Gå til innhold

Hvem hates og elskes på DOL? u/t

Anbefalte innlegg

Dr. Frankenstein

Jeg smaker vondt. Så det er lurt av deg.

Nei, jeg skal slutte å være spydig mot deg, soleil. Jeg hater deg over hodet ikke (hate er egentlig et veldig sterkt ord). Jeg misliker deg ikke en gang. Faktisk synes jeg du er helt ålreit. :-)

Fortsetter under...

Nei, jeg skal slutte å være spydig mot deg, soleil. Jeg hater deg over hodet ikke (hate er egentlig et veldig sterkt ord). Jeg misliker deg ikke en gang. Faktisk synes jeg du er helt ålreit. :-)

Nå hadde jeg akkurat skrevet et laangt innlegg om hva jeg mente. Men da låste explorer’n seg selvfølgelig.

*sur mine*

Så da blir det stikkords-form:

Å kalle meg rødstrømpe er fullstendig skivebom

For likestilling ift. Rettigheter/plikter/muligheter

Det vil for kvinner si at det kompenseres for at de får barn og ikke kan jobbe hele tida pga det

Ikke for et fullstendig egalitært samfunn, men

Jevne ut sosiale forskjeller for de svakeste gruppene i samfunnet.

For kvotering av kvinner/menn/etniske grupper inn i de yrkene hvor det trengs

Så det er derfor du er utstyrt med så kraftige røde farger på strømpene dine, for å advare omgivelsene om at her er det en som ikke smaker godt? For som du sikkert vet er det vanlig i naturen at særlig innsekter bruker sterke farger for å signalisere giftighet.

Marihøner kom jeg til å tenke på nå. De smaker visst ikke noe godt. Men de er de enste billene som folk liker. Skjønner ikke det?

Mark smaker jord.(Har jeg hørt)

Maur på ferskt brød skal visst være en aldri så liten kulinarisk opplevelse.

Dr. Frankenstein

Nå hadde jeg akkurat skrevet et laangt innlegg om hva jeg mente. Men da låste explorer’n seg selvfølgelig.

*sur mine*

Så da blir det stikkords-form:

Å kalle meg rødstrømpe er fullstendig skivebom

For likestilling ift. Rettigheter/plikter/muligheter

Det vil for kvinner si at det kompenseres for at de får barn og ikke kan jobbe hele tida pga det

Ikke for et fullstendig egalitært samfunn, men

Jevne ut sosiale forskjeller for de svakeste gruppene i samfunnet.

For kvotering av kvinner/menn/etniske grupper inn i de yrkene hvor det trengs

Ok, det er ikke så himla gæli standpunkt det, da. :-)

Ellers bør du aldri skrive i Explorer. Bruk et tekstbehandllingsprogram. Det trikset har jeg funnet ut av på den harde måten, så jeg vet alt om frustrasjon over tapte innlegg av den laaaange sorten.

Jeg tror dagens bruk av ordet hate føyer seg inn i rekka av uttrykk som er importert/direkte oversatt fra det store landet du vet.

Amerikanerne strør om seg med "hate" og "love" - men dette er mye svakere enn hate og elske på norsk.

Den er ille, denne amerikaniseringen av språket vårt, synes jeg. Folk "ligger rundt" (sleep around), skjema skal "fylles i" (fill in) osv. osv.

Annonse

Dr. Frankenstein

Marihøner kom jeg til å tenke på nå. De smaker visst ikke noe godt. Men de er de enste billene som folk liker. Skjønner ikke det?

Mark smaker jord.(Har jeg hørt)

Maur på ferskt brød skal visst være en aldri så liten kulinarisk opplevelse.

Det var faktisk akkurat marihøner jeg tenkte på. Den sterke fargen er jo et signal til potensielle marihønemordere om at de ikke smaker spesielt godt.

Ellers kan jeg styre meg for tanken på stekt maur på brødskiva. I det hele tatt faller tanken på fortæring av insekter særdeles dårlig i den vestlige kulturen, så der fyller jeg bare rekkene. Hva asiatere og andre gærninger mener om den saken er meg rekende likegyldig.

Dr. Frankenstein

Jeg tror dagens bruk av ordet hate føyer seg inn i rekka av uttrykk som er importert/direkte oversatt fra det store landet du vet.

Amerikanerne strør om seg med "hate" og "love" - men dette er mye svakere enn hate og elske på norsk.

Den er ille, denne amerikaniseringen av språket vårt, synes jeg. Folk "ligger rundt" (sleep around), skjema skal "fylles i" (fill in) osv. osv.

Dette synes å være trenden, ja. Jeg tror nordmenn ganske enkelt har lav kulturell selvtillit.

Dette synes å være trenden, ja. Jeg tror nordmenn ganske enkelt har lav kulturell selvtillit.

Enig, Frankenstein. Er det Dr. med.? Eller Dr. Philos.?

Bare se på Ungdomsforum. Det florerer av "whatever" og "What to do" og alskens.

Fuck it.

Annonse

Pøh, å elske og hate noen man ikke har møtt engang? Det gidder ihvertfall ikke jeg bruke tid og energi på. Bortkastet.

Men jeg er rimelig sikker på at noen elsker å hate meg her. Det er litt kult. Særlig at den/de skriver anonymt hver gang, uten å bruke sine vanlige nick. Fiffige pyser.

Jeg engasjerer meg når jeg sitter her og skriver, men det er glemt så fort jeg logger av. Hadde noen spurt meg hvilke innlegg jeg har svart på den siste timen og (enda verre) HVEM som skrev dem, hadde jeg ikke husket det.

Jeg blir like overrasket hver gang noen husker et eller annet jeg skrev for flere måneder (og i verste fall ÅR!) siden her inne.

Dr. Frankenstein

Enig, Frankenstein. Er det Dr. med.? Eller Dr. Philos.?

Bare se på Ungdomsforum. Det florerer av "whatever" og "What to do" og alskens.

Fuck it.

Tja, Dr. Frankenstein må vel ha noe anatomiske og medisinske kunnskaper til eksperimentene sine. Det filosofiske er jeg litt i tvil om. I forhold til arbeidet er det jo visse etiske skurringer ute og går. Men rett og galt er jo for så vidt et filosofisk spørsmål, så da så.

Tja, Dr. Frankenstein må vel ha noe anatomiske og medisinske kunnskaper til eksperimentene sine. Det filosofiske er jeg litt i tvil om. I forhold til arbeidet er det jo visse etiske skurringer ute og går. Men rett og galt er jo for så vidt et filosofisk spørsmål, så da så.

... og filosofi omhandler det som er gyldig for _alle_ (mennesker).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...