Gå til innhold

Irritert på telefonselgere!

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai

Nå synes jeg det virker som du synes synd i deg selv. Det er ikke hjelp i å sitte her å sutre.

Reserver telefonnummeret ditt. Det kan gjøres på internett. Ellers er det bare å svare høflig men bestemt på innpåtrengende selgere.

Vi har reservert oss mot telefonsalg for et par år siden. Det betyr tydeligvis _ikke_ at folk slutter å ringe. Men de er raske til å legge på når jeg forteller at vi faktisk har reservert oss.

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

9

• soleil

6

• Tornerose

3

• Mistera

2

Mest aktive i denne tråden

Skattepengene mine må jeg betale enten de går til trygd eller ikke, så det var da et latterlig argument.

Syns ikke det var et latterlig argument.

Hvis alle telefonselgere hadde gått på sosialhjelp/trygd så hadde det utgjort en del kroner.

Disse kronene kunne vært brukt på noe annet nyttig.

Ser du strør om deg med ord som lavmål og lavt om det og legge på røret til telefonselger.Det var da måte på og forsvare!!!

Jeg synes derimot det _ikke_ er lavmål og lavt osv og slenge på røret til telefonselgere,jeg synes det er en smart og intelligent løsning på problemet.Da sparer du masse tid, og får gitt klar beskjed om at de er uønsket.Det tar ett sekund og bli kvitt problemet på denne måten, det må da kalles smart ;D

Og som Tornerose skriver, de vi vil støtte(om vi ønsker og støtte noen!) får vi tak i uansett på andre vis!

Hilsen en som forsvarer og legge på røret til innpåslitne tlfselgere.

Det tar ikke lang tid å si at man har reservert seg mot salg. Da pleier de unnskylde og legge på temmelig kjapt! :-)

Gjest '!-o-!'

Syns ikke det var et latterlig argument.

Hvis alle telefonselgere hadde gått på sosialhjelp/trygd så hadde det utgjort en del kroner.

Disse kronene kunne vært brukt på noe annet nyttig.

Telefonsalg er for pokker ikke nyttig! Det er no' plagsomt dritt, og tydeligvis bedrevet av stort sett uhøflige, storkjeftete, innpåslitne padder som ikke tar et nei for et nei.

Telefonsalg er for pokker ikke nyttig! Det er no' plagsomt dritt, og tydeligvis bedrevet av stort sett uhøflige, storkjeftete, innpåslitne padder som ikke tar et nei for et nei.

Mange jobber som ikke er "nyttige", men hadde det ikke vært marked for det så hadde det blitt slutt på det.

Enkelte folk kjøper faktisk når telefonselgere ringer.

--------------

Personlig syns jeg det er for jævlig at prester skal lønnes av staten. Av MINE sure skattepenger.

Dette er etter min oppfatning en unyttig jobb eller utgift.

De som vil ha kirke/prest kan få betale for det selv.

Telefonselgere er no dritt!

Hadde en på tråden for noen dager siden. Han ville selge meg en tilleggstjeneste med nettbank, aviser og div direkte på TV'n.

Jeg sa jeg ikke hadde noe behov for det, så jeg var ikke interresert. Kommentaren fra selgeren, var at det var dumt av meg for jeg gikk glipp av et veldig bra tilbud.

Jaha? Hva i svarte skal jeg med disse betaltjenestene på TV'n, når jeg har gratis 2.3 Mbit SDSL og de samme tjenestene tilgjengelig døgnet rundt på PC'n?

*pøh*

Annonse

Pappa Bjørn

Gjør med dem som jeg gjorde med lisenskontrollen. Jeg sa jeg ikke hadde tv, men siden han først var her om jeg kunne fortelle ham litt om Jesus?

Fyren sprang som fy. Jeg tipper telefonselgeren legger på like fort når du sier " Nei så koselig. Du, har du funnet Jesus?"

Gjest tidligere telefonselger

Gjør med dem som jeg gjorde med lisenskontrollen. Jeg sa jeg ikke hadde tv, men siden han først var her om jeg kunne fortelle ham litt om Jesus?

Fyren sprang som fy. Jeg tipper telefonselgeren legger på like fort når du sier " Nei så koselig. Du, har du funnet Jesus?"

Da hadde jeg lagt på litt kvikt, ja!!

Men er du riktig uheldig møter du på en telefonselger som også er herlig gladkristen og nyfrelst..

Pappa Bjørn

Da hadde jeg lagt på litt kvikt, ja!!

Men er du riktig uheldig møter du på en telefonselger som også er herlig gladkristen og nyfrelst..

Da sier du: "Javel, så du HAR funnet Jesus? Da får du ringe noen hedninger og spre det glade budskap da."

Men selvsagt, her finnes tusenvis av varianter. Dersom du stønner og spør hva selgeren har på seg pleier samtalen å avsluttes fort.

Bruk fantasien. Du blir nok kvitt dem skal du se. Egentlig er det bare å si et rungende NEI for så å legge på, men liker nå å gjøre det litt originalt jeg da.............

hare1365380455

:)

Du tar dem feil vettu.

"hei, har jeg kommet til zirine juklungdal"

"ja, det har du"

"Jeg ringer fra blablabla og kunne gjerne tenke meg å gi deg et godt tilbud på blablabla"

"Nei, så hyggelig"

(her gjelder det å være hyggelig, skjønner dere - for det er det som får han til å spørre: )

"hvordan har du det i dag?"

TABBE!!!

"jo, nå skal du høre. Siden du spør så skal jeg innrømme at det ikke står så bra til. Ryggen min har trøblet noe forferdelig i det siste, egentlig har den vært sånn i mange år, og både familier og venner har mast om at jeg må gjøre noe med det, men jeg har ventet på at det skulle gå over av seg selv. Jeg ser jo nå at dette ikke er tilfelle, så jeg har gått til anskaffelse av en ny madrass. Og du verden, FOR, en madrass. Jeg skal si deg at jeg har sovet så godt i hele natt, at når klokka ringte i morres, så simpelten kjente jeg INGENTING. Jeg er så utrolig glad for at den strålende kompetente mannen på Skeidar, rådet meg til å kjøpe akkurat denne madrassen. Den har regulatorer på siden, oppe og nede, slik at når jeg setter meg opp, så avlaste den nakken og istedenfor legger hele tyngden på rumpen. Dette har jeg lest om, men du vet jo sikkert like godt som meg, at man kan jo ikke stole på alt som står i avisene. Se bare på denne krigen i Irak. Nå står de frem en etter en og sier at de har det ikke så ille likevel - og som ikke det er nok, så tjener Åsne Seierstad grisemye penger på dette. Ikke for det, herregud, jeg unner henne det, men det får da være måte på. Blond og greier. Jeg er sikker på at hun har brukt sex som virkemiddel - både når hun skulle rapportere og publisere. Men tilbake til madrassen. Stakkars alle de barna i Irak. Jeg snakker om at JEG har vondt i ryggen, men tenk på dem da. De har verken armer eller ben nå. Vi må hjelpe dem til å bygge opp Irak igjen, gi dem vann og mat og stakkars, stakkars unger. Jeg har sett på tv om et sånt barnehjem i tidligere Jugoslavia. Er det ikke fryktelig hvilke tilstander de barna lever under der. Så kommer det pedofile fra Norge og Sverige - ja, kanskje fra Danmark også - danskene som vi alltid har ansett for å være så åpne, snille og gjestfrie - som setter menneskeverdet og livsnytelsen i høysete. TENK at dem kan gjøre noe sånt. Jeg personlig tror EU har skylden. At vi ikke har kommet inn i EU, mener jeg. Ikke for det - JEG stemte jo for med forrige valg, men det er så mange uvitende folk rundt omkring i Norges land. Alt de tenker på er penger og penger, jobbe mindre, spise mer og bare feriere. Man skulle tro landet var befolkte av latsabber - det er det de er, hele gjengen.

Er du ikke enig med meg? Men du, jeg anbefaler deg virkelig den madrassen. Du har vel en kone? Du er vel gift? Du vil vel henne det beste, ikke sant? Når har hun bursdag? Har dere bryllupsdag? Ja, hun har vel burdag enda - haha - det har jo alle. Og du kan snakke med din mor og din far, de vet hva vonde rygger kan gjøre med mennesker, de har nok, akkurat som meg slitt og arbeid gjennom et helt liv.

Vel, vel ... hva var det du skulle selge sa du ...?

Annonse

Trikset er hvordan du tar dem

Sitat:

- Kult at du ringte akkurat nå, jeg har øvd inn 100 vers av "lutefisken kommer i fra havet", og så har jeg ingen til å bedømme om det er bra eller ikke. Gidder du å høre på og si hva du mener? Fint! Ok, here we go, jeg har litt vondt i halsen, så stemmen min er ikke optimal.... Host, kremt*... vent litt, må bare drikke litt vann *drikke*. Ok, er du klar? Jess, here we go: "lutefi..." Åssen er linja`Hører du meg bra? Du må huske på at stemmen min er bedre i virkeligheten - bli'kke no bra over telefon, vettu. Men altså, nå synger jeg:

"Lutefisken kommer i fra havet. Havet, det er lutefiskens hjem. Dette var første vers, nå kommer andre vers, og det er bare 100 vers igjen"

- Likte du førsteverset? Jeg vet at jeg er litt rusten i stemmen... forkjølt vettu, og så er ikke linja helt bra heller. Naboen likte ihvertfall sangen, selv om han måtte gå midt i syngingen, han fikk det plutselig veldig travelt. Opptatt mann, vettu. Ja, sånn er det å arbeide, aldri fred å få. Han er en trivelig mann, til tross for all motgang han har hatt. Han er ikke så verst å synge selv heller, selv om han ikke vil synge med meg. Han siker at han bare kommer til å blekne sammenlignet med meg, ja, det sa han jammen.... hadde du vært her skulle jeg sunget ordentlig til deg. vare førsteverset bra? Synes du? Har du god greie på musikk. Jeg tar andreverset også mens jeg er i gang. Er du klar? *kremt*... vent litt, jeg må bare på do.... må tisse. Drikker så mye når det er så varmt, vettu. Blir mest vann da, siden det er så kjedelig å drikke øl ute alene. Jaja, nok om det, la nå det være. Men nå går jeg i gang:

"Lutefisken kommer i fra havet. Havet, det er lutefiskens hjem. Dette var andre vers, nå kommer tredje vers, og det er bare 99 vers igjen"

- Var det bra? Vil du høre flere? Ja, jeg tar alle versene.

Trikset er hvordan du tar dem

Sitat:

- Kult at du ringte akkurat nå, jeg har øvd inn 100 vers av "lutefisken kommer i fra havet", og så har jeg ingen til å bedømme om det er bra eller ikke. Gidder du å høre på og si hva du mener? Fint! Ok, here we go, jeg har litt vondt i halsen, så stemmen min er ikke optimal.... Host, kremt*... vent litt, må bare drikke litt vann *drikke*. Ok, er du klar? Jess, here we go: "lutefi..." Åssen er linja`Hører du meg bra? Du må huske på at stemmen min er bedre i virkeligheten - bli'kke no bra over telefon, vettu. Men altså, nå synger jeg:

"Lutefisken kommer i fra havet. Havet, det er lutefiskens hjem. Dette var første vers, nå kommer andre vers, og det er bare 100 vers igjen"

- Likte du førsteverset? Jeg vet at jeg er litt rusten i stemmen... forkjølt vettu, og så er ikke linja helt bra heller. Naboen likte ihvertfall sangen, selv om han måtte gå midt i syngingen, han fikk det plutselig veldig travelt. Opptatt mann, vettu. Ja, sånn er det å arbeide, aldri fred å få. Han er en trivelig mann, til tross for all motgang han har hatt. Han er ikke så verst å synge selv heller, selv om han ikke vil synge med meg. Han siker at han bare kommer til å blekne sammenlignet med meg, ja, det sa han jammen.... hadde du vært her skulle jeg sunget ordentlig til deg. vare førsteverset bra? Synes du? Har du god greie på musikk. Jeg tar andreverset også mens jeg er i gang. Er du klar? *kremt*... vent litt, jeg må bare på do.... må tisse. Drikker så mye når det er så varmt, vettu. Blir mest vann da, siden det er så kjedelig å drikke øl ute alene. Jaja, nok om det, la nå det være. Men nå går jeg i gang:

"Lutefisken kommer i fra havet. Havet, det er lutefiskens hjem. Dette var andre vers, nå kommer tredje vers, og det er bare 99 vers igjen"

- Var det bra? Vil du høre flere? Ja, jeg tar alle versene.

hahaha

Går du på sosialen plager du i alle fall ikke MEG, det gjør du når du er telefonselger.

Greit nok, men du betaler uansett! Regner nesten med at du betaler skatt;)

Noen bl faktisk gla når telefonselgere ringer, man får vite det meste om sykdom, familie, skilsmisser og venner, nabo`n og diverse meninger ol.

Har hatt mange diskusjoner om nynorsk både av HATERE og elskere..... Noen sier at man har reddet dagen osv...

Ta en sånn prat med en av telefonselgerene, og oppdag at de er mennesker de og som heller en å snylte tar seg en jobb der man både blir skjellt ut og elsket...

Har også måtte tåla alt fra drapstrusler til Frierier pga dialekta mi! (den nydlige sunnmørsdialekta)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...