Gå til innhold

krykker


annickena

Anbefalte innlegg

Hei, hei!

Jeg er en jente på 24 som kan få utrolig vondt i bena av og til. Har hatt det slik i snart 6 år nå, men det siste året har det blitt så ille at jeg av og til må halte.

Som oftest har jeg alltid et visst ubehag i bena, men det har jeg lært meg å leve med - ingen kan si meg hva som er årsaken. Men av og til, ca 2 ganger i måneden, i ca en til i værste fall 8 dager, har jeg så vondt at det er forferdelig ubehagelig å stå på det benet jeg har vondt i. Det jeg lurer på; trenger jeg non form for henvisning fra legen for å kjøpe/leie et par krykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -annickena. Du trenger ikke henvisning for leie/kjøp av krykker.Generelt synes jeg du bør oppsøke legen for ny undersøkelse,kanskje også når du har vondt.Dette er ingen normal tilstand,og det ville jo vært fint om man kunne gjøre noe konkret med det.Har du rygg-,hofte-,eller kneplager?

For en sikker vurdering må du rådføre deg med egen lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære -annickena. Du trenger ikke henvisning for leie/kjøp av krykker.Generelt synes jeg du bør oppsøke legen for ny undersøkelse,kanskje også når du har vondt.Dette er ingen normal tilstand,og det ville jo vært fint om man kunne gjøre noe konkret med det.Har du rygg-,hofte-,eller kneplager?

For en sikker vurdering må du rådføre deg med egen lege.

Til orientering:

Alle kommuner har et lite lager av hjelpemidler, - også krykker. Dette kan du låne på kort varsel over en begrenset periode.

Helsestasjon, kommunelege eller hjemmesykepleien skal kunne formidle slik hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...