Gå til innhold

Smerter i leggene

_Querist_

Anbefalte innlegg

De siste månedene har jeg blitt mer og mer plaget av smerter leggene, bak i musklene på begge bena. Kjenner ikke noe særlig ved aktivitet, feks. ved sykkling eller når jeg går. Men når jeg er i ro, sitter ned så føles det som om det er svake krampe smerter hele tia. Blir mer og mer irriterende. Kjennes litt som når man er veldig sliten i bena etter å ha vært i mye aktivitet, at de liksom ikke slapper av i muskler. Men dette er hos meg selv om jeg har vært rolig hele dagen. Forekommer også litt i armene, samme type "lette krampe" smerter. Til daglig jobber jeg som lastebilsjåfør, hvor jeg løfter, og triller på mye tunge ting. Men merker jo som nevnt ikke noe smerter når jeg er i aktivitet. Er hele tiden forsiktig med hvor tunge ting jeg drar på, og løfter i løpet av en dag. Men nå er det jo fredag, og har ikke vært i jobb sia onsdag, og enda er smertene der konstant.

Hva kan dette være? Leger jeg har vært hos for et halvt år sia, fant ikke noe på diverse blod prøver da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-Querist

Det virker som smertene dine eller muskelværken først og fremst kommer etter statiske belastninger som nettopp bæring og løfting er. Er det slik, er det ofte at muskelømheten heller blir borte ved mer allsidig fysisk aktivitet som f. eks. sykling. Røyker du, kan nok det også disponere for slike muskelproblemer. Nå er det et halvt år siden du var hos lege, jeg hadde vel tatt en ny tur for en helsesjekk igjen. Hva som legen din så finner, bør være grunnlaget for råd om tiltak evt. behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
she1365380510

Kan høres ut som du kanskje har noe som heter "restless legs syndrom".. typiske symtomer er ofte krampeaktige, stikkende følelser i beina (beskrivelsene variere).når en er i ro, men disse forsvinner når en er i bevegelse..og kommer tibake når en er i ro igjen...spør legen om det kan være en mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Kan høres ut som du kanskje har noe som heter "restless legs syndrom".. typiske symtomer er ofte krampeaktige, stikkende følelser i beina (beskrivelsene variere).når en er i ro, men disse forsvinner når en er i bevegelse..og kommer tibake når en er i ro igjen...spør legen om det kan være en mulighet?

www.doktoronline.no

Kære she

Jeg har set dit (gode) svar i Idrettslegen den 13/6-2003:

Re: Smerter i leggene

Kan høres ut som du kanskje har noe som heter "restless legs syndrom". typiske symtomer er ofte krampeaktige, stikkende følelser i beina (beskrivelsene variere).når en er i ro, men disse forsvinner når en er i bevegelse..og kommer tibake når en er i ro igjen...spør legen om det kan være en mulighet?

- she

og skal tillade mig, at oplyse følgende:

Restless Legs er et syndrom, der kan symptombehandles ved brug af Parkinsonmedicin, hvilket spørgeren nok får at vide, når han besøger sin læge.

På hjemmesiden: www.restlesslegs.dk kan der indhentes flere oplysninger om Restless Legs.

Denne hjemmeside er oprettet af den dansk/norske Patientforeningen for Restless Legs Syndrome (RLS), som er en af mange patientforeninger i den vestlige verden, der inden for de senere år er opstået for at hjælpe de ca. 10 % af befolkningerne, som lider af syndromet Restless Legs - her i Danmark bedst kendt som 'uro i benene'.

Med venlig hilsen

Stig Eric Weibel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
she1365380510

www.doktoronline.no

Kære she

Jeg har set dit (gode) svar i Idrettslegen den 13/6-2003:

Re: Smerter i leggene

Kan høres ut som du kanskje har noe som heter "restless legs syndrom". typiske symtomer er ofte krampeaktige, stikkende følelser i beina (beskrivelsene variere).når en er i ro, men disse forsvinner når en er i bevegelse..og kommer tibake når en er i ro igjen...spør legen om det kan være en mulighet?

- she

og skal tillade mig, at oplyse følgende:

Restless Legs er et syndrom, der kan symptombehandles ved brug af Parkinsonmedicin, hvilket spørgeren nok får at vide, når han besøger sin læge.

På hjemmesiden: www.restlesslegs.dk kan der indhentes flere oplysninger om Restless Legs.

Denne hjemmeside er oprettet af den dansk/norske Patientforeningen for Restless Legs Syndrome (RLS), som er en af mange patientforeninger i den vestlige verden, der inden for de senere år er opstået for at hjælpe de ca. 10 % af befolkningerne, som lider af syndromet Restless Legs - her i Danmark bedst kendt som 'uro i benene'.

Med venlig hilsen

Stig Eric Weibel

Jeg har nå vært innom siden du nevnte, virkelig bra og informativt om Restless Legs Syndrom. Jeg var ikke klar over at det kunne behandles med medikament. Jeg har en venninne som nemlig fikk det beskjeden av legen sin,at det ikke kunne behandles og fikk noen "kjerringråd" istedet.

Skal henvise siden din til henne, tusen takk for at du tok deg tid til å svare på innlegget mitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...