Gå til innhold

Hadde du akseptert dette?

Anbefalte innlegg

Jeg bodde sammen med en kamerat i en leilighet. Vi hadde en slags felles kontrakt, hvor den ene ikke kan flytte ut uten at den andre gjør det. Kontrakten er på 3 år. Men hvis man skaffer leieboer slipper jo den som flytter å betale husleie for det som er igjen av kontraktstiden. Men nå har vi prøvd en periode uten å få inn folk, så nå har han tenkt å sende inn en utenlandsk par som ikke snakker norsk, og som ikke bor i landet lovlig. Penger for strømmen må jeg jo da få kontant, siden de jobber svart. Hadde du akseptert dette?..evt burde jeg akseptere dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101788-hadde-du-akseptert-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg hadde ikke akseptert det. Hvorfor er det så vanskelig å få inn noen da? Dersom dette er i nærheten av noe studiested burde det i alle fall bli bedre muligheter til å få inn noen ut over sommeren.

Med tanke på at dette er folk en skal bo sammen med hadde jeg ikke akseptert det.

(Han får finne noen som passer inn til å bo der)

Hvis de oppholder seg i landet ulovlig, kan det til og med hende du gjør noe straffbart ved å leie ut til dem. Svart eller ei.

Nei,dette er ikke akseptabelt.Hadde ringt purken og fått dem ut av landet,de har ingenting her å gjøre.Dessuten,som det blir nevnt her,er du med på noe straffbart,om du leier ut til de

Det er jo ikke jeg som leier ut da...jeg leier jo selv..er jo han kameraten min som skal leie ut til dem...kan det likevel være straffbart for meg?

Annonse

Gjest annette

Det er jo ikke jeg som leier ut da...jeg leier jo selv..er jo han kameraten min som skal leie ut til dem...kan det likevel være straffbart for meg?

På en måte gjør du noe straffbart,ja,siden du med viten og vilje er obs på at de ikke har lov til å være i landet,men ikke melder fra til Politiet.Hvis du lar kameraten din leie ut,så hadde jeg flytta raskt ut hadde jeg vært deg!Jeg synes du bør fraråde din kamerat til å leie ut til de,blir bare problemer av sånt.Svart arbeid er heller ikke lov. Så det er mye ulovlig her

Gjest IngenLurerDenneGutten

Med tanke på at dette er folk en skal bo sammen med hadde jeg ikke akseptert det.

(Han får finne noen som passer inn til å bo der)

Hvis de oppholder seg i landet ulovlig, kan det til og med hende du gjør noe straffbart ved å leie ut til dem. Svart eller ei.

Soleil!

Begge disse guttene leier - men den ene vil flytte ut før avtale. Han som bryter avtalen har skaffet dette "illegale" paret for å slippe å betale sin part resten av avtaletiden. Han som fortsatt leier gjør jo ikke noe ulovlig, men han kan bruke dette for å slippe å ha dem der, de "illegale".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...