Gå til innhold

Antall sexpartnere igjen...

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt sex med 11 stk. De 7 første i en vill periode da jeg gikk på videregående. Så var jeg i et fast forhold i fire år hvor jeg kun hadde sex med kjæresten min. De tre siste nå i løpet av ikke så veldig lang tid. Kjenner meg litt billig jeg også, men jeg vil ikke ha den følelsen. Noen ganger når jeg har hatt sjansen til å ligge med noen har jeg sagt nei selv om jeg egentlig har hatt lyst. Har tenkt på hva andre kommer til å mene. Men nå har jeg bestemt meg for å gjøre det jeg vil. Trenger jo ikke å si det til noen...

Du har jo dobbeltmoral da... I første innlegget sier du at det ikke spiller noen rolle, og så sier du at du føler deg billig..?

Forklar!

Fortsetter under...

• Svar 224
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

28

• Tornerose

23

• SierDuDet

16

• Bassisten

15

Mest aktive i denne tråden

tigertrollet

Men pass nå på så du ikke forfekter fordommer "med motsatt fortegn". Det du antyder om sammenheng mellom antall sexpartnere og hvordan man er som elsker og partner kan iallfall ikke jeg kjenne meg igjen i.

Jeg har erfaringer med menn som har hatt både 1, 5 og 5o partnere før meg. Og jeg vil hevde at det er kommunikasjonen og tilliten mellom oss som gjør ham til en deilig elsker. Kjærligheten hvisker ut forskjeller i livserfaring og seksuell erfaring. Og en som bare har vært sammen med eksen i 20 år og ingen før henne kan være den mest fantasifulle elsker.

Han som aldri har prøvd flere enn to stillinger viser seg å være et naturtalent. Og jeg har aldri kjent forskjell i "ferdigheter" basert på antall tidligere partnere.

Jeg tror det er viktig å være tolerant og fordomsfri på alle måter. Hvis vi sier at vi ikke dømmer etter antall sexpartnere, bør det omfatte alle, også de som ikke har ligget med noen. Og da mener jeg dømme i betydningen trekke konklusjoner.

Ja, jeg setter det på spissen motsatt veg:-)

Men disse diskusjonene går på det samme hver gang. Det er alltid om partneren har "for mange" tidligere sexpartnere. Det er som om folk som har hatt én partner settes i høysete og har "best" moral. Det mener jeg er tøys. Jeg følte meg ikke mer moralsk da jeg hadde kun hatt én partner jaffal:) Kanskje jeg skulle starte en tråd på om "Har han for få partnere?"..*ler*

Når man har kommet så langt som til senga er det ikke relevant for meg hvor mange partnere personen har hatt.

Men min erfaring tilsier at personen jeg vil dele seng med har hatt en del partnere før meg når han har passert 30, og at jeg ikke vil komme til sengs med en totalt uerfaren. Mulig det vil skje, men det har ikke skjedd hittil.

Hvorfor risikere og få et hore-stempel som kansje henger ved deg resten av livet,bare for og ha litt moro som du skriver?(din definisjon på moro!)

Og det er like ille at et mannfolk har seg med alle,som at kvinner gjør det.Jeg tror ingen,hverken menn eller kvinner ville hatt en som har vært tilgjengelig for alle, om de fikk velge.Men samtidig bør det da kunne respekters at folk kan forandre seg,og ting kan bli tilgitt og glemt(høres litt bibelsk ut men...).Mertha Luise og Ari tilga vel hverandre også, selv om begge hadde hatt mange sengepartnere før de traff hverandre.

Jeg tror noen av de som formaner mot slik oppførsel snakker av erfaring, dvs de har lært og vil forhindre at det samme skjer deres medsøstre.

Annonse

Gjest Kartoffel

Dømmer ikke jeg. Hvem og hvor mange andre mennesker har sex med angår ikke meg i det hele tatt.

Mine svar er ikke generaliseringer, det er det JEG mener.

"Mine svar er ikke generaliseringer, det er det JEG mener. "

Det er fordommer, like fullt.

Hvorfor risikere og få et hore-stempel som kansje henger ved deg resten av livet,bare for og ha litt moro som du skriver?(din definisjon på moro!)

Og det er like ille at et mannfolk har seg med alle,som at kvinner gjør det.Jeg tror ingen,hverken menn eller kvinner ville hatt en som har vært tilgjengelig for alle, om de fikk velge.Men samtidig bør det da kunne respekters at folk kan forandre seg,og ting kan bli tilgitt og glemt(høres litt bibelsk ut men...).Mertha Luise og Ari tilga vel hverandre også, selv om begge hadde hatt mange sengepartnere før de traff hverandre.

Jeg tror noen av de som formaner mot slik oppførsel snakker av erfaring, dvs de har lært og vil forhindre at det samme skjer deres medsøstre.

Märtha & Ari hvis du skal være korrekt...

Jeg snakker ikke om å ligge med alle og gud og hvermann. Jeg snakker om at hvis man treffer noen man liker og har det hyggelig sammen med.Og at man eventuelt ikke trenger å vente tre måneder før man har sex. Kanskje også gjøre det første kvelden hvis man har lyst til det. Jeg snakker ikke om å primært gå ut på by'n med det målet å finne noen å knulle. Det som skjer, det skjer.

tigertrollet

Det har egentlig mest med at like barn leker best. Jeg ville f.eks. ikke vært sammen med en som bruker all sin fritid på å trene for det er totalt annerledes av hvordan jeg prioriterer tiden min, på samme måte som at en som har hatt 50 sexpartnere har en helt annen tankegang enn meg på det området.

Jo, det kan jeg forsåvidt være enig i. Men det går på hele personen, ikke bare et antall.

Mange elsker sex og ønsker å ha et sexliv selv om de ikke har en kjæreste. Ville ikke du ha gjort det så liker du vel neppe at mannen heller hadde gjort det. Jeg tenker ikke likt:-)

Gjest MetteM-videoen

Og hva med Mette Marit som har knulla til og med midt i kameralinsene, en film som inntil flere personer nå har sett,og enda flere kommer til og se.Æsj...

tigertrollet

*klapper* BRA sagt! Selv har jeg ikke hatt mange partnere, men syntes de som er raskest med å dømme andre er de med få partnere. Jeg har selv valgt å ha få partnere (tot. 5 stk) og er meget fornøyd så langt (vel.. et par av dem kunne jeg strengt tatt klart meg uten ja). Men har etter 9 år et supert sexliv med sambisen så jeg skal ikke klage.

Det er vel ingenting som imponerer meg mer når det kommer til sexliv enn par som har et rikt sexliv etter mange år. Bra jobbet:-)

Annonse

Gjest Kartoffel

Nei. Det er ikke fordommer, fordi jeg ikke _fordømmer_ de som velger leve livet sitt anderledes enn meg.

Ok, da må jeg har misforstått hva du mente med:

"Hvis den kjekke gutten var over 30 og bare hadde hatt 3 partnere før meg hadde jeg blitt veldig mistenksom. "

Gjest ikke undertegnet

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor enkelte har noe i mot de som i single perioder har sex med mange.

Er virkelig sex så "hellig"?

Jeg synes mer det er en artig syssel. Mer som å spille fotball. Jeg ville f.eks. ikke dømt jenter som hadde spilt fotball med andre enn meg.

Den kommentaren der var ingen god søknad hvis du er interessert i en livsledsager akkurat. (hehe).

Husk, den dagen kommer da ingen lenger kan tenke seg å ha ONS eller korte forhold til deg. Da får du problemer med den stilen din. Får håpe for din del at det bare er en 'stil', at du prøver å være litt 'tøff i trynet'. Er det slik du ER på bunnen, kandu risikere å bli temmelig ensom på dine eldre dager.

Finnes ikke noe mer patetisk enn mennesker som har hatt draget, og plutselig står der uen verdighet, når andre blir mindre opptatt av å diskutere sex og sexpartnere. Når en ikke blir sett opp til lenger fordi en er 'hingst' eller forførerinne. Du høres ut som en som ikke respekterer andre enn deg selv og de som mener akkurat det samme som deg selv.

Ja, jeg setter det på spissen motsatt veg:-)

Men disse diskusjonene går på det samme hver gang. Det er alltid om partneren har "for mange" tidligere sexpartnere. Det er som om folk som har hatt én partner settes i høysete og har "best" moral. Det mener jeg er tøys. Jeg følte meg ikke mer moralsk da jeg hadde kun hatt én partner jaffal:) Kanskje jeg skulle starte en tråd på om "Har han for få partnere?"..*ler*

Når man har kommet så langt som til senga er det ikke relevant for meg hvor mange partnere personen har hatt.

Men min erfaring tilsier at personen jeg vil dele seng med har hatt en del partnere før meg når han har passert 30, og at jeg ikke vil komme til sengs med en totalt uerfaren. Mulig det vil skje, men det har ikke skjedd hittil.

Jeg kan fortelle deg at det spiller liten rolle når det kommer til stykket hvor mye erfaring han har. Eller ikke har...

Ellers er jeg enig med deg, og jeg blir også oppgitt over en del holdninger som er ute og går.

Jeg lurer på om det kan være frykten for HIV-smitte som har skapt den nypuritanismen vi ser i dag. Noe må det være.

Gjest papirtiger

Jeg holder på, nærmer meg snart 30,.. og lærer så lenge jeg lever. Det håper jeg også du gjør. Litt om humor også kanskje???

Etter å ha lest denne tråden får man nesten lyst til å lage en formel om antall sexpartnere og humor.

Virker som om det er en negativ korrelesjon mellom antall sexpartnere (s) og humor (h).

Jo mindre (s), jo mindre (h) ;)

(Ja, dette var bare en spøk)

Det er to ting som gjer denne debatten umogleg:

1. Vi har ulike syn på kva som er mange sexpartnarar - basert på eigne røynsler. Nokon som i ein alder av 30 år har vore i to lange forhold, vil truleg ha hatt mange færre sexpartnarar enn nokon på same alder som har levd som single. Såleis vil også referansane vera ulike.

2. Skilnaden på uforpliktande sex og "elsking". Nokre her skriv at sex skal vera noko heilt spesielt mellom to menneske som er glad i kvarandre, og at ein ikkje vil kjenne seg spesiell som nummer 17. - eller 37. Men då har heller ikkje alle dei 37 vore spesiell for partnaren. For nokre er ONS heilt greit, og uforpliktande og spanande "tidtrøyte", for andre er ikkje ONS aktuelt. - Det tyder ikkje at ein som har hatt mange ONS ikkje kan synst sex med den ein elskar er noko heilt spesielt - og difor noko heilt anna enn eit ONS.

Eg trur ikkje det nyttar å telja talet på menneske ein har vore naken med for å koma fram til eit tal som er "passe". Eit uforpliktande knull med ein tilfeldig person er ikkje det same som å elske med den ein elskar. Talet på det siste vil av natulege årsaker alltid vera lågt. Preferansane på om ein likar/ikkje likar ONS bestemmer talet sexpartnarar, og det vil definere korleis ein er som person - ikkje at ein person er betre enn ein annan, men at ein tenkjer annleis enn den andre.

Ein annan ting er at dersom ein person har hatt svært mange sexpartnarar, så vil kanskje ein partnar som har hatt få partnarar vera meir disponert for sjalusi i forhold til den andre, og kanskje ikkje stole like mykje på at den andre ikkje er utro, sjølv om vedkomande aldri har vore utro. Det kan vera eit problem, difor ser eg ikkje at talet på sexpartnarar i fortida treng vera eit tema i det heile tatt. - Og om ein har hatt mange ONS i fortida tyder ikkje det at ein ikkje kan endra seg, og ein bør ikkje bli "straffa" for det seinare!

Det er vel ingenting som imponerer meg mer når det kommer til sexliv enn par som har et rikt sexliv etter mange år. Bra jobbet:-)

Ja, fatisk så er det litt jobb med det altså. Men er er absolutt verdt det. Vi har vært ærlige med hverandre fra dag 1 om antall partnere. Han hadde ganske mange fler enn meg. OG det var en LITT rar tanke i begynnelsen, men det varte ikke lenge. Og JEG fikk jo nyte godt av all treningen hans :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...