Gå til innhold

å bearbeide


Gjest mathildami

Anbefalte innlegg

Gjest mathildami

Hvordan var det for dere å begynne å bearbeide ting som har skjedd med dere?

Jeg er redd for at alt bare skal bli verre, og at jeg mister helt kontrollen på alt.

Ble ting mye verre når dere begynte å prate om ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vendelin1365380208

Når jeg begynte i behandling så sa vedkommende som behandlet meg at først vil alt føles verre, fordi en må rippe opp i ting som ligger tilbake i tid og som du har prøvd å glemme, men så etter hvert vil det gå rett vei og alt vil føles bedre.

Fremgang = å gi av seg selv.

Du vil ikke bli bedre av bare å gå til behandleren og tro at vedkommende kan trylle deg "frisk". Som man ofte sier: "Rom ble ikke til på en dag". For min del gikk jeg i behandling ca 2 år. Da en gang i uken, så sant det ikke var ferier ol.

Det kostet masse, men i dag føler jeg meg så og si "frisk". Det vil si at jeg bare har ca 5-10 % med problemer igjen, og det er noe jeg bare må leve med tror jeg.

Jeg er stolt av å være der jeg er idag...men jeg fikk det ikke gratis.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

martine1365379969

Eg og hadde det akuratt slik du beskriver før eg våga å bearbeide tingan.. mange vonde minner frå fortida har prega meg, ikkje berre overgrepet som skjedde seinare.. men, det vil gjera vondt med ei gong, men det evrt og så mykje betre og lettare når du fyrst har våga.. men det viktigaste er at du bearbeider det saman med ein du har tillit til, og som er flink på område, og kan gje støtte og oppbacking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har blitt voldtatt av en gutt jeg "var sammen med" i 3 år! Sa det ikke til en levende sjel, men hadde det forferdelig inni meg! Klarte å bryte helt opp med han... Tok sin tid, fordi jeg trodde virkelig ingen var glad i meg, og at jeg fortjente det osv. Nå - 2 år etterpå har jeg kun fortalt det til min nåværende kjæreste - men det har virkelig hjulpet. Selvfølgelig ikke til å glemme, men til å ha en litt tryggere hverdag. I første omgan, er det godt å vite at noen bryr seg!! Jeg begynner hvertfall der... Vet ikke hva jeg kommer til å gjøre senere da...

Hvis ingen vet åssen du har det, kanskje du har en du virkelig stoler på du kan snakke med??? :)

Lykke til!

Kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...