laguna1365380434 Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg skrev litt om dette tidligere også, men altså, i korte trekk: Jeg bor i bygård og deler bakgård og oppgang med div naboer.. En nabo har noen svære bikkjer, som skambet pus når vi nettopp hadde flyttet inn Det var en ulykke(selvsagt)men vi ble enige om at bakhagen skulle være trygg for pus å være i etter 9 om kvelden..Da skulle siste tur være gått.. Jeg symes de fikk en veldig grei avtale, de "vant" jo hele dagen og dessuten betalte de ingenting av dyrlegeregningen den gangen heller..(på 4000!! Og jeg er fattig!) Men i forrige uke, da jeg er på vei ut med pus møter jeg naboen igjen. klokka var 10.30.. Det var så vidt hun klarte å holde igjen bikkjene som sikla og knurret, og som tydelig gledet seg til en liten aftensnack.. Pus ble drittredd, ikke så rart kanskje, han har jo merket de tanngerdene der før..(måtte sy masse i halen, stakkar) Der og da var det lite å gjøre enn å holde orden på respektive dyr, men jeg ringte på dagen etter for å forhøre meg. Jeg fikk ikke noe klart svar, bare at de skulle prøve å unngå denslags i fremtiden.. Jeg var ikke kjip og sur, men spurte på en høflig og grei måte.. Det holder jo ikke, jeg må vite sikkert når katt kan være i hagen.. Men de bodde her først. Jeg har bare bodd her i snart to år. Noen som vet noen lover eller noe som er relevante i slike tilfeller, eller som har ideer til hvordan jeg kan løse dette? Jeg kan jo ikke holde katt inne hele tiden, da blir han trist:( Tips mottas med takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102113-dyrehod-i-leieg%C3%A5rd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sigga Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Du får håpe at den nye hundeloven trer i kraft fra 1.1.04... Jeg synest det er for ille at du ikke kan sleppe ut katten før etter klokka er 9...Dissa hundeeierne burde ikke ha hund hvis de ikke kan tøyle dem... Min mening....dessuten er det klart at de skal betale..det skulle da bare mangle.. At de har bodd der lengst burde ikke ha noe å si for at de skal overhold regler dere har lagd sammen.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102113-dyrehod-i-leieg%C3%A5rd/#findComment-583816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Du får håpe at den nye hundeloven trer i kraft fra 1.1.04... Jeg synest det er for ille at du ikke kan sleppe ut katten før etter klokka er 9...Dissa hundeeierne burde ikke ha hund hvis de ikke kan tøyle dem... Min mening....dessuten er det klart at de skal betale..det skulle da bare mangle.. At de har bodd der lengst burde ikke ha noe å si for at de skal overhold regler dere har lagd sammen.... Takk for svar! Nå støtter jeg ikke den nye hundeloven, men jeg blir så oppgitt over eierne her.. De har fått alt på sin måte, også klarer de ikke å overholde det engang:( Jeg vil ikke at katt skal ha det kjipt, men nå synes jeg alle alternativer er litt håpløse. Enten må jeg holde pus inne, det er dårlig gjort mot pus eller jeg må utsette han for nabobikkjene, og det er også dårlig gjort mot pus.. Jeg spurte litt om penger etter biteepisoden, men forfulgte det ikke, da jeg var mest bekymret for å reparere katt, og desuten vet jeg ikke om de har plikt til det juridisk( jeg synes de har moralsk plikt, da) Når han viste seg å være fiksbar ble jeg såpass lettet at jeg ikke tenkte så mye på penger..Men nå tenker jeg at jeg kanskje burde kjørt litt hardere, når de tydeligvis gir så pokker.. Litt SUR på naboen nå.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102113-dyrehod-i-leieg%C3%A5rd/#findComment-583833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.