Gå til innhold

Utposing

Anbefalte innlegg

Carlsen1365380442

Jeg er litt bekymret og håper dere kan berolige meg. Moren min tok en MR-prøve i desember, og på denne prøven fant de en liten utposning på 4mm i hodet, eller på en blodåre som er i hodet. Det er visst 400000 reg. mennesker som har sånn utposning her i landet(hvert år), og ca. 200 av disse får muligens en hjerneblødning.

Dersom utposningen hadde vært på over 10mm hadde de operert.Moren min fikk beskjed om å ikke bekymre seg og han sa at hun har statistisk sett 30-40 år igjen å leve. Så denne utposningen ville ikke ha noe å si. Hun skal til kontroll igjen om 1/2 år. Jeg er bekymret, og tenker på dette. Håper dere kan svare meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100545-utposing/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Knut Laake, Overlege - spesialist i indremedisin og geriatri

Slike utposninger er nok ganske vanlige. De kan i noen tilfelle utvide seg og etterhvert bli så store at de sprekker. Jeg antar at de opplysningene din mor har fått stammer fra nevrokirurg eller spesialist på nevrorøntgen, og da kan du stole på den statistikken som de angir. Jeg synes forslaget om kontroll om 6 måneder er godt og at du ikke skal bekymre deg. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100545-utposing/#findComment-582159
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...