Gå til innhold

Noen kravler i taket mitt....

Anbefalte innlegg

Ting tyder på at jeg har fått uinviterte husdyr - det er et eller annet som kravler og kryper i taket mitt. Tidligere har jeg hatt mus på besøk - også de kom uten invitasjon, men dette er dyr med mye mer lyd i.

Det høres ut som om noen sitter oppe under takplatene og river i et eller annet, og så hører vi at det beveger seg litt rundt. På bevegelsene kan det virke som om det i alle fall er noe som er større enn ei mus. Dyret er forresten nattaktivt, som flere andre i dette huset.

Siden jeg ikke bor i en tunnel, kan jeg vel i alle fall være trygg på at det ikke er en grevling, men er det noen som vet hva slags dyr som bosetter seg oppunder taket?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102157-noen-kravler-i-taket-mitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Kizza1365380506

Om sommeren pleier jeg å se flaggermus når det begynner å skumre. Har ikke sett de enda i år - kanskje det er fordi de har flytta inn...

Mest sansynlig det da. Men det høres jo skummelt ut når du ikke vet hva det er. Uhh, godt det ikke er meg.

Sov godt i natt da!

(Ville fått det sjekka om det fortsatte da altså, sånn for sikkerhets skyld)

Mest sansynlig det da. Men det høres jo skummelt ut når du ikke vet hva det er. Uhh, godt det ikke er meg.

Sov godt i natt da!

(Ville fått det sjekka om det fortsatte da altså, sånn for sikkerhets skyld)

Jeg skal sjekke det uansett. Det verste er ikke tanken på at det er et dyr der, men at det faktisk kan dø der oppe, og spre en liflig odør i huset mitt....

Kizza1365380506

Jeg skal sjekke det uansett. Det verste er ikke tanken på at det er et dyr der, men at det faktisk kan dø der oppe, og spre en liflig odør i huset mitt....

Det er ingen liflig tanke nei.

Husker min svigermor fikk innvasjon av flygemaur i fjor. Det viste seg at de hadde laget bolig i isolasjonen i veggen. Hundrevis av maur og egg, ugh jeg klør bare med tanken.

Håper det viser seg å være falsk alarm for deg da.

Rotter?

Flaggermus er nyttedyr, de eter mygg. Dessuten kan du ikke uten videre kverke / utrydde flaggermusene hvis det er det du har besøk av. Noe med fredningsbestemmelser og sånt noe tror jeg. Kontakt viltnemnda (?).

Jeg tror nok viltnemnda ler seg ihjel om jeg ringer angående dyr i taket. Og flaggermus er i hvert fall ikke utrydningstrua her jeg bor....

Men jeg kom på at jeg kjenner en i et skadedyrfirma, han skal komme å kikke til uka.

Kizza1365380506

Jeg tror nok viltnemnda ler seg ihjel om jeg ringer angående dyr i taket. Og flaggermus er i hvert fall ikke utrydningstrua her jeg bor....

Men jeg kom på at jeg kjenner en i et skadedyrfirma, han skal komme å kikke til uka.

Du må la oss få vite hva det var

hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...