Gå til innhold

Hvorfor sier alle feil?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva heter det egentlig?

Pomfritt?

Pomfrii?

Le Pom Fritt With Bærne Saus?

Det heter "pom frit" og i bernaise skal S'en uttales. Jeg er forøvrig (halvt) fransk så jeg irriterer meg grønn over det, men har lært og leve med det. :-)

Til og med Trond Moi, liksom-superkokk, kan ikke uttale bernaise rett.

Gjest IngenLurerDenneGutten

Det heter "pom frit" og i bernaise skal S'en uttales. Jeg er forøvrig (halvt) fransk så jeg irriterer meg grønn over det, men har lært og leve med det. :-)

mmm, halvt fransk;-)

Annonse

Uttales det "bærnès" eller "bærnais" eller ingen av delene?

Er det "pom fritt" med klar og tydelig "o" eller det litt "å"?

Uttales det "bærnès" eller "bærnais" eller ingen av delene?

Er det "pom fritt" med klar og tydelig "o" eller det litt "å"?

Det er litt vanskelig å skrive lydene slik, for det blir aldri helt riktig. O'en i pommes frites blir en mellomting mellom o og å, og bernaise uttales litt mellom de to du skrev, men S-lyden skal i allefall være med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...