Gå til innhold

Pølse med lompe og brød - Hva skal ytterst?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brødet ytterst. Fordi det blir lettest å holde den sånn. Pølsa rulles inn i lompa, legges på plass i brødet. Ingenting spretter opp, og man kan spise den ved å holde den i to fingre.

Med lompa ytterst trenger du jo begge hender for å hindre lompa i å "flippe" ut igjen.

Brødet ytterst. Fordi det blir lettest å holde den sånn. Pølsa rulles inn i lompa, legges på plass i brødet. Ingenting spretter opp, og man kan spise den ved å holde den i to fingre.

Med lompa ytterst trenger du jo begge hender for å hindre lompa i å "flippe" ut igjen.

BS. Det greier seg lenge med ei hand - i alle fall om handa er på størrelse med mi.. ;-)

Eg har forøvrig aldri sett nokon som har hatt brødet ytterst! Eg har prøvd, men det gjekk som eg sa; brødet sprakk.

BS. Det greier seg lenge med ei hand - i alle fall om handa er på størrelse med mi.. ;-)

Eg har forøvrig aldri sett nokon som har hatt brødet ytterst! Eg har prøvd, men det gjekk som eg sa; brødet sprakk.

Javel da! Jeg gir meg.

Annonse

Annonse

Pappa Bjørn

Nå er jeg på hjemmebane!

Først tar man brødet og fyller løk i bunnen. Så tar man pølsa og pakker INN i lompa. Så legger man pølse og lompe ned i brødet.

Dersom du har delt brødet riktig vil du nå ha to kanaler mellom lompa og brødet.Her tar du ketchup på den ene siden og sennep på den andre i STRIPER slik at dette vil renne forsiktig ned i de to nevnte kanalene. Ta deretter Potetsalat eller rekesalat ( Det er kun de to som er godkjent!!) på den ene siden, mens agurkmix legges i en tynn stripe på den andre siden.

Avslutt det hele med ketchup og sennep i kryss over hverandre. Har du gjordt alt korrekt nå så kan du ha en stripe med chilisaus eller fransk pølsedressing midt på pølsa.

Sånn skal det gjøres.

Nå er jeg på hjemmebane!

Først tar man brødet og fyller løk i bunnen. Så tar man pølsa og pakker INN i lompa. Så legger man pølse og lompe ned i brødet.

Dersom du har delt brødet riktig vil du nå ha to kanaler mellom lompa og brødet.Her tar du ketchup på den ene siden og sennep på den andre i STRIPER slik at dette vil renne forsiktig ned i de to nevnte kanalene. Ta deretter Potetsalat eller rekesalat ( Det er kun de to som er godkjent!!) på den ene siden, mens agurkmix legges i en tynn stripe på den andre siden.

Avslutt det hele med ketchup og sennep i kryss over hverandre. Har du gjordt alt korrekt nå så kan du ha en stripe med chilisaus eller fransk pølsedressing midt på pølsa.

Sånn skal det gjøres.

Pleier du å spise pølser på seven-eleven?

Nå er jeg på hjemmebane!

Sånn skal det gjøres.

*sikle*

Nå fikk jeg sinnsykt lyst på pølse!

Jeg er enig i at lompa skal være inni brødet, men løken nedi brødet utenfor lompa?

Hvorfor det?

Pappa Bjørn

*sikle*

Nå fikk jeg sinnsykt lyst på pølse!

Jeg er enig i at lompa skal være inni brødet, men løken nedi brødet utenfor lompa?

Hvorfor det?

Både på grunn av plassering der det er mulig, men også fordi lompa kan være litt klebrig. Da vil du få helt nøyaktige løkmengder dosert per bit slik at ikke løken renner ut eller at alt kommer på en gang. Du vil på denne måten få alle typene med tilbehør fordelt på hele pølsa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...