Gå til innhold

Treg mage.. fibrerrk kost, men hva?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Jeg sliter med treg mage. sitter å trykker og trykker uten å få ut noe.. Hender det tar flere dager før jeg kommer meg på do, får derfor vondt i magen og mageknip. Dessuten har jeg fått en bitteliten hemmoride pga trykkinga ; ).

Fikk beskjed av legen om å spise mer fiber.. Har nåå kjøpt fiberrikt brød som jeg spiser en skive av til frokost. Men hva mer bør jeg spise? Kan da ikke spise brød hele dagen? Er vant med å spsie det jeg har lyst på, men må nok legge litt om.

Forslag til lunsj, middag evt. kvelds? Havregrøt og sånt skip spiser jeg ikke! : ) Er jo bare litt kresen og da.. hehe..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102107-treg-mage-fibrerrk-kost-men-hva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det fiber i frukt? Hva med grønnsaker da? Herregud - her har jeg ikke pieling! *ler* Men MÅ gjøre noe med fordøyelsen min, det stopper helt opp!

Jada, både frukt og grønnsaker er fiberrike. Et tips er å kjøpe babygulrøtter for å ha som småsnacks :-)

Gjest Maryland

Når jeg slanket meg, spiste jeg mye fiberrik mat.

Det er mye fiber i bl.a banan!

En annen ting du kan kjøpe, er noen knekkebrød (minner om kjeks) som heter "fiberrik".

Disse finnes med og uten solsikkekjerner.

Disse er veldig bra og spise, hvis du har treg mage!! Fås kjøpt i alle dagligvare butikker.

Lykke til =)

Annonse

happy1365380345

Ta deg en tur på apoteket og kjøp ei flaske Laktulose.

Følg anvisningen på flasken og magen blir fin som bare det.

Ikke ta mer enn det som står - da får du motsatt effekt.

Etter et par dager blir det svung over sakene.

Og dessuten er det helt ufarlig for tarmene - så det så :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...