Gå til innhold

Hjelp, jeg må pusse opp badet !

Anbefalte innlegg

Jeg har lekkasje i gulvet, så jeg har ikke noe valg. Huttetu, dette blir dyrt...

Har avtalt med tre firmaer at de skal komme og se på det, og gi anbud.

Men er det noen her som har noen gode tips å dele med meg i sakens anledning ? Alt, fra håndtering av anbud til farge på fliser.

Jeg vil ha det enkelt, lyst, tidløst og lett å gjøre rent.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102036-hjelp-jeg-m%C3%A5-pusse-opp-badet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en skjult vannlekkasje, kan du kanskje få dekket noe av forsikringen?

Hvite veggfliser og mellomgrå gulvfliser har nettopp søsteren min lagt på badet og det ble kjempefint og ser ikke skittent ut med en gang. Vi har et bad med hvite gulvfliser og det anbefales ikke.

Få flere anbud, og les dem nøye. Vi valgte i sin tid det dyreste fordi de virket grundigst og var veldig glade for det i ettertid.

Det kan være greit at firmaet dokumenteter at de følger våtromsnormen, selv om dette er et frivillig konsept. Og grensene nok er litt difuse når det gjelder rehab. kontra nybygg.

Når det gjelder valg av fliser finnes de jo i alle mulige prisklasser. Fra rene pene hvite 20 X 20 feks. i "buklet" utgave til porcellanato fliser.

Syntes i grunn ikke at det ene er penere enn det andre, men de skaper jo ganske ulik stil.

Jeg vill valgt gulv fliser som er en anelse mørkere enn veggflisene, men ikk for mørke, da vil støv og "bøss" bli veldig synlig.

Velg vegghengt toalett om du har mulighet, det sprere deg for mye kinkig vasking på toalettet. Det er jo ingen krinker og kroker i den forstand. Masse lys helst både ovenfra, og ved speilen syntes jeg er best. Helst da "spotter" i taket.

Tja... det var vel mine "råd"

Føler med deg, vi var gjennom det samme høsten 1997.

Hvis dere er det minste interessert i det, så legg varmekabler i gulvet når dere likevel må ta det opp. Men få en elektriker til å gjøre det, ikke en tilfeldig venn av en svoger.

Når du skal velge gulvfliser, så prøv hvordan de ser ut med litt hår og støv på (rist f.eks. en parkdress over). Noen lyse fliser ser helt forferdelige ut bare noen har børstet håret på badet.

Bruk mørk fugemasse, f.eks. grå. Det er penere enn hvit når det med tiden kommer fuktighetsutslag på (i dusjen).

Pass på at anbudet ikke blir så grovkornet at det kan diskuteres hva som ligger i hvert punkt. Skriv gjerne selv noen underpunkter til deres prissatte hovedpunkter før dere gjør endelig avtale. Verken prisen eller oppgaven forandrer seg av den grunn, men du sikrer at de mener det samme som deg (hva inngår f.eks. i en "utbedring" av noe).

Hvis dere skal ha flere typer håndverkere, f.eks. både rørlegger, murer og flislegger, er det lurt å velge et firma som håndterer dette selv. Altså at du bestiller hos et firma som har faste personer som de bruker til alt dette (selv om kanskje de ikke er ansatt i samme firma, men at dette er lite synlig for deg). Da er det mer sannsynlig at de dukker opp i riktig rekkefølge. Hvis du avtaler med f.eks. ett rørleggerfirma og en murerbedrift, kan det skjære seg helt hvis én av dem blir forsinket.

Og ikke betal forskudd, men det regner jeg med at du er smart nok til ikke å gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...