Gå til innhold

Hvor ofte drikker du alkohol?

Anbefalte innlegg

Kizza1365380506

Jeg tenker ikke på alkohol, og kan seffers lavære å å drikke.. Tror ikke at jeg er i faresonen for alkoholisme.

Hadde nå denne diskusjonen da, og lurte på om jeg drakk mer enn hva folk flest synes er helsesamt..

Og på hva andre drakk, sånn til sammenligning.Hadde i grunn blitt veldig overasket hvis folk hadde syntes at mitt alkohol forbruk er veldig avvikende..:)

Nei det tror jeg ikke, du skal konsumere ganske mye før du er i faresonen. Faktisk mye mer enn jeg trodde. Nå vet jo ikke jeg hvor gammel du er og kjønn og vekt spiller også inn.

Godt voksne drikker vel helst i helgene men for ungdom og unge voksne er nok flere ganger i uken ganske normalt. Selv nærmer jeg meg middelalderen hørte jeg nevnt (ikke i mine egne øyne da er jeg 25) og har tenåringer og ungdommer i huset. Mine 18-20 åringer drikker sånn stort sett hver helg. Bekjente i 20års alderen drikker når de har råd, hvis de studerer.

Fortsetter under...

laguna1365380434

Nei det tror jeg ikke, du skal konsumere ganske mye før du er i faresonen. Faktisk mye mer enn jeg trodde. Nå vet jo ikke jeg hvor gammel du er og kjønn og vekt spiller også inn.

Godt voksne drikker vel helst i helgene men for ungdom og unge voksne er nok flere ganger i uken ganske normalt. Selv nærmer jeg meg middelalderen hørte jeg nevnt (ikke i mine egne øyne da er jeg 25) og har tenåringer og ungdommer i huset. Mine 18-20 åringer drikker sånn stort sett hver helg. Bekjente i 20års alderen drikker når de har råd, hvis de studerer.

Høres ut til å være akkurat det samme som jeg trodde.. Er student og pilser når jeg har råd og lyst..

Er forresten 29, og er ganske lett, så mye tåler man ikke.. Men jeg pleier heller ikke å drikke noe særlig over 3-4 øl, selvom det selvfølgelig hender..:)

jeg er veldig enig med deg!

Jeg synes alt tellehysteriet er litt overdrevet. Jeg tror kanskje at alkoholinntak 4 ganger i uka ikke nødvendigvis er sundt, for lever, nyrer osv, men jeg tror ikke automatisk det øker faren for å bli alkis..

Men mange tror jo det, selvom det mange steder drikkes daglig, uten at noen sykeliggjøres av kun den årsaken,

Når jeg bodde i USA, var det mye mere drikking der enn det er i mitt miljø nå, og det var alikevel ikke noe problem å se forskjell på folk som nok var alkis disponerte og andre..

Det er sant. I forhold til spesielt levern så vil selvsagt alkohol 5 dager i uka slå ut negativt, men man trenger ikke nødvendigvis bli alkis.

Jeg har aldri følt noe sug etter alkohol. Synes det er godt, sosialt og jeg rusen, men jeg vet jo om folk som føler et sug etter alkohol. Da bør man være litt forsiktig.

Jeg synes man kan drikke med god samvittighet så ofte man vil, men blir det ekstremt så bør man kanskje tenke litt på blant annet levern.

Men f.eks. å fylle hele romjula, hele påska, eller dra på en to ukers drekketur på sommern synes jeg er helt greit.

Kizza1365380506

Høres ut til å være akkurat det samme som jeg trodde.. Er student og pilser når jeg har råd og lyst..

Er forresten 29, og er ganske lett, så mye tåler man ikke.. Men jeg pleier heller ikke å drikke noe særlig over 3-4 øl, selvom det selvfølgelig hender..:)

En annen ting som jeg har merket er at jeg tåler mer jo eldre jeg blir. Ja jeg er jo blitt litt tyngre og da.

Men det sier de er helt vanlig. Før ble jeg ør og tullete etter et par glass nå kan jeg som sagt drikke 3liter. Tuller. Men 4-5 glass går bra.

Annonse

Nå har jeg barn så det begrenser seg veldig, la oss si tre-fire ganger i måneden á ca 3 glass vin eller 3 øl. Og det er jammen meg lite... *tenksom*

I yngre og atskillig mer utsvevende dager holdt jeg i perioder nesten liv i flere skjenkesteder alene. Sa lommeboka mi. 3-4-5 ganger i uka var ikke unormalt selv om jeg ikke syntes jeg drakk _så_ mye hver gang. Men jeg drakk endel folk under bordet og gikk iaffal aldri først hjem!

laguna1365380434

Det er sant. I forhold til spesielt levern så vil selvsagt alkohol 5 dager i uka slå ut negativt, men man trenger ikke nødvendigvis bli alkis.

Jeg har aldri følt noe sug etter alkohol. Synes det er godt, sosialt og jeg rusen, men jeg vet jo om folk som føler et sug etter alkohol. Da bør man være litt forsiktig.

Jeg synes man kan drikke med god samvittighet så ofte man vil, men blir det ekstremt så bør man kanskje tenke litt på blant annet levern.

Men f.eks. å fylle hele romjula, hele påska, eller dra på en to ukers drekketur på sommern synes jeg er helt greit.

:-) Vi er nok veldig på linje her og følger mer eller mindre samme alkoholpolitikk.

Jeg har heller aldri følt sug etter drikkevarer(bortsett fra cola, dagen derpå)men jeg er for å more meg når anledningen byr seg, om det så måtte bryte med alminnelig oppfatning av når alkohol bør nytes..:)

laguna1365380434

Nå har jeg barn så det begrenser seg veldig, la oss si tre-fire ganger i måneden á ca 3 glass vin eller 3 øl. Og det er jammen meg lite... *tenksom*

I yngre og atskillig mer utsvevende dager holdt jeg i perioder nesten liv i flere skjenkesteder alene. Sa lommeboka mi. 3-4-5 ganger i uka var ikke unormalt selv om jeg ikke syntes jeg drakk _så_ mye hver gang. Men jeg drakk endel folk under bordet og gikk iaffal aldri først hjem!

:) Jeg vil heller ikke hjem først.. Det er morsomt og kjekt å henge ute med venner..

Jeg har ikke barn og henger fortsatt en del ute og snadrer..

Lommeboka mi har også fortalt meg litt om plasser jeg burde få særrettigheter på..:)

Gjest Liza i London

Hver dag!

Men så er jo de sosiale - og faktisk også de medisinske -normene for alkohol konsum her forskjellige fra Norge.

Vi tar som regel ett glass vin eller en pint etter arbeidstid, før vi kjører hjem.

Så to glass vin i løpet av kvelden, ett til middagen og ett senere.

Spiser jeg lunch andre steder enn i kantinen, blir det som regel ett glass vin da også ( men de selger både øl og vin i kantinen også - og pasientene på sykehuset kan også bestille vin til maten )

Er jeg ute på kveldene blir det mer, gjerne noen "supershandy".

Rørte derimot ikke alkohol under svangerskapene.

Gjest ikke sign

oj, oj.. Uten TV hadde jeg nok vært ute å flydd hele tiden..

Jeg har vondt for å underholde meg selv..Blir gal etter ca 1 time tilbragt i kun eget selskap og uten TV/nett..:)

Det var derfor jeg drakk så ofte... Kunne jo ikke bare sitte hjemme å kjede meg, vet du:) Så det ble litt for ofte og litt for mye. Møtte folk på byen... Heldigvis en kjekk fyr en kveld, som jeg flyttet sammen med etter hvert.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...