Gå til innhold

Antall sexpartnere igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ugg. Hvilke av de skal stå hvilken side av erlik-tegnet?

Jeg er kjempeflink til å lage formler, løse de kan andre gjøre :)

Tror heller jeg lager en konklusjon jeg :

GM (Generell Misnøye) + H (humor)(manglende sådan) : NMS (Nåværende Manglende Sexliv) = S (antall sexpartnere) Som her jo blir !!!!!??? 0

..og det er jo ikke så rart, med null, humor, generell misnøye, intet sexliv.... Merkelig "at de har seg" i det hele tatt. He he

Ha en SP! (=Super påske)

• Svar 224
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

28

• Tornerose

23

• SierDuDet

16

• Bassisten

15

Mest aktive i denne tråden

Gjest papirtiger
Skrevet

Tror heller jeg lager en konklusjon jeg :

GM (Generell Misnøye) + H (humor)(manglende sådan) : NMS (Nåværende Manglende Sexliv) = S (antall sexpartnere) Som her jo blir !!!!!??? 0

..og det er jo ikke så rart, med null, humor, generell misnøye, intet sexliv.... Merkelig "at de har seg" i det hele tatt. He he

Ha en SP! (=Super påske)

Lol!!!

God påske ja :)

Ørkenvandreren
Skrevet

Ja om Märtha kan tilgi, så må vi andre også kunne tilgi...

Å hallo!

Jeg tror nok ikke tilgivelsen må ha vært noe mindre på Ari's side. Det finnes vel knapt en stallgutt som ikke Märtha har feid over, gifte og ugifte.

Det var vel bare hennes (daværende) kongelige immunitet, som hindret en rettslig innkallelse som vitne i England, hvor hennes gifte ex-elsker lå i skilsmissesak med ektefellen (det var hun som hadde stevnet Märtha, som ledd i å få sugd mer penger ut av ex'en pga utroskapet).

Gjest Kartoffel
Skrevet

Hjeeelp. Jeg syntes selv at jeg er rasende festlig har hunor altså (*s*) og så har jeg ikke hatt mange partnere heller. h x s = ????

Det er velkjent at:

Humoristisk sans =

(Toleranse for andre

-

Forestilling om egen fortreffelighet)

*

Skostørrelse

Skrevet

Hvorfor risikere og få et hore-stempel som kansje henger ved deg resten av livet,bare for og ha litt moro som du skriver?(din definisjon på moro!)

Og det er like ille at et mannfolk har seg med alle,som at kvinner gjør det.Jeg tror ingen,hverken menn eller kvinner ville hatt en som har vært tilgjengelig for alle, om de fikk velge.Men samtidig bør det da kunne respekters at folk kan forandre seg,og ting kan bli tilgitt og glemt(høres litt bibelsk ut men...).Mertha Luise og Ari tilga vel hverandre også, selv om begge hadde hatt mange sengepartnere før de traff hverandre.

Jeg tror noen av de som formaner mot slik oppførsel snakker av erfaring, dvs de har lært og vil forhindre at det samme skjer deres medsøstre.

Den dagen en kjæreste spør meg om hvor mange partnere jeg har hatt, jeg svarer, hun synes det er mange men sier at hun "tilgir meg", da får jeg nok rimelig sikkert den dama i vrangstrupen rimelig fort.

Man skal ikke trenge å måtte tilgi noen for noe personen gjorde før man i det hele tatt ble kjent med han/hun.

Makan.

Men Martha og Ari er vel ikke overdrevent stabile.

Skrevet

"du risikerer å gå glipp av stor kjærlighet fordi du vil utelukke de som har hatt mange partnere"

Det stemmer ikke for meg. Hvis en person har hatt mange sexpartnere har de allerede en personlighet som er totalt inkompatibel med min, og da vil de aldri være min store kjærlighet.

Det kom som en bombe, du!

Skrevet

Å hallo!

Jeg tror nok ikke tilgivelsen må ha vært noe mindre på Ari's side. Det finnes vel knapt en stallgutt som ikke Märtha har feid over, gifte og ugifte.

Det var vel bare hennes (daværende) kongelige immunitet, som hindret en rettslig innkallelse som vitne i England, hvor hennes gifte ex-elsker lå i skilsmissesak med ektefellen (det var hun som hadde stevnet Märtha, som ledd i å få sugd mer penger ut av ex'en pga utroskapet).

Men som ekstern observatør av "den nye vinen" gjennom nokre år. vil eg uansett meine at anten er prinsessa lukkeleg uvitande, eller veldig tilgivande... :-) Til og med Anne Kat fekk jo problem med Ari etter kvart...

Skrevet

Det er velkjent at:

Humoristisk sans =

(Toleranse for andre

-

Forestilling om egen fortreffelighet)

*

Skostørrelse

Ja, DET er jo barnelærdom :-)

Gjest ikke sign
Skrevet

Hei igjen!

Jeg svarte på ditt innlegg lengre ned som Good Golly! skrev.

Kanskje problemet er at du ser på deg selv som et ludder fortsatt, selv om du er en gift kvinne. Og tenker jeg som har liggi med 3 stk, at er det verdt å ligge med så mange når du angrer sånn i ettertid?

Du sliter med billig-stempel enda, og det er sikkert noen år siden du var "løssluppen". Men gjort er gjort. Du får make peace med deg selv og innse at gjort er gjort. Fortiden klarer du aldri å forandre, men nuet og fremtiden former du selv.

Jeg har tro på deg.

Beatrice: Takk:) Det er vondt å ha gjort ting man ikke kan endre, og jeg kan bare ikke forstå at jeg har "tøyset" slik.. det var jo ikke slik at jeg gjorde det pga sexen. Det bare skjedde når vi var fulle. Og har man vært med en (på one night stand), så blir det plutselig ikke så farlig om det blir med en til. Så kan det lett komme ut av kontroll.

Men takk for svar.

Skrevet

Å hallo!

Ja tenk, hun var vel ikke gamle jenta da når hun drev på med han,på grensen til misbruk.Fyren kunne nesten vært far hennes,var det ikke så?

Gjest ikke sign
Skrevet

Men hvorfor plager du deg med så destruktive tanker? Uansett hvor nye du angrer, går det ikke an å endre fortida. Jeg skjønner ikke heller at det er så mye å tenke på.Slutt å tenke på deg selv som mindre verdt om du har sprellet litt! (Hvem har ikke det.)

Som reven i Hakkebakkeskogen sa: Gjort er gjort og spist er spist.

(Mange krediterer dette sitatet Ole Brumm, men jeg mener bestemt at det er fra Hakkebakkeskogen).

Opp med hodet, jente. Fokuser på gode og positive ting og ta med deg dine erfaringer som nyttig ballast selvom du kunne vært enkelte episoder foruten!

Takk for svar:) Jeg må jo prøve å ikke tenke på det, for det er jo ikke noe jeg kan endre. Men jeg skulle virkelig ønske jeg ikke hadde hatt ons(one night stand); tenk at det bare var i fylla og uten glede. Jeg som er så rolig av meg ellers, ærlig og snill (prøver..). Men nå har jeg små barn og en mann jeg er glad i, så jeg er så heldig!

Skrevet

Jeg skrev under det andre innlegget at jeg har vært med mange og angrer. Ja, jeg er jente og føler meg som et ludder når jeg tenker på det. Mange? Jeg vet jo ikke. Er vel under 100 i alle fall... men mange episoder er ikke "ordentlige"; bare nesten-sex som ble tull pga vi var fulle. Jeg angrer, føler meg skikkelig drit. Og jeg som blir sett på som så rolig og snill.... Jeg var på jakt etter den store kjærligheten og nærhet, men det ble jo helt feil.. Har du hatt sex med mange? Vet om de som har vært med flere enn meg, og jeg som syntes en gang jeg hadde vært med mange da jeg hadde hatt sex med 3 stk.. over 4 år. Ingen lange forhold, kun ons altså. Men nå er jeg gift. Jeg vil så gjerne glemme!!!!!!!! Ikke se dårlig på meg. Jeg er ingen "billig" person nå i alle fall.

Syntes du gjør deg selv til offer her jeg. Det er da ingen som kan stemple andre som billige for det. Du hadde behov for nærhet og omtanke, sex ble da et substitutt for å dekke dette. I ettertid ser du hvor feilslått dette er. Og at du angrer, men det dekket kanskje behovene du hadde der og da. Så gå med hevet hode om du har hatt 150 partnere. Det gjør da ikke deg til et "dårlig menneske" om du har hatt sex med mange. Ærlig talt, folkens, er dette dette som avgjør hva slags menesker vi er??

Skrevet

Det har egentlig mest med at like barn leker best. Jeg ville f.eks. ikke vært sammen med en som bruker all sin fritid på å trene for det er totalt annerledes av hvordan jeg prioriterer tiden min, på samme måte som at en som har hatt 50 sexpartnere har en helt annen tankegang enn meg på det området.

Men et eksempel:

Du er sammen med en person, dere har vært sammen lenge, elsker hverandre over alt på jord og hele den regla der, og plutselig kommer det for en dag at han har hatt 50 sexpartnere før deg. Han har ikke løyet for deg, men temaet har lissom ikke vært oppe, og har det vært det så har han svart noe diffust uten å si noe nøyaktig antall.

Hva skjer? Dumper du han fyren pga dette, eller lar du det faktum at du har elsket denne mannen, for alle hans mangler og gode sider i 5 år, komme i andre rekke?

Gjest Kartoffel
Skrevet

Ja, DET er jo barnelærdom :-)

Det er jo det da! Bare se på klovnene!

Skrevet

Endelig noen som er enige. :-)

Så lenge du er enig i at det ikkje er noko galt i at nokon har hatt 30 partnarar! - Berre at du truleg ikkje vil ha noko til felles med vedkomande...

Gjest ikke sign
Skrevet

Det er to ting som gjer denne debatten umogleg:

1. Vi har ulike syn på kva som er mange sexpartnarar - basert på eigne røynsler. Nokon som i ein alder av 30 år har vore i to lange forhold, vil truleg ha hatt mange færre sexpartnarar enn nokon på same alder som har levd som single. Såleis vil også referansane vera ulike.

2. Skilnaden på uforpliktande sex og "elsking". Nokre her skriv at sex skal vera noko heilt spesielt mellom to menneske som er glad i kvarandre, og at ein ikkje vil kjenne seg spesiell som nummer 17. - eller 37. Men då har heller ikkje alle dei 37 vore spesiell for partnaren. For nokre er ONS heilt greit, og uforpliktande og spanande "tidtrøyte", for andre er ikkje ONS aktuelt. - Det tyder ikkje at ein som har hatt mange ONS ikkje kan synst sex med den ein elskar er noko heilt spesielt - og difor noko heilt anna enn eit ONS.

Eg trur ikkje det nyttar å telja talet på menneske ein har vore naken med for å koma fram til eit tal som er "passe". Eit uforpliktande knull med ein tilfeldig person er ikkje det same som å elske med den ein elskar. Talet på det siste vil av natulege årsaker alltid vera lågt. Preferansane på om ein likar/ikkje likar ONS bestemmer talet sexpartnarar, og det vil definere korleis ein er som person - ikkje at ein person er betre enn ein annan, men at ein tenkjer annleis enn den andre.

Ein annan ting er at dersom ein person har hatt svært mange sexpartnarar, så vil kanskje ein partnar som har hatt få partnarar vera meir disponert for sjalusi i forhold til den andre, og kanskje ikkje stole like mykje på at den andre ikkje er utro, sjølv om vedkomande aldri har vore utro. Det kan vera eit problem, difor ser eg ikkje at talet på sexpartnarar i fortida treng vera eit tema i det heile tatt. - Og om ein har hatt mange ONS i fortida tyder ikkje det at ein ikkje kan endra seg, og ein bør ikkje bli "straffa" for det seinare!

Enig med deg.

Skrevet

Men et eksempel:

Du er sammen med en person, dere har vært sammen lenge, elsker hverandre over alt på jord og hele den regla der, og plutselig kommer det for en dag at han har hatt 50 sexpartnere før deg. Han har ikke løyet for deg, men temaet har lissom ikke vært oppe, og har det vært det så har han svart noe diffust uten å si noe nøyaktig antall.

Hva skjer? Dumper du han fyren pga dette, eller lar du det faktum at du har elsket denne mannen, for alle hans mangler og gode sider i 5 år, komme i andre rekke?

Det blir vanskelig å svare på, det kommer helt ann på situasjonen (jeg ville uansett ikke godtatt et diffust svar). Nå har jeg ikke det problemet da jeg har en samboer som har et helt ok antall sexpartnere, og som ikke hadde noe imot å fortelle meg det.

Skrevet

Så lenge du er enig i at det ikkje er noko galt i at nokon har hatt 30 partnarar! - Berre at du truleg ikkje vil ha noko til felles med vedkomande...

Det spørs hvordan du definerer galt.

Skrevet

Det blir vanskelig å svare på, det kommer helt ann på situasjonen (jeg ville uansett ikke godtatt et diffust svar). Nå har jeg ikke det problemet da jeg har en samboer som har et helt ok antall sexpartnere, og som ikke hadde noe imot å fortelle meg det.

Hva om mannen du hadde elsket i mange år, f.eks. din nåværende samboer plutselig hadde hatt en synd å bekjenne, og den var at han hadde løyet for deg om antall partnere. Han hadde faktisk hatt tredve.

Hadde du dumpet han?

Jada, jeg vet at samboeren din selvsagt aldri ville løyet om dette, men som et eksempel :)

Jeg forstår prinsipper, selv om jeg ikke forstår deg her. Jeg har mine selv. F.eks, hadde jeg vært sammen med en jente og etter en stund så hadde hun fortalt meg at hun aldri har vært i et forhold hvor hun ikke har vært trofast, så ville jeg fått problemer jeg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...