Gå til innhold

Reise uspesifisert....-kjøpe seg opp?

Anbefalte innlegg

Vi (mor, far og barn på 3 år) vurderer å ta oss en uke i syden nå i mai, og da er det jo litt forskjellige priser å velge mellom. Det er uspesifisert i mange kategorier, evt noen nedsatte hoteller.

Er det noen som har erfaring med dette – hva om vi nå velger det billigste alternativet, uspesifisert – som de skriver er både uten dusj og do... pleier en virkelig ikke komme på helt ordinære hoteller?

Hvis en blir lagt inn på et skikkelig kipt hotell, hva med å ”kjøpe seg opp” – det er vel ikke heller så vanskelig? Noen som har erfaring, og hvor mye måtte dere da betale?

Hilsen reisesyk 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102184-reise-uspesifisert-kj%C3%B8pe-seg-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har skrevet litt om dette før, men jeg kan prøve å hjelpe deg. Det er stort sett fullt mulig å kjøpe seg opp i standard når man kommer ned. Ettersom sesongen ikke er skikkelig igang i mai, og mange senger står tomme.

Det som ofte skjer er at turoperatørene har option på en viss prosent av rommene på et hotell. Dette er rom de har garantert for og ofte må betale for uansett. Dersom ikke noen bestiller opp disse rommene hjemmefra, blir de stort sett brukt til uspes. gjester. Fordi deet da ikke er noen vits i å la de beste rommene stå tomme, om man må betale for de uansett. Turoperatørerne vil jo ha fornøyde gjester selv om de reiser uspes.

Jeg ville nok ikke reist uspes. med familie. Dersom dere skal være borte en uke så mister dere mye tid på å sove på det hotellet dere kommer på en natt, så bytte osv. Jeg vill heller sikret meg et mente var bra på forhånd.

Slev jobber jeg i reisebyrå, og har jobbet som reiseleder. Har også reist charter og uspes. uspes. reise jeg på "heisatur" med venninner. Og da syntes jeg det er helt ok. Men når jeg drar med familien, ville jeg ikke gjort det. Men mange mener nok noe annet. OG syntes uspes. er greit. I mai er jo ofte prisene lave uansett, så det koster ikke allverden å legge på litt hjemmefra.

Bare spør om du lurer på noe!!

Jeg har reist uspesifisert med med to unger + en 5 ukers gammel baby og fikk et flott hotell. Har aldri vært uheldig med hotellene, du vet ikke hvor du kommer men tror de sorterer barnefamilier og festglade mennesker. Og jeg har reist mest uspesifisert. Det er ikke så mange som velger de fineste hotellene når de skal på ferie så de rommene er nok ofte ledige.

tigertrollet

Jeg har stort sett reist på billigste måte og havnet på stort sett bra hoteller. Kan like godt havne på et dyrt som et billig med uspesifisert.

Har også kjøpt meg opp, enten i forkant (eks. betalt 500-1000kr ekstra for å komme til sydspissen på Gran Canaria der man er "garantert" sol) eller byttet hotell og betalt 500kr uka f.eks. for oppgradering.

Har hørt om barnefamilier som har betalt litt ekstra før avreise for å være garantert å komme på et av Ving-senterene f.eks. da disse er garantert barnevennelige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...