Gå til innhold

FU: hvilket yrke/jobb synes du må være det verste?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zirine

11

• soleil

10

• Ulv I Faarikaal

9

• Zelig

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Er ikke det litt vel uetisk?

Jeg er ikke nervøs, jeg bare legger på hvis telefonselgere skulle få tak i meg.

Det er skikkelig uetisk, ja. Og barnslig.

Men jeg er ingen moralens vokter.

Jeg sørger for å ikke bli tatt.

Har hatt disse nedskrevne notatene i mange år, det kan ikke kobles til meg om jeg finner på noe kødd.

Jeg syns alt for mange er ekle mot telefonselgere uten grunn. Jeg tok nei eller nei takk som et svar uten å diskutere. Da er det ikke noe poeng i å være ekkel.

Annonse

Dr. Frankenstein

Bedre i det offentlige?

Vet ikke noe om det, men det er gjerne private kontoransatte som ikke unner andre enn private kontoransatte et godt liv. Det er ikke tilfeldig, skjønner du, at dette mennesket ikke hadde så mye til overs for statlige bedrifter og lavtlønnsjobber som McDonalds etc.

Ulv I Faarikaal

Jeg har da ikke gjort noe!

Har bare opplysningene. Greit å ha.

Akkurat som ikke du har noen svin på skogen?

tullebukk.

Under siste krigen i Norge hadde man svin på skogen for at ikke hitlergutta skulle få tak i dem.

Synes det var så hyggelig å se verste bli skrevet korrekt med e (og ikke æ) at jeg må svare.

Verste yrker: Telefonselger og lærer i grunnskolen.

Verste med æ, nei den slags går ikke an, noe må vi da ha lært på skolen. Men jeg er enig med det at det til tider florerer med skrivefeil her inne.

Hva er det du selger, da?

Og har du nådd langt med å innse at du selger det?

Hva man selger?

Man selger en ide man kanskje ønsker å realisere - kanskje overfor mann, barn, husvert, sponsor, man selger en overbevisning, man selger seg selv. På fritiden, i jobbsituasjon - de fleste steder.

Når jeg snakker om å nå langt, så tenker jeg ikke nødvendigvis i jobbsituasjon, jeg tenker også på selvrealisering og på den gode følelsen det er å se noe man brenner for, oppfylles.

Du klarer ikke det hvis du ikke kan selge.

Annonse

Tja ...

Jeg vet jammen ikke. For meg tror jeg HVORFOR er helt avgjørende. Jeg synes ikke det å jobbe med samlebånd høres så fantastisk ut akkurat, men jeg tror nok at hvis motivasjonen lå en plass, så ville jeg ikke synes det var så ille - for en periode.

Det eneste yrket jeg ALDRI kan se meg selv i, er lærer på barneskolen. Aldri, ikke for korte perioder, ikke for lengre perioder. Jeg ville ødelagt de stakkars barna.

Stakkars, stakkars barn.

Verste med æ, nei den slags går ikke an, noe må vi da ha lært på skolen. Men jeg er enig med det at det til tider florerer med skrivefeil her inne.

Ja, og ikke bare her inne. Jeg har sett "værste" på TV og i aviser. Og også fagfolkene her på DOL hadde trengt en korrekturleser med peiling på rettskrivning. Flere av dem skriver også "værste".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...