksjon. Tømmer du tarmen på vanlig måte før analsex er du jo jo ganske så sikret å ikke bli tilgriset, vet du! :)

Analsex er ikke skadelig, tvertimot!!

Det er med på å rense endetarmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klyster fås jo køpt på apoteket, reseptfritt, men er dette så viktig for deg, tror du? Klyster fører jo til at du blir ganske så dårlig i magen noen timer, og hyppig bruk av klyster fører til vektreduksjon. Tømmer du tarmen på vanlig måte før analsex er du jo jo ganske så sikret å ikke bli tilgriset, vet du! :)

Analsex er ikke skadelig, tvertimot!!

Det er med på å rense endetarmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Analsex er ikke skadelig, tvertimot!!

Det er med på å rense endetarmen

Så analsex renser tarmen?

På hvilken måte?

Kaskader av sæd som tarmskyller, eller at du får lufta ut litt?

Dette må du utdype en smule!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest erling

Har hørt at endetarmsåpningen blir slappere etterhvert, at det har lett for å lekke litt.

Ifølge Freud forøvrig, lengter egentlig dere analfikserte tilbake til barndommen. :-) Unger er gjerne ganske opptatt av bæsj og tiss i en viss alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at visst man bruker for mye klystér så blir tarmen avhengig av det for å klare å tømme seg.

Å tømme den på vanlig måte holder i massevis med mindre man har forstoppelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så analsex renser tarmen?

På hvilken måte?

Kaskader av sæd som tarmskyller, eller at du får lufta ut litt?

Dette må du utdype en smule!

Analsex er ikke skadelig så fremt det utføres med varsomhet. Renser tarmen??? Analsex renser selvfølgelig ikke tarmen på noe som helst vis, dette er noe du bare har tatt fra intet. Forøvrig skal man helst ikke la det gå/få sæd i endetarmen, dersom dette skjer vil man iallefall oppleve hvordan det er å ha svært løs mage/Være dårlig i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Har hørt at endetarmsåpningen blir slappere etterhvert, at det har lett for å lekke litt.

Ifølge Freud forøvrig, lengter egentlig dere analfikserte tilbake til barndommen. :-) Unger er gjerne ganske opptatt av bæsj og tiss i en viss alder.

Det er ikke uvanlig at godt voksne for ikke å si eldre mennesker, kan få problemer med tendens til slapp analmuskulatur, hvilket fører til vansker med å holde helt tilbake luft og litt avføring. Det kan bli hygieniske problemer av det.

Dette med Freud og analfasen er et interessant og omstridt tema i dagens psykologi. At barn i en viss fase av livet, gjerne omkrinbg 2-3 års alder, er intenst opptatt av avføring og endetarmen/anus er korrekt.Barnet syns det er godt å kose med området omkring anus. Det opplever noe stort og viktig i livet ved at det får kontroll over avføringen. Det betyr mestring av en sentral livsfunksjon. Far og mor gir ros, forteller barnet at det er flink. Det utvikler igjen selvfølelse hos barnet, trygghet på at detv er noe verdt.

Samtidig kommer også interessen for kjønnsorganene. Det er ikke uvanlig å se at både smågutter og jenter onanerer seg og at de kan få former for utløsning.

Senere i livet er disse anatomiske regionene seksuelt integrert i det vi kaller erogene soner.Skjedeåpningen, området mellom kjønnsorganene og anus, samt analregionen gir stor grad av nytelse veds fysisk stimulering. Ganske mange har vansker med anus fordi de frykter for lukt, hygiene og dessuten er sjenerte fordi alt som har med avføring å gjøre er skambelagt.Men interesse for analregionen er ikke tegn på umodenhet. Analsex er en del av voksen seksualitet.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater, professor i sosialmedisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Analsex er ikke skadelig, tvertimot!!

Det er med på å rense endetarmen

Det er neppe med på å rense endetarmen. Hvorvidt det kan være skadelig er usikkert. Vi skal være klar over at slimhinnen i endetarmen er meget ømfintlig. Det skal ikke mye til av fingre med skarpe negler i endetarmen før det oppstår rifter med blødninger. En viss infeksjonsfare vil det være, men samtidig er endetarmen rikelig utstyrt med et nettverk av lymfeårer og lymfeknuter hvis hensikt det er å hindre baketriell spredning til kroppen.

Anale samleier var og er en viktig årsak til HIV-smitte nettopp fordi viruset kommer i konbtalt med åpne og blødende flater i endetarmen, hvoretter viruset invaderer kroppen.

For hyppig klyster tror jeg heller ikke er gunstig av hensyn til tarmens normale funksjoner.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater, professor i sosialmedisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...