Gå til innhold

Kuler


Sybe

Anbefalte innlegg

Her om dagen oppdaget jeg en liten kul i den ene armhulen. Når jeg tok på den var den øm. Syntes det var litt rødt der også. Nå tre dager senere kan jeg ikke kjenne den lenger, men innbilder meg at det er litt ømt fortsatt. Vet du hva dette kan være?

Jeg har også de siste månedene merket en slags kul eller hevelse i enden når jeg tørker meg etter å ha vært på toalettet. Har ikke blod i avføringen. Ikke vondt på andre måter heller.

Opplyser forøvrig at jeg er 32 uker gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest veldig vanlig

Kuler i armhulen er kjempevanlig, det er en tilstoppet kjertel, som som regel åpner seg gigjen. Gjør det ikke det, kan du gå til legen, som vil åpne den for deg.

Hemorider er veldig vanlig blant gravide, ordner seg oftest helt fint (når magen og avføring er igang igjen) etter fødsel. Blir det vondt kan du få salve av legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -Sybe. Kulen i armhulen kan ha vært en liten betent kjertel,eller en lymfeknute.Den du kjenner i enden er nok mest sannsynlig en hemoroide,som ikke er uvanlig under graviditet pga.øket tyngde/press.Hvis disse forsvinner,eller ikke er plagsomme,kan man avvente situasjonen.For en sikker vurdering må du rådføre deg med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...