Gå til innhold

Vasker du henda etter dobesøk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

6

• SoriaMoria

5

• favn

5

• laguna1365380434

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Selvfølgelig gjør jeg det - jeg greier ikke å forlate et toalett uten å avslutte ved vasken.

På do uten vask blir jeg helt stressa, og må finne en vask fortest mulig etterpå - det verste er sånne rasteplasser med dostamp!

Ellers tror jeg ikke du får ett eneste svar som sier noe annet enn at man vasker seg. Jeg er klar over at noen hopper over håndvasken, men de innrømmer det aldri - det vedder jeg på!

:o)

Ulv I Faarikaal

To norske studier av hygiene viser begge at 80% av oss ikke vasker henda etter dobesøk når ingen ser oss. Når det er andre til stede i rommet med vasken, blir det omvendt, da er det bare 20% som ikke gjør det.

Studien uten noen til stede ble gjort ved elektronisk å telle antall dodører som åpnes og lukkes, antall ganger kraner skrus av og på ved servantene.

Annonse

Gjest minnie my

To norske studier av hygiene viser begge at 80% av oss ikke vasker henda etter dobesøk når ingen ser oss. Når det er andre til stede i rommet med vasken, blir det omvendt, da er det bare 20% som ikke gjør det.

Studien uten noen til stede ble gjort ved elektronisk å telle antall dodører som åpnes og lukkes, antall ganger kraner skrus av og på ved servantene.

Alt du vet... ekkelt å tenke på!

Pappa Bjørn

Jeg er hysterisk med håndhygiene. Jeg mangler det ytterste hudlaget på hendene mine og er livredd for bakterier å snusk når ikke jeg har det beskyddende laget. Derfor vasker jeg hendene både etter alle dobesøk og ellers mange ganger daglig.

Gjest til kokken tor

Syns det er et slit med all denne vaskingen, jeg. Oppskrytt. Man tar jo på dørhåndtak som er skitne rett etter at man har vaska seg.

Ha ha, hvem gjemmer seg bak dette tulle-nicket da? Selvsagt vasker en kokk hendene! Ikke tull med det.. ellers mister du alle kundene dine!

Annonse

Gjest kokk og servitør

Ha ha, hvem gjemmer seg bak dette tulle-nicket da? Selvsagt vasker en kokk hendene! Ikke tull med det.. ellers mister du alle kundene dine!

Som kokk må jeg innrømme at jeg ikke spiser på enkelte restauranter. Dere aner ikke hva som foregår på kjøkkenet.

Men det vil dere vel ikke vite, heller.

Hvis du skal boikotte meg så får du et problem. Hvor jobber jeg da, tro?

Syns det er et slit med all denne vaskingen, jeg. Oppskrytt. Man tar jo på dørhåndtak som er skitne rett etter at man har vaska seg.

En annen "genial" oppfinnelse er disse blåsemaskinene man plasserer ut i stedet for tørkepapir.... hvordan skal man skru av krana uten å forurense henda med det du (og alle andre) hadde på henda da dere skrudde på krana - uten å bruke f.eks et tørkepapir å skru av med?

På et offentlig toalett med høy luftfuktighet er disse varmlufts-blåsemaskinene høyst sannsynlig en genial bakterie-inkubator!

Gjest blåsedustemaskiner

En annen "genial" oppfinnelse er disse blåsemaskinene man plasserer ut i stedet for tørkepapir.... hvordan skal man skru av krana uten å forurense henda med det du (og alle andre) hadde på henda da dere skrudde på krana - uten å bruke f.eks et tørkepapir å skru av med?

På et offentlig toalett med høy luftfuktighet er disse varmlufts-blåsemaskinene høyst sannsynlig en genial bakterie-inkubator!

Ja, liker de ikke!

Gjest kokk og servitør

Så du er enig i at håndhygiene er oppskrytt?

Vanlige, friske folk har ikke vondt av litt tarmbakterier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...