Gå til innhold

FU: Hva er det merkeligste du kan huske å ha drømt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har aldri sånne fly-drømmer eller falle-drømmer. Men jeg drømmer mye, og mye rart. Dessverre glemmer jeg drømmene fort.

En drøm jeg hadde siste uka, var at jeg traff Märtha Lousie på bussen til Bortelid (et populært hytteområde på Sørlandet). Hun var selvfølgelig høygravid, og vi diskuterte svangerskap og fødsel, som om det var det selvfølgeligste i denne verden! Hun var forøvrig veldig koselig å prate med!

Jeg flyr ofte i søvne eller i halvsøvne. Som regel er det fordi at jeg rømmer fra noen og plutselig hopper jeg laaaaaaaangt og i sakte film.

Le, rope o.l. kan jeg ikke huske å ha gjort. Om jeg ønsket det i en drøm, så har jeg aldri fått det til.

Jeg hadde en gang en drøm som jeg drømte opptil flere ganger, med enkle variasjoner.

Hovedgreia var at jeg gikk på bussen på et bestemt busstopp til et bestemt klokkeslett. Når jeg gjorde dette, så kom jeg plutselig til Sri Lanka(!). Der var det en butikk med veldig billige stearinlys. Kjekt, serru.. jadda. Utenfor butikken var det en grønn plen med gjerde rundt. Om man kastet en liten stein inn der, så kom det små, grønne "ting" opp som hoppet litt på gresset. Helt logisk, det!

Inne i butikken fylte jeg kurven med masse, fine lys, MEN - jeg kom meg ALDRI frem til kassen!! Et eller annet var alltid i veien, enten lang kø eller noe annet tull.

For jeg måtte selvfølgelig rekke en bestemt buss til en bestemt tid på et bestemt busstopp for å komme tilbake til Norge igjen. Hvis ikke var jeg stuck der nede med de grønne dingsene i gjerdet...

Fikk aldri noen lys, jeg... :o(

laguna1365380434

Jeg drømmer masse&underlig

Har steder jeg kjenner igjen m.m : Sånn oj, skal jeg hit, det er jo kjempegøy/kjipt osv..

En gang drømte jeg at jeg var gravid under foten, og ikke kunne tråkke ned..Det var slitsomt..:)

Jeg snakker innimellom, det underholder kjæresten.

Jeg flyr ofte i søvne eller i halvsøvne. Som regel er det fordi at jeg rømmer fra noen og plutselig hopper jeg laaaaaaaangt og i sakte film.

Le, rope o.l. kan jeg ikke huske å ha gjort. Om jeg ønsket det i en drøm, så har jeg aldri fått det til.

Jeg hadde en gang en drøm som jeg drømte opptil flere ganger, med enkle variasjoner.

Hovedgreia var at jeg gikk på bussen på et bestemt busstopp til et bestemt klokkeslett. Når jeg gjorde dette, så kom jeg plutselig til Sri Lanka(!). Der var det en butikk med veldig billige stearinlys. Kjekt, serru.. jadda. Utenfor butikken var det en grønn plen med gjerde rundt. Om man kastet en liten stein inn der, så kom det små, grønne "ting" opp som hoppet litt på gresset. Helt logisk, det!

Inne i butikken fylte jeg kurven med masse, fine lys, MEN - jeg kom meg ALDRI frem til kassen!! Et eller annet var alltid i veien, enten lang kø eller noe annet tull.

For jeg måtte selvfølgelig rekke en bestemt buss til en bestemt tid på et bestemt busstopp for å komme tilbake til Norge igjen. Hvis ikke var jeg stuck der nede med de grønne dingsene i gjerdet...

Fikk aldri noen lys, jeg... :o(

*ler meg skakk!*

Jeg drømte en gang at jeg kunne fly.. for å få oppdrift måtte jeg ta genseren og vifte med undersiden, for å få luft under. Genseren måtte bli som en ballong før jeg kunne fly.

Dette hadde jeg fra et Super Mario spill.

Vanligvigvis når jeg er ute og flyr så svømmer jeg i luften.. Vanlig bryst-svømming.

Da jeg var ygre drømte jeg at min mor og hennes eldste søster samt bestemor flydde på sopelimer etter meg.

Jeg svømte for harde livet i lufta!

Samme metode har fatter'n for å komme seg fram.

En kamerat som jeg diskuterte dette med, flyr som en rakett eller som Supermann med armen rett til værs!

Jeg ler ofte akkurat i det jeg sovner og småprater i perioder på natta.

Mye skumle, men spennende mareritt har jeg også og noen ganger skriker jeg ut!

Hadde en romkamerat som trodde det var innbruddstyver på hybelen min en gang - for jeg hylte som en stukken gris, men neida.. jeg var i drømmeland..

*ler meg skakk!*

Jeg drømte en gang at jeg kunne fly.. for å få oppdrift måtte jeg ta genseren og vifte med undersiden, for å få luft under. Genseren måtte bli som en ballong før jeg kunne fly.

Dette hadde jeg fra et Super Mario spill.

Vanligvigvis når jeg er ute og flyr så svømmer jeg i luften.. Vanlig bryst-svømming.

Da jeg var ygre drømte jeg at min mor og hennes eldste søster samt bestemor flydde på sopelimer etter meg.

Jeg svømte for harde livet i lufta!

Samme metode har fatter'n for å komme seg fram.

En kamerat som jeg diskuterte dette med, flyr som en rakett eller som Supermann med armen rett til værs!

Jeg ler ofte akkurat i det jeg sovner og småprater i perioder på natta.

Mye skumle, men spennende mareritt har jeg også og noen ganger skriker jeg ut!

Hadde en romkamerat som trodde det var innbruddstyver på hybelen min en gang - for jeg hylte som en stukken gris, men neida.. jeg var i drømmeland..

*ler*

Jeg tror kanskje at du egentlig er en heks!? :-o

Mine nattlige aktiviteter forøvrig tror jeg min kjære (stakkars) samboer bare må leve med... Jeg har ikke helt oversikt :o)

Men jeg snorker i alle fall ikke!

Annonse

Tror ikke jeg driver og flyr så mye, men har i perioder denne "falle ut for kanten"-følelsen... ekkelt!

Husker at jeg drømte spesielt mye rart mens jeg var gravid - blant annet at jeg fødte kattunger oppe i en trehytte. Den ene var grønn, og den andre hadde stripete genser...

En annen scene var at en stor, brun bjørn jaga mannen min tvers gjennom hele huset og ut gjennom stuevinduet. Våkna av at jeg lå og skrek av latter!

Gjest Socceros

Hmm...jeg er ikke så fæl til og drømme sjøl, men kjæresten min er ganske hyppig til og drive med "faenskap" i søvne.

Spesielt da i forrige uke som hun skreik ut "Neeeej" i søvne og planta to saftige albueslag i trynet mitt, mens vi begge sov (!!!)

mvh

Gjest ikke undertegnet

Husker ikke så mange av drømmene mine, men den siste og merkeligste drømmen var at jeg ble holdt nede av en kjempe-blekksprut. Kom ikke ut av "jern-grepet" den hadde på meg så jeg beit det jeg kunne. Våkna av at kjæresten skreik til.

Han var forresten den "kjempe-blekkspruten" som holdt meg fast i et kjærlig grep.

Uff.

Gjest soleil, psykoterapeut - se eget innlegg

Husker ikke så mange av drømmene mine, men den siste og merkeligste drømmen var at jeg ble holdt nede av en kjempe-blekksprut. Kom ikke ut av "jern-grepet" den hadde på meg så jeg beit det jeg kunne. Våkna av at kjæresten skreik til.

Han var forresten den "kjempe-blekkspruten" som holdt meg fast i et kjærlig grep.

Uff.

Som psykoterapeut så vil jeg tolke din drøm som om du føler at kjæresten kveler deg.

Gir han deg ikke rom for egenutvikling i forholdet?

Hmm...jeg er ikke så fæl til og drømme sjøl, men kjæresten min er ganske hyppig til og drive med "faenskap" i søvne.

Spesielt da i forrige uke som hun skreik ut "Neeeej" i søvne og planta to saftige albueslag i trynet mitt, mens vi begge sov (!!!)

mvh

Hei, kjæresten min..

Hahhaha *ler meg i hjel*

Så du har funnet veien til det forhatte land: doktoronline ;)

tss

Annonse

Gjest InkognitoSoriaMoria

Når jeg drømmer om å fly - så tar jeg armene ut til siden og bæres opp av vinden i laaaaange "hopp" (svev). Og jeg er like irritert hver gang jeg våkner og oppdager at jeg har drømt...at jeg _egentlig_ ikke kan fly...*s*

Men det er temmelig lenge mellom hver gang jeg drømmer om flyging da... sikkert et par år siden sist nå.

Jeg var fæl til å snakke (og gå) i søvne da jeg var yngre. Jeg bor aleine nå, så jeg vet ikke hvordan jeg er med dette nå.

Merkeligste jeg har drømt?

Det må være en av følgende 3:

1) Da jeg ble tvangsgift med en mafiamann fordi jeg hadde vært så dum at jeg svarte da en telefonboks jeg gikk forbi ringte... at jeg svarte på denne telefonen var visstnok en kontraktsinngåelse ang. ekteskap. Han ville få meg drept dersom jeg begjærte skilsmisse.

2) Da jeg drømte at moren min ble gravid, magen hennes este utover - men feil vei..... hun fikk en stor kul bakover på ryggen... til slutt sprakk huden og legene måtte spikre det igjen. (!!!)

3) Da jeg drømte jeg kom nedover en trapp (i speideruniform), hvor det lå spredd en masse knappenåler med fargede knappenålshoder. Disse knappenålene var visst en ny genial oppfinnelse - det var nemlig medisinknappenåler (!). De rosa var vival og de blå var vallergan. Jeg testet et par, naturligvis ... ;-)

Galskapen lenge leve, sier jeg bare! *s*

Glad jeg ikke har denne typen drømmer lenger!!!!

Burde jeg skrevet dette innlegget helt anonymt mon tro?

Jeg har ikke drømt at jeg kan fly, om jeg prater i søvne vet jeg ikke.

Jeg drømmer så mye rart at mange ganger våkner jeg opp og er overlykkelig for at det bare var en drøm.

Andre ganger blir jeg irritert over at jeg våknet akkurat da.

Gidder ikke å gå i detaljer. *trøtt*

Gjest soleil, psykoterapeut - se eget innlegg

Når jeg drømmer om å fly - så tar jeg armene ut til siden og bæres opp av vinden i laaaaange "hopp" (svev). Og jeg er like irritert hver gang jeg våkner og oppdager at jeg har drømt...at jeg _egentlig_ ikke kan fly...*s*

Men det er temmelig lenge mellom hver gang jeg drømmer om flyging da... sikkert et par år siden sist nå.

Jeg var fæl til å snakke (og gå) i søvne da jeg var yngre. Jeg bor aleine nå, så jeg vet ikke hvordan jeg er med dette nå.

Merkeligste jeg har drømt?

Det må være en av følgende 3:

1) Da jeg ble tvangsgift med en mafiamann fordi jeg hadde vært så dum at jeg svarte da en telefonboks jeg gikk forbi ringte... at jeg svarte på denne telefonen var visstnok en kontraktsinngåelse ang. ekteskap. Han ville få meg drept dersom jeg begjærte skilsmisse.

2) Da jeg drømte at moren min ble gravid, magen hennes este utover - men feil vei..... hun fikk en stor kul bakover på ryggen... til slutt sprakk huden og legene måtte spikre det igjen. (!!!)

3) Da jeg drømte jeg kom nedover en trapp (i speideruniform), hvor det lå spredd en masse knappenåler med fargede knappenålshoder. Disse knappenålene var visst en ny genial oppfinnelse - det var nemlig medisinknappenåler (!). De rosa var vival og de blå var vallergan. Jeg testet et par, naturligvis ... ;-)

Galskapen lenge leve, sier jeg bare! *s*

Glad jeg ikke har denne typen drømmer lenger!!!!

Burde jeg skrevet dette innlegget helt anonymt mon tro?

Bra at du var anonym, dette var sterke saker.

hehe :-)

Jeg elsker å spørre folk om drømmer, det kommer så mye rart ut av det. (Om folk er åpne selvfølgelig)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...