Gå til innhold

Har du en god fiskegryte oppskrift?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fishmam

Surr 1 paprika, 1 løk og noen fedd hvitløk i litt olje i en (jern-)gryte. Hell over ca. 8 dl vann, 1 boks herm. tomater (crushed), salt, pepper og en ts. (eller 2) med fennikkel frø. La det koke 10 min. tid. Skjær opp 1 fiskefilet (hva slags fisk du vil, gjerne flere sorter) i små stykker. 100 gr rensede reker og 1 boks blåskjell og/eller annet seafood godis. Trekkes videre til fisken er ferdig.

Dette er suppe, altså - ikke gryte. Men nam-nam.

Legg seifilet i stykker i en ildfast form, sammen med purreringer eller løk i skiver. Du kan legge oppi noen delte, friske sjampinjonger også, hvis du lier det. Hvitløk i passende mengder, selv bruker jeg ferdig presset hvitløk i glass som jeg blander i det våte som i dette tilfellet er seterrømme (ved bruk av lettrømme blir retten god, men rømmen klumper seg litt og "sausen" blir vannaktig") Dryss over revet ost og sett retten på 200 grader midt i ovnen ca 40 min.

Legg seifilet i stykker i en ildfast form, sammen med purreringer eller løk i skiver. Du kan legge oppi noen delte, friske sjampinjonger også, hvis du lier det. Hvitløk i passende mengder, selv bruker jeg ferdig presset hvitløk i glass som jeg blander i det våte som i dette tilfellet er seterrømme (ved bruk av lettrømme blir retten god, men rømmen klumper seg litt og "sausen" blir vannaktig") Dryss over revet ost og sett retten på 200 grader midt i ovnen ca 40 min.

Rømme og lettrømme er ikke tilsatt stabilisator (stoff som binder vann og fett) og vil skille seg. Bruk Creme Fraise i stedet. Den er tilsatt stabilisator, og vil følgelig ikke skille seg.

Annonse

Ha fisken i form med løk, purreløk, fløte, krydder, rømme.. putt i det du vil. Stek i ovnen. Og ja; revet ost på toppen. Server med poteter og gulerøtter:) Du ser hvor mye du trenger av de ulike tingene. Ta aluminiumsfolie over mot slutten.

"Horespaghetti" er veldig godt. Det heter faktisk horespaghetti på italiensk også...Pasta ala puta eller noe sånt. Lært det av dattera mi.Det er fordi det er så billig at horene også hadde råd...men i den egentlige oppskriften er det altså ikke fisk. Så det hadde de vel ikke råd til...

Olje i jerngryta, en eller to løk, hvitløk, stekes til gyldent. En boks hermetiske tomater, koke så lenge en gider (alt fra 15 min. til en time)sammen med pepper, krydder som oregano, persille og rosmarin eller salvie. Ha i svarte oliven (u.stein!), kanskje litt kapers og en eller to bokser hermetisk tunfisk. La dette stå i en ti minutters tid og putre. Salt. Kan godt ha litt lettrømme i også.

Kok spaghetti (elleve minutter), renn godt av og ha oppi det andre. Rør godt rundt. Kvern noen omganger med svartpepper oppå tilslutt. Selv barn som ikke liker fisk, liker horespaghetti.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...