Gå til innhold

Irritert på telefonselgere!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

9

• soleil

6

• Tornerose

3

• Mistera

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest return to sender

Nå synes jeg det virker som du synes synd i deg selv. Det er ikke hjelp i å sitte her å sutre.

Reserver telefonnummeret ditt. Det kan gjøres på internett. Ellers er det bare å svare høflig men bestemt på innpåtrengende selgere.

laguna1365380434

Ok, jeg svarte _deg_ !uten at det forandre poenget mitt...

Som er at det er greit å slenge på røret til selgere, sant? Vil bare påpeke at selvom noe både er vanlig og lovlig så er det ikke nødvendigvis verken pent eller riktig av den grunn..

Og for en jævla fillesak..

Gjest konacona

Jeg mener ikke at man skal ha medlidenhet med telefonselgere.

Er man ikke interessert så si det, og legg på.

Eller si: "Kom til poenget", om vedkommende smisker.

Jeg har i likhet med Mistera og laguna også jobbet med dette. Har også hatt en del telefonselgere på tråden selv.

At de fleste eller alle telefonselgere er ufine tror jeg ikke noe på. Men i de tilfellene de jobber på kun provisjonslønn skjønner jeg at selgerne kan være litt desperat. De har jo regninger de også.

Får du en kjip telefonselger på tråden så kan du si "nei, takk! Ikke interessert!", i en høflig men bestemt tone.

-Vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg-

Jada,jeg kjenner lusa på ganglaget, og sier vi kjøper ingenting før jeg raskt legger på røret.Så det er vel ikke direkte påslenging av røret? men nesten!Men forstår de som bare slenger på også.Og jeg har nok med mine egne regninger, om jeg ikke skulle bekymre meg for telefonselgeren sine i tillegg også!

Tenk at vi sitter her og sløser bort tida med og diskutere dette?

Gjest konacona

Som er at det er greit å slenge på røret til selgere, sant? Vil bare påpeke at selvom noe både er vanlig og lovlig så er det ikke nødvendigvis verken pent eller riktig av den grunn..

Og for en jævla fillesak..

Ja, for og si det rett ut; jeg driter i telefonselgere,også om du synes det er ufint og slenge på røret.Det bryr meg midt bak!

Og ja,dette er bare en fillesak!

Annonse

laguna1365380434

Ja, for og si det rett ut; jeg driter i telefonselgere,også om du synes det er ufint og slenge på røret.Det bryr meg midt bak!

Og ja,dette er bare en fillesak!

For all del.. Det styrker meg i min tro på at det ikke er selgerne som er problemet, men at folk har for lite å gjøre og derfor direkte liker og føler seg tøffe når de kan, på ymse vis, trakkasere selgere som de vil..

Gjest konacona

For all del.. Det styrker meg i min tro på at det ikke er selgerne som er problemet, men at folk har for lite å gjøre og derfor direkte liker og føler seg tøffe når de kan, på ymse vis, trakkasere selgere som de vil..

Nei, folk har for mye og gjøre, og har derfor ikke tid til og jatte med telefonselgere.Det er da ikke trakkassering og legge på et rør?.Om du derimot skjeller ut telefonselgeren i tillegg så stiller saken seg helt annerledels, men det var det ikke snakk om her!

....at jeg gidder svare.... (c:

Gjest ikke undertegnet

Her får alle som ringer, til tross for reservering, samme svar:

'Beklager, her i huset kjøper vi ingenting via telefonen. Send et tilbud i posten hvis du har noe å tilby meg. Ha det!' Bang...

I posten gidder de ikke sende noe vet du. Så jeg slipper klar,s amtidig som jeg har vært høflig.

Gjest terkina

Jeg har nummerviser på telefonen min hjemme. Dermed ser jeg hvem som ringer. I begynnelsen tok jeg telefonen når det stod hemmelig nummer eller anonym på displayet, men etter å ha tatt en 5-6 slike telefoner og det hver gang har vært en telefonselger har jeg skjønt at når det er et hemmelig nummer som ringer er det 90% sjanse for at det er en selger.

Så nå tar jeg ikke telefonen når det er et hemmelig nummer.

Nei, folk har for mye og gjøre, og har derfor ikke tid til og jatte med telefonselgere.Det er da ikke trakkassering og legge på et rør?.Om du derimot skjeller ut telefonselgeren i tillegg så stiller saken seg helt annerledels, men det var det ikke snakk om her!

....at jeg gidder svare.... (c:

Hvis du har så mye å gjøre hvorfor sitter du og diskuterer dette, da?

Det tar to sekunder å si "nei, takk".

Gjest konacona

Hvis du har så mye å gjøre hvorfor sitter du og diskuterer dette, da?

Det tar to sekunder å si "nei, takk".

Neeeiiiii, jeg har egentlig ikke tid til og sitte her, så det burde jeg så absolutt ikke gjort, det har du helt rett i!Men jeg lider visst av en slags mystisk lidelse som gjør at jeg må ha det siste ordet,hva kalles lidelsen?Den er visst ganske kjent her på dol ;)

Ellers, fei for egen dør!*S*

Neeeiiiii, jeg har egentlig ikke tid til og sitte her, så det burde jeg så absolutt ikke gjort, det har du helt rett i!Men jeg lider visst av en slags mystisk lidelse som gjør at jeg må ha det siste ordet,hva kalles lidelsen?Den er visst ganske kjent her på dol ;)

Ellers, fei for egen dør!*S*

Eller retten til å velge hva du vil bruke tiden din til :)

Hva med eldre f.eks. De har rett og slett problemer med telefonselgere, fordi de mange ganger ikke KLARER å si nei, til en innpåsliten sådan. OG greier ikke av gammel vane og innprentet folkeskikk - å rett og slett legge på røret.

Det er det kanskje ikke så mange som tenker på.

Annonse

Poenget er vel at de færreste telefonselgere bryr seg om et høflig svar. Jeg kan i allefall telle hyggelige telefonselgere på én hånd. Jeg er alltid hyggelig mot dem, sier pent nei takk, men de fleste gir seg ikke med det, da gidder jeg ikke krangle og legger bare rett på. Vi har for lengt reservert oss mot telefonsalg, de vi ønsker å gi til får uansett.

Hvis dere har reservert dere mot telefonsalg for leeeeenge siden, bør dere kanskje gjøre det om igjen. Hvis du bare har gjort det for "en god stund" siden, kan du si til telefonselgeren følgende: "Gi beskjed til sjefen din at dere er pliktige til å oppdatere listene deres minst en gang hver tredje måned, noe dere nå ikke kan ha gjort siden dere fortsatt har mitt navn der. Du må be sjefen din om å gjøre dette omgående".

Hvis dere har reservert dere mot telefonsalg for leeeeenge siden, bør dere kanskje gjøre det om igjen. Hvis du bare har gjort det for "en god stund" siden, kan du si til telefonselgeren følgende: "Gi beskjed til sjefen din at dere er pliktige til å oppdatere listene deres minst en gang hver tredje måned, noe dere nå ikke kan ha gjort siden dere fortsatt har mitt navn der. Du må be sjefen din om å gjøre dette omgående".

Vi reserverte oss for to år siden, og har vel fått kanskje 3-4 telefoner siden, så jeg synes ikke det er så verst.

Gjest Pantus

Mannen min elsker å erte telefonselgere hvis han ikke har noe annet å gjøre. Det er enhobby han har, og han har magne muligheter til å praktisere hvis han vil.

Han gjør som han er veldig interessert, og lar selgeren virkelig kjøre på og bli salgssikker ved å stille spørsmål og virke interessert. Og så, når han ikke gidder mer, sier han noe slikt som 'Bare så synd at jeg aldri handler på telefon. Ha det!'

*LOL*

Det er ganske artig underholdning å høre på. Glad jeg ikke er telefonselger. Men vi HAR reservert oss, så de hadde ikke ringt hadde firmaet de representerer gjort jobben sin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...