Ulv I Faarikaal Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Det _er_ lov å skyte hunden sin, men ikke naboens. Jeg kunne faktisk ha lyst noen ganger:-) Visst er det lov, bare alle impliserte lover og regler blir fulgt. Skyter du bikkja i tettbygd strøk foran øynene på barn med ulovlig våpen i fylla og hiver den i brønnen til naboen tror jeg faktisk onkel polti kommer og plukker noen høner, og det er både rett og riktig. Sjøl har vi hatt mange dyr, og ikke alle har blitt tatt til veterinæren. Men alltid har de fått en anstendig behandling både før og etter døden. Fuglebikkja til naboen var 15 år og ble skutt på fjellet mens den sto stand på fugl slik den elsket å gjøre. Det var det siste den fikk oppleve, ikke en forsmedelig endelikt på et stålbord med sprøyte, pipende i panikk når bena sviktet under den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Det er jævli trist når man ser seg nødt til å avlive kjæledyra sine. Jeg kjørte over pommen vår i høst, og jeg lider enda *sukk* pommen min:-( Hva er det du lider av - astma eller? JEG lider ikke av noe som helst foreløpig - hvis du ser bort fra en j*vlig make som har tenkt å hive meg ut og beholde hus, hjem og barn...! Men det er vel neppe avlivingsgrunn hverken for den ene eller den andre... *sukk* Hunden min, derimot, har det ikke særlig godt. Den har hjertefeil som har ført til nyresvikt. Den har fått alskens medisiner, men har bare blitt verre. De siste to ukene har kroppsvekten økt 50% - og det er vann (nyresvikten) sier veterinæren. Så det er nok et spørsmål om hvorvidt det å holde liv i hunden ikke er verre for den nå. :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest signinn Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 JEG lider ikke av noe som helst foreløpig - hvis du ser bort fra en j*vlig make som har tenkt å hive meg ut og beholde hus, hjem og barn...! Men det er vel neppe avlivingsgrunn hverken for den ene eller den andre... *sukk* Hunden min, derimot, har det ikke særlig godt. Den har hjertefeil som har ført til nyresvikt. Den har fått alskens medisiner, men har bare blitt verre. De siste to ukene har kroppsvekten økt 50% - og det er vann (nyresvikten) sier veterinæren. Så det er nok et spørsmål om hvorvidt det å holde liv i hunden ikke er verre for den nå. :-( Hva har du gjort som gjør deg fortjent til og bli kasta ut,miste hus og barn? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Når du skriver "ikke undertegnet", så betyr det vel "ikke undertegnet", tenker jeg. For min del kunne du skrevet "Mona", "usaklig og sårende synser" eller hva som helst annet. Jeg har ikke tenkt å sitte her å forsvare meg ovenfor deg. For alt du vet kan hunden være femten år og overgrodd av kreft. Jeg har fått så mye dritt slengt i trynet den siste tida at det meste "stikker noe skikkelig" som du sier. Så inntil jeg er sånn noenlunde på beina igjen bør jeg vel passe meg for å skrive noe som helst her inne. Du leste kanskje ikke at jeg sa 'hvis det ikke stemmer' så beklager jeg at du ble såret. Det var ikke ment å såre andre enn dem som burde ha dårlig samvittighet. Hvis du IKKE har det, så skjønner jeg ikke at du reagerer så sterkt. De som skaffer seg feriekatter og lar dem bli igjen på feriestedet etter endt ferie, fortjener å ha det like 'stikkende' vondt. Menofte er vel problemet at folk som gjør slike ting ikke har evne til å føle dårlig samvittighet. Hadde de hatt det. så hadde de ikke gjort slike ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Noen er hjerterå vettu:-) Nja, det har vel mer med hva som er praktisk å gjøre. Hvis man har eget (lovlig) våpen, og er i stand til å ta livet av sitt eget elskede kjæledyr, så er det vel greit. Men personlig kunne jeg aldri gjort det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 hmm.. vi avliva hunden vår fordi den var gammel (tretten år) og veldig syk. ikke fordi vi var lei den. de fleste vil vel prøve å gi bort/selge hunden før de avliver den, hvis de absolutt ikke kan han den lenger. selv om jeg vet om dem som tar 'the easy way out' også. veldig på offensiven i dag, du? JA, det er jeg! I en slik sak. Det er fordi jeg har opplevd at bikkjer jeg har vært glad i, som ikke jeg har hatt omsorg for, men som har vært i 'familien' min, har blitt tatt livet av når de ikke hadde glede 'nok' av de, eller at det kom barn og så ble bikkja ofra. Det ble for slitsomt. Hadde ikke tenkt på det og det osv osv. Det har jeg opplevd to ganger, og nå står jeg i fare for å oppleve det igjen. Og det gjør meg så forbanna! På bikkjenes vegne. Ellers så mener jeg selvfølgelig at det er greit å avlive dyr som plages av elde eller sykdom. Det jeg blir oppført over er de som har en hund akkurat så lenge det passer dem. Som ikke tenker seg godt nok om før de kjøper hund, og som ikke ser ut til å ha særlige sjelekvaler ved å avlive dyret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Visst er det lov, bare alle impliserte lover og regler blir fulgt. Skyter du bikkja i tettbygd strøk foran øynene på barn med ulovlig våpen i fylla og hiver den i brønnen til naboen tror jeg faktisk onkel polti kommer og plukker noen høner, og det er både rett og riktig. Sjøl har vi hatt mange dyr, og ikke alle har blitt tatt til veterinæren. Men alltid har de fått en anstendig behandling både før og etter døden. Fuglebikkja til naboen var 15 år og ble skutt på fjellet mens den sto stand på fugl slik den elsket å gjøre. Det var det siste den fikk oppleve, ikke en forsmedelig endelikt på et stålbord med sprøyte, pipende i panikk når bena sviktet under den. Det siste der er jeg helt enig i! En flott avslutning for ei jaktbikkje. Det mener jeg bare viser at du vil det beste for jaktkameraten din til siste slutt! Det sier også noe om å ta ansvar for det. Stå for det selv. Gjøre oppgaven når den MÅ gjøres selv. Så sant dyret garantert ikke lider. Et dyr vil jo lide ved å bli dratt med til dyrlegen. Bikkjer har sanser vi mennesker bare kan drømme om. De skjønner mer enn vi aner. Om en bikkjeeier vil avlive en bra og frisk hund, så får han finne en situasjn hvor hunden trives, slik som den jaktisituasjonen. Gjøre det slev og føle hvor jævlig det er. Istedet er de fleste bikkjeeiere så skinnhellig fordi det ikke er HAN selv som tar livet av bikkja. Bikkja hadde hatt bedre av å få ei kule mens den var et sted den elsket, i lek og hadde det bra. Dø uten å skjønned et. Hos dyrlegen skjønner enkelte dyr hva som skal skje. Du kan like det eller ikke. Men det er hundeeieren som har BESTEMT at et friskt dyr må dø, ikke dyrlegen. Dyrlegen blir bare brukt som mellommann. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 JA, det er jeg! I en slik sak. Det er fordi jeg har opplevd at bikkjer jeg har vært glad i, som ikke jeg har hatt omsorg for, men som har vært i 'familien' min, har blitt tatt livet av når de ikke hadde glede 'nok' av de, eller at det kom barn og så ble bikkja ofra. Det ble for slitsomt. Hadde ikke tenkt på det og det osv osv. Det har jeg opplevd to ganger, og nå står jeg i fare for å oppleve det igjen. Og det gjør meg så forbanna! På bikkjenes vegne. Ellers så mener jeg selvfølgelig at det er greit å avlive dyr som plages av elde eller sykdom. Det jeg blir oppført over er de som har en hund akkurat så lenge det passer dem. Som ikke tenker seg godt nok om før de kjøper hund, og som ikke ser ut til å ha særlige sjelekvaler ved å avlive dyret. Hvis du hadde giddi å lese gjennom muriel's øvrige svar i tråden, og ikke bare de til deg, så hadde du visst hva som er muriel's årsak til å ville avlive hunden sin, og at det er en absolutt gyldig grunn. Svaret jeg sikter til har stått her i snart en halvtime... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mAd Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 JA, det er jeg! I en slik sak. Det er fordi jeg har opplevd at bikkjer jeg har vært glad i, som ikke jeg har hatt omsorg for, men som har vært i 'familien' min, har blitt tatt livet av når de ikke hadde glede 'nok' av de, eller at det kom barn og så ble bikkja ofra. Det ble for slitsomt. Hadde ikke tenkt på det og det osv osv. Det har jeg opplevd to ganger, og nå står jeg i fare for å oppleve det igjen. Og det gjør meg så forbanna! På bikkjenes vegne. Ellers så mener jeg selvfølgelig at det er greit å avlive dyr som plages av elde eller sykdom. Det jeg blir oppført over er de som har en hund akkurat så lenge det passer dem. Som ikke tenker seg godt nok om før de kjøper hund, og som ikke ser ut til å ha særlige sjelekvaler ved å avlive dyret. selvfølgelig, det er jeg helt enig i. syns bare det var et veldig angrep på muriels spørsmål. du vet jo tross alt ingenting om hennes grunner for å måtte avlive hunden sin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Ok, beklager, jeg har nok misforstått. Men personlig ville jeg nok foretrukket å gjøre det litt mer renslig. Ja, men hvorfor det? Fordi det er bedre for DEG!!! Slik tenker de fleste. Men det som er grisete for deg ville være best for bikkja! Betyr ikke det noe da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 selvfølgelig, det er jeg helt enig i. syns bare det var et veldig angrep på muriels spørsmål. du vet jo tross alt ingenting om hennes grunner for å måtte avlive hunden sin. Jeg tok i førte innlegget et forbehold om at angrepet mitt var ment som et angrep på henne KUN hvis hun hadde 'lugubre' grunner til å ta livet av dyret! Men det er det visst ingen som fikk med seg? Les det en gang til. Det sto der da jeg sendte det iallefall. Når en da reagerer som en strikk og føler seg angrepet, så tenker jeg at da traff jeg spikeren på hodet. Og da unnskylder jeg ingenting. Men siden jeg helt riktig ikke vet noe om hennes grunner så har jeg heller ikke anklaget henne direkte, men snakket generelt. Siden Muriel har svart meg et par ganger allerede, hadde hun vel ganske enkelt sagt det hvis bikkja var gammel og/eller syk? Det ville jo være naturlig for å forsvare seg. Hvis det var noe å forsvare seg med. Eller? Ellers så må en jo bare la vær å diskutere her inne hvis en ikke tåler å høre annet enn det en vil høre? Da blir det jo allikevel ikke diskusjon! Jatting er det nok av alle andre steder i samfunnet, så la oss nå endelig slippe det her da! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 JEG lider ikke av noe som helst foreløpig - hvis du ser bort fra en j*vlig make som har tenkt å hive meg ut og beholde hus, hjem og barn...! Men det er vel neppe avlivingsgrunn hverken for den ene eller den andre... *sukk* Hunden min, derimot, har det ikke særlig godt. Den har hjertefeil som har ført til nyresvikt. Den har fått alskens medisiner, men har bare blitt verre. De siste to ukene har kroppsvekten økt 50% - og det er vann (nyresvikten) sier veterinæren. Så det er nok et spørsmål om hvorvidt det å holde liv i hunden ikke er verre for den nå. :-( Da har du tatt en korekt avgjørelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hvis du hadde giddi å lese gjennom muriel's øvrige svar i tråden, og ikke bare de til deg, så hadde du visst hva som er muriel's årsak til å ville avlive hunden sin, og at det er en absolutt gyldig grunn. Svaret jeg sikter til har stått her i snart en halvtime... Ja, beklager, men jeg leser ikke alt her inne. Ikke engang i de trådene jeg skriver svar til. Det har jeg ikke tid til. Jeg svarer derimot oftest på de direkte svara jeg får. Bruker 'svar til deg'. Det kan jo umulig være slik at alle må lese ALT for å kunne være med på diskusjoner her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mAd Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg tok i førte innlegget et forbehold om at angrepet mitt var ment som et angrep på henne KUN hvis hun hadde 'lugubre' grunner til å ta livet av dyret! Men det er det visst ingen som fikk med seg? Les det en gang til. Det sto der da jeg sendte det iallefall. Når en da reagerer som en strikk og føler seg angrepet, så tenker jeg at da traff jeg spikeren på hodet. Og da unnskylder jeg ingenting. Men siden jeg helt riktig ikke vet noe om hennes grunner så har jeg heller ikke anklaget henne direkte, men snakket generelt. Siden Muriel har svart meg et par ganger allerede, hadde hun vel ganske enkelt sagt det hvis bikkja var gammel og/eller syk? Det ville jo være naturlig for å forsvare seg. Hvis det var noe å forsvare seg med. Eller? Ellers så må en jo bare la vær å diskutere her inne hvis en ikke tåler å høre annet enn det en vil høre? Da blir det jo allikevel ikke diskusjon! Jatting er det nok av alle andre steder i samfunnet, så la oss nå endelig slippe det her da! du har all grunn til å hisse deg opp hvis noen sier "hei, jeg kjøpte meg en hund, men nå er den ikke så morsom lenger, hva vil det koste å avlive den?" men når noen ganske enkelt spør etter pris på avlivning, så er sannsynlighetene store for at dette faktisk ikke er noe personen VIL gjøre, og da syns jeg det er feil og med en gang bombardere han/henne med denslags. det naturlige ville vel vært å spørre "hvorfor må du avlive hunden?" og DERETTER reagere, hvis svaret ikke var tilfredsstillende. det du kom med er liksom en helt annen diskusjon det, og ikke id et hele tatt svar på det enkle spørsmålet som ble stilt. jeg er egentlig ganske sikker på at hun ikke hadde i bakhodet at spørsmålet i det hele tatt skulle utvikle seg til en diskusjon, men det er jo alltid kverulanter der ute... *host* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Hva har du gjort som gjør deg fortjent til og bli kasta ut,miste hus og barn? Det lurer jeg også på, du. Problemet er nok heller at en god venninne av ham (tydeligvis) har gjort adskillig mer enn meg i det siste - så han synes det er morsommere å leke med henne nå for tiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 JEG lider ikke av noe som helst foreløpig - hvis du ser bort fra en j*vlig make som har tenkt å hive meg ut og beholde hus, hjem og barn...! Men det er vel neppe avlivingsgrunn hverken for den ene eller den andre... *sukk* Hunden min, derimot, har det ikke særlig godt. Den har hjertefeil som har ført til nyresvikt. Den har fått alskens medisiner, men har bare blitt verre. De siste to ukene har kroppsvekten økt 50% - og det er vann (nyresvikten) sier veterinæren. Så det er nok et spørsmål om hvorvidt det å holde liv i hunden ikke er verre for den nå. :-( Når du kommer med utfyllende opplysninger (som jeg nå endelig har lest) så er det jo helt klart at dyret lider. I et slikt tilfelle er det ingen av innlegga her som sier noe om at dyret IKKE skal avlives. Da er det tvert imot nødvendig og humant å gjøre nettopp det. Og dyreplaging å IKKE avlive det. Derfor har du jo egentlig ikke annet valg enn å betale det det koster, så vidt jeg kan skjønne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 du har all grunn til å hisse deg opp hvis noen sier "hei, jeg kjøpte meg en hund, men nå er den ikke så morsom lenger, hva vil det koste å avlive den?" men når noen ganske enkelt spør etter pris på avlivning, så er sannsynlighetene store for at dette faktisk ikke er noe personen VIL gjøre, og da syns jeg det er feil og med en gang bombardere han/henne med denslags. det naturlige ville vel vært å spørre "hvorfor må du avlive hunden?" og DERETTER reagere, hvis svaret ikke var tilfredsstillende. det du kom med er liksom en helt annen diskusjon det, og ikke id et hele tatt svar på det enkle spørsmålet som ble stilt. jeg er egentlig ganske sikker på at hun ikke hadde i bakhodet at spørsmålet i det hele tatt skulle utvikle seg til en diskusjon, men det er jo alltid kverulanter der ute... *host* Når det gjelder ting som treffer meg så følelsesmessig som dette så kan jeg gjerne bli kalt kverulant. Helt greit. Som sagt igjen, jeg skrev i første innlegget en kommentar om at jeg ikke insinuerte at dette (å avlive friske dyr) ikke gjaldt Muriel. Jeg tok det for gitt at hun ville svare meg med at dyret var sykt, hbis det var slikd et var. Men der tok jeg altså feil. De fleste tror at andre regerer som en selv ville gjort, og JEG ville automatisk rettferdiggjort meg hvis jeg fikk et slikt innlegg som mitt mot meg. Selv om det ble tatt forbehold (som jeg gjorde) om at anklagene om dårlig dyrehold ikke i mine øyne gjaldt henne. Vi er forskjellige. Hvis jeg skulle avlive en syk hund, så ville ikke jeg bli såret fordi andre syntes det var råttent gjort å avlive friske dyr. Det var der jeg regnet feil. Jeg antok at Muriel også tenkte slik. Vi kjenner ikke hverandre her inne ikke sant? Derfor blir det jo misforståelser også. Og det er ingen ansiktsuttrykk, kroppsspråk, stemmeleie og forsiktig smil som kan korrigere teksten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Det lurer jeg også på, du. Problemet er nok heller at en god venninne av ham (tydeligvis) har gjort adskillig mer enn meg i det siste - så han synes det er morsommere å leke med henne nå for tiden. Hvorfor skal han absolutt ha barna hvis han er så opptatt av å leke med denne andre damen da? Eller greier du ikke det økonomiske hvis du skal ha dem? Føler med deg! Jævla drittsekk av en mann! PS: Jeg hisser meg visst opp over alt av urettferdighet, enten folk er slemme med barn eller dyr! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hvorfor skal han absolutt ha barna hvis han er så opptatt av å leke med denne andre damen da? Eller greier du ikke det økonomiske hvis du skal ha dem? Føler med deg! Jævla drittsekk av en mann! PS: Jeg hisser meg visst opp over alt av urettferdighet, enten folk er slemme med barn eller dyr! Skulle stå 'folk' eller dyr! Regner at du ikke er så ung at du går under 'barn'. Nå forsvinner jeg herfra tror jeg, før jeg roter meg opp i flere følelsesladede situasjoner. Lykkke til, både med det ene og det andre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Ja, men hvorfor det? Fordi det er bedre for DEG!!! Slik tenker de fleste. Men det som er grisete for deg ville være best for bikkja! Betyr ikke det noe da? Du mener seriøst at det er bedre for hunden å bli skutt enn å få en sprøyte? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102092-avliving-av-hund/page/2/#findComment-583848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.