Gå til innhold

FU: Hvor irriterende er store bokstaver her inne?

Anbefalte innlegg

La meg oppsummere med å si at de som er mer opptatt av form enn innhold er bokstavelig talt veldig overfladiske. Det hele får også litt preg av sånn, du må være som oss andre-mentalitet, og det har jeg veldig lite sans for. Hvor hadde verden stått idag hvis det ikke hele tida hadde vært folk som tørte bryte regler, og skille seg ut? Apropos skikk og bruk, det finnes så masse dustete regler, ingen forventer at alle til enhver tid følger alt. Har du for eksempel hørt at det er dårlig skikk å klinge glassa når en skåler? Fri og bevar vårs...

Skikk og bruk, god etikette/netikette... For noe snobberi.

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Vincent

8

• Good Golly!

7

• musikeren

6

• favn

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Å skrive med store bokstaver er direkte uhøflig og oppfattes som skriking og brøling på nettet. Ubehersket og bøllete fremtreden.

Jeg synes slett ikke det er en filleting! SKJØNNER DU DET !!!?????

Men akkurat i Good Gollys tilfelle passe det å rope. Akkurat som du nettopp demonstrerte. Og det er da det blir litt latterlig med de som henger seg opp i "netiketten", og ikke skjønner sammenhengen.

Og det må vi jo passe oss for. Det er faaaalig det.

Hvis en mener å rope da? For eksempel sånn: HEI! SE HER!

Jeg har sagt det én gang før idag, og sier det mer enn gjerne igjen:

"Det er mange måter å ytre sine meninger på - både seriøse som useriøse.

En useriøs mening kan oppfattes som seriøs hvis presentasjonen er seriøs - og vice-verca.

Hva som er en seriøs presentasjon er leserens subjektive oppfatning."

Dessverre er det slik at dette forumet er forsøplet av drittunger, i særdeleshet blonde bønder, som ikke har lært seg folkeskikk eller nettskikk.

Disse bør, for fremtiden, holde seg til sms. Her gjør de mer skade enn gavn.

Jeg syns du skal være litt forsiktig med hva du kaller blonde bønder.

Annonse

Gjest '!-o-!'

Folk som har frekventert newsgrupper en del, eller har noen år fartstid på nett, er stort sett innpoda med at store bokstaver er et klart brudd på nettikette.

At folk ikke følger nettikette plager ikke meg, men viser meg at folk ikke kjenner til eller gir blaffen i "reglene" på nett. Det er deres problem, men jeg gjør meg da noen tanker om dem - hvis jeg i det hele tatt gidder bry meg.

Stort sett lar jeg heller være å lese innlegg med bare store bokstaver, rett og slett fordi de er anstrengende å lese.

Gjest '!-o-!'

La meg oppsummere med å si at de som er mer opptatt av form enn innhold er bokstavelig talt veldig overfladiske. Det hele får også litt preg av sånn, du må være som oss andre-mentalitet, og det har jeg veldig lite sans for. Hvor hadde verden stått idag hvis det ikke hele tida hadde vært folk som tørte bryte regler, og skille seg ut? Apropos skikk og bruk, det finnes så masse dustete regler, ingen forventer at alle til enhver tid følger alt. Har du for eksempel hørt at det er dårlig skikk å klinge glassa når en skåler? Fri og bevar vårs...

Din type holdning er alltid like morsom på de norske newsgruppene. Der blir du most og/eller ignorert hvis du mener som du gjør.

Det er en _grunn_ til at reglene er som de er. Jeg greier for mitt bare liv ikke å se at folk er så veldig selvstendig eller tøffe bare fordi de bruker store bokstaver når de skriver et innlegg.

I mangel på lyd .. i mangel på synlige uttrykk når man sitter ved hver sin datamaskin og kommuniserer, så _er_ store bokstaver et fint virkemiddel for å vise at man roper. Å bifalle at ignorante personligheter ødelegger virkemidlene vi tross alt har syns jeg blir for dumt.

laguna1365380434

Applauderes!

Din type holdning er alltid like morsom på de norske newsgruppene. Der blir du most og/eller ignorert hvis du mener som du gjør.

Det er en _grunn_ til at reglene er som de er. Jeg greier for mitt bare liv ikke å se at folk er så veldig selvstendig eller tøffe bare fordi de bruker store bokstaver når de skriver et innlegg.

I mangel på lyd .. i mangel på synlige uttrykk når man sitter ved hver sin datamaskin og kommuniserer, så _er_ store bokstaver et fint virkemiddel for å vise at man roper. Å bifalle at ignorante personligheter ødelegger virkemidlene vi tross alt har syns jeg blir for dumt.

Most? Ingen moser meg. Jeg er musikeren.

Jeg har sagt det én gang før idag, og sier det mer enn gjerne igjen:

"Det er mange måter å ytre sine meninger på - både seriøse som useriøse.

En useriøs mening kan oppfattes som seriøs hvis presentasjonen er seriøs - og vice-verca.

Hva som er en seriøs presentasjon er leserens subjektive oppfatning."

Nettopp derfor synes jeg folk burde være litt mer kritiske til åssen ting blir presentert. Det er lett å bli lurt. For egen del prøver jeg å se gjennom fasaden.

Annonse

Folk som har frekventert newsgrupper en del, eller har noen år fartstid på nett, er stort sett innpoda med at store bokstaver er et klart brudd på nettikette.

At folk ikke følger nettikette plager ikke meg, men viser meg at folk ikke kjenner til eller gir blaffen i "reglene" på nett. Det er deres problem, men jeg gjør meg da noen tanker om dem - hvis jeg i det hele tatt gidder bry meg.

Stort sett lar jeg heller være å lese innlegg med bare store bokstaver, rett og slett fordi de er anstrengende å lese.

For å overføre det til rl blir det som bondetampen som fløtter til byen, og blir mobba/fryst ut, fordi han ikke kjenner koden. Mennesket bak er det ingen som ser, det er fasaden de fordømmer. Jeg synes sånt er kvalmt.

Gjest Rassisten

For å overføre det til rl blir det som bondetampen som fløtter til byen, og blir mobba/fryst ut, fordi han ikke kjenner koden. Mennesket bak er det ingen som ser, det er fasaden de fordømmer. Jeg synes sånt er kvalmt.

Feil, det er som bondetampen som flytter til byen og begynner å skrike folk i ørene. Så når noen ber han dempe seg litt, kommer det en haug med PK SV'ere som sier at han må få oppføre seg som han vil og at de som sier noe er mobbere.

Det handler vel ikke om å fryse ut? Nå overdriver du fælt. Hva er galt med 'When you're in Rome, do like the Romans'? Å tilpasse seg seder og skikker forbedrer kommunikasjonen og handler ikke om å hore eller gi slipp på egenart.

- Hvor irriterende her inne?

Ikke så veldig irriterende for meg - men det kan sikkert være fordi jeg stort sett hopper over slike innlegg - det blir rett og slett for slitsomt å lese.

Folk kan gjøre hva de vil for min del - så lenge jeg ikke tvinges til å lese det.

- Om det er brudd på god nettikette?

Ja.

Gjest '!-o-!'

Feil, det er som bondetampen som flytter til byen og begynner å skrike folk i ørene. Så når noen ber han dempe seg litt, kommer det en haug med PK SV'ere som sier at han må få oppføre seg som han vil og at de som sier noe er mobbere.

Jeg er SV'er og syns stort sett folk skal oppføre seg i følge gjeldende regler. Kommer vi til et nytt sted, et nytt land eller et nytt forum er det vi selv som plikter å sette oss inn i hva som gjelder.

Noe annet er etter min mening temmelig ignorant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...