Gå til innhold

Krampe i beina


tello

Anbefalte innlegg

Er ofte plaget av krampe og uro i leggene og føttene, særlig om natten.

Er ellers i god form, ikke overvektig og har normale prøver ved årlig legssjekk.

Er kvinne, 54 år, og lurer på om det muligens har noe med overgangsalder å gjøre.

Har noen et godt råd til meg ang. dette, f.eks. ved å tilføre spesielle mineraler e.l., da dette til tider er ganske plagsom og fører til søvnløshet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd kalsiumtilskudd?

Jeg var ille plaget under de to første graviditetene mine, men da jeg ble gravid tredje gang fikk jeg tips om Weifa Kalsium med D-vitamin (eller var det E-vitamin...det står på boksen!) (D-vitamin letter opptaket av kalsium).

Jeg tok dette jevnlig, og hadde ikke antydning til verken senestrekk eller kramper- i motsetning til tidligere. De dagene jeg glemte av det, kjente jeg det ble ubehagelig ganske fort...

Kalsium er forresten brukt av legene for å hindre krampetrekninger også.

http://www.doktoronline.no/homepage/line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -sa. Det er flere muligheter til de aktuelle plagene dine,og du bør få undersøkt dette mtp.åreknuter, evt.ryggplager,og blodprøver for sjekk av mineraler bla.Jeg anbefaler at du gjør dette før du starter med evt.tilskudd av mineraler,slik at situasjonen er kartlagt før det foretas justeringer.

For en sikker vurdering må du rådføre deg med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...