Gå til innhold

Lagre bilde fra Word dokument

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et bilde i mail - av en eller annen grunn i form av et element i et Word dokument. Hva er enkleste fremgangsmåte for å få lagret kun bildet?

Gjest Aina E
Skrevet

Det kan bli interessant å vite.

Måten jeg har gjort det på, er enten: Printe bildet for så å scanne det. (Bra printer og scanner selvsagt)...

Eller ta en "Print Screen" av bildet i størst mulig zoom på skjermen, for så å åpne bildet i photoshop og klippe det til.

Elendige alternativer begge to, men så vidt jeg forstår følger ikke selve bildet med i dokumentet, det er kun en "preview". For å få med alle elementer, må du ha en riktig laget PDF-fil.

Gjest Aina E
Skrevet

Høyremuseklikk på bildet og lagre som ...

Er du siker på at det er såå lett?

Skrevet

Måten jeg har gjort det på, er enten: Printe bildet for så å scanne det. (Bra printer og scanner selvsagt)...

Eller ta en "Print Screen" av bildet i størst mulig zoom på skjermen, for så å åpne bildet i photoshop og klippe det til.

Elendige alternativer begge to, men så vidt jeg forstår følger ikke selve bildet med i dokumentet, det er kun en "preview". For å få med alle elementer, må du ha en riktig laget PDF-fil.

Hva hvis jeg skriver det til en pdf-fil, da? Er det enklere å plukke det ut fra dokumentet da?

Skrevet

Høyremuseklikk på bildet og lagre som ...

Neppe.

Skrevet

Leser det en gang til - nei, det er som du sier ikke to separate filer (dokumentet og bildet), men kun dokumentet. Jeg kan manipulere bildet inne i dokumentet (rotere det etc.), men altså ikke "plukke det ut".

Skrevet

Kopier bildet (merk bildet og copy).

Start opp Microsoft Photo Editor eller et annet bildeprogram. Velg Edit - Paste as new image. Lagre bildet i det format du måtte ønske, fx jpg.

Gjest Aina E
Skrevet

Hva hvis jeg skriver det til en pdf-fil, da? Er det enklere å plukke det ut fra dokumentet da?

Nei, for bildet henger fortsatt ikke med, hvis du skjønner...

Dokumentet består av flere elementer som; Bilder, fonter, marger, annen layout...

Hvis det bare er lagret og sendt avgårde, vil kun teksten følge med. Bilder vil vises, men ikke kunne åpnes da det er et eget dokument i seg selv.

Skrifttyper du ikke har på din maskin vil ikke kunne vises.

Når du lager ei PDF-fil, tar Acrobat-programmet tak i alle disse "løse" elementene og pakker de inn til en "bilde"fil, forutsatt at alle de løse delene ligger "linket" til hoveddokumentet.

Hadde det vært laget en PDF-fil fra før av det dokumentet du har der, kunne man plukket det fra hverandre ved å "løse opp" PDF-fila til en EPS-fil, deretter åpne alt i f.eks. illustrator... Da har du hele haugen og kan plukke ut hva du vil ha.

Litt komplisert, men skjønte du det?

Skrevet

Kopier bildet (merk bildet og copy).

Start opp Microsoft Photo Editor eller et annet bildeprogram. Velg Edit - Paste as new image. Lagre bildet i det format du måtte ønske, fx jpg.

Takk - det har jeg forsøkt i Paint, og nå gjorde jeg et nytt forsøk i et Adobe program jeg har liggende (fulgte med en scanner tror jeg). Resultatet blir elendig, rett og slett. Det er et svart hvitt bilde, og limt inn i redigeringsprogrammet ser det ut som en fancy strektegning med skyggelagte felt..

Sukk. Da er vel egentlig screenprint den beste løsningen, vil jeg tro?

Skrevet

Nei, for bildet henger fortsatt ikke med, hvis du skjønner...

Dokumentet består av flere elementer som; Bilder, fonter, marger, annen layout...

Hvis det bare er lagret og sendt avgårde, vil kun teksten følge med. Bilder vil vises, men ikke kunne åpnes da det er et eget dokument i seg selv.

Skrifttyper du ikke har på din maskin vil ikke kunne vises.

Når du lager ei PDF-fil, tar Acrobat-programmet tak i alle disse "løse" elementene og pakker de inn til en "bilde"fil, forutsatt at alle de løse delene ligger "linket" til hoveddokumentet.

Hadde det vært laget en PDF-fil fra før av det dokumentet du har der, kunne man plukket det fra hverandre ved å "løse opp" PDF-fila til en EPS-fil, deretter åpne alt i f.eks. illustrator... Da har du hele haugen og kan plukke ut hva du vil ha.

Litt komplisert, men skjønte du det?

Ja, tror det! ;o)

(har nybleika hår da..)

Skrevet

Takk - det har jeg forsøkt i Paint, og nå gjorde jeg et nytt forsøk i et Adobe program jeg har liggende (fulgte med en scanner tror jeg). Resultatet blir elendig, rett og slett. Det er et svart hvitt bilde, og limt inn i redigeringsprogrammet ser det ut som en fancy strektegning med skyggelagte felt..

Hm - har du ikke programmet Microsoft Photo Editor da? Det skal være på Windows- eller Office-installasjons-CD'n, men installeres ikke ved "custom" installering, så du må tilleggsinstallere det. Funker som f*** når jeg trenger å lagre bilder på jobb. :-)

Skrevet

Det ble ikke så verst som screenprint i gif-format.

Så vet jeg det til neste gang!

Skrevet

Hm - har du ikke programmet Microsoft Photo Editor da? Det skal være på Windows- eller Office-installasjons-CD'n, men installeres ikke ved "custom" installering, så du må tilleggsinstallere det. Funker som f*** når jeg trenger å lagre bilder på jobb. :-)

Jeg tror jeg har installert rubb og stubb, jeg. Får sjekke en gang til.

Men det ble greit i screenprint, altså!

Skrevet

Hmm, kinkig sak. Det finnes en mulighet ved at du velger bilderedigeringsprogram.

Verktøy > Alternativer > Rediger... og så velger du et redigeringsprogram i drop-down-menyen. Klikk deg så ut, høyreklikk på bildet og velg "Rediger bilde" eller noe slikt. BIldet åpnes da i det du har definert som redigeringsprogram. og du kan følgelig lagre det.

Skrevet

Kan du ikke lagre dokumentet som html da? Da opprettes det en mappe med eventuelle bilder i.

Skrevet

Kan du ikke lagre dokumentet som html da? Da opprettes det en mappe med eventuelle bilder i.

Mente lagre som web side, men det blir vel det samme. :-)

Skrevet

Hmm, kinkig sak. Det finnes en mulighet ved at du velger bilderedigeringsprogram.

Verktøy > Alternativer > Rediger... og så velger du et redigeringsprogram i drop-down-menyen. Klikk deg så ut, høyreklikk på bildet og velg "Rediger bilde" eller noe slikt. BIldet åpnes da i det du har definert som redigeringsprogram. og du kan følgelig lagre det.

Forsøkte nå, selv om jeg endrer redigeringsprogram vil ikke bildet åpne seg i det (får bare opp standard dialogboks).

Skrevet

Mente lagre som web side, men det blir vel det samme. :-)

Hah! Du er faen meg smart!

Det funka som smurt!

Skrevet

Forsøkte nå, selv om jeg endrer redigeringsprogram vil ikke bildet åpne seg i det (får bare opp standard dialogboks).

Så rart. Jeg testet det, og det funket her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...