Gå til innhold

Telefonsalg vs. markedsundersøkelser


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

happy1365380345

Jeg skjønner ikke problemet med noen av delene. Alle er personer som forsøker å gjøre jobben sin.

Oppfør dere høflig! Det er jo bare å si ja takk, nei takk, det passer dårlig akkurat nå osv.

Med andre ord forestill deg selv i samme situasjonen, at dette var ditt yrke. Hvordan ville du foretrukket at folk oppførte seg når du ringte?

Gjest til alle døgnets tider

Jeg skjønner ikke problemet med noen av delene. Alle er personer som forsøker å gjøre jobben sin.

Oppfør dere høflig! Det er jo bare å si ja takk, nei takk, det passer dårlig akkurat nå osv.

Med andre ord forestill deg selv i samme situasjonen, at dette var ditt yrke. Hvordan ville du foretrukket at folk oppførte seg når du ringte?

Man kan faktisk reservere seg mot telefonselgere, og det sier vel litt om hvor "hyggelig" folk syns det er. Om det er jobben til noen eller ikke driter vel folk i! De ringer faktisk til en privat telefon, og da velger eieren hvordan de vil håndtere situasjonen.

Markedsundersøkelser o.l. kan man ikke reservere seg mot.

Man kan faktisk reservere seg mot telefonselgere, og det sier vel litt om hvor "hyggelig" folk syns det er. Om det er jobben til noen eller ikke driter vel folk i! De ringer faktisk til en privat telefon, og da velger eieren hvordan de vil håndtere situasjonen.

Markedsundersøkelser o.l. kan man ikke reservere seg mot.

Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å si "nei" eller "nei takk". Det tar 2 sekunder. Har man reservert seg mot salg er det en annen sak.

happy1365380345

Man kan faktisk reservere seg mot telefonselgere, og det sier vel litt om hvor "hyggelig" folk syns det er. Om det er jobben til noen eller ikke driter vel folk i! De ringer faktisk til en privat telefon, og da velger eieren hvordan de vil håndtere situasjonen.

Markedsundersøkelser o.l. kan man ikke reservere seg mot.

At folk kan reservere seg mot salg på tlf har vel ingenting med hvorvidt de liker/misliker mennesket som utfører jobben og gjøre, ei heller jobben de gjør. De reserverer seg mot å bli tilbudt varer/tjenester pr. tlf.

De handler jo andre steder - så utsagnet ditt er jo totalt på viddene.

Dessuten ringer ikke "selgerne" og de andre til alle døgnets tider. De har helt faste og klare rammer for i hvilket tidsintervall det sømmer seg å ringe noen privat.

At det skal være så vanskelig å opptre høflig kan jeg bare ikke skjønne, men det sier jo mye om deg som person :(

Men trøsten for være at det sikkert finnes hjelp å få - så det så!

Gjest idioten

At folk kan reservere seg mot salg på tlf har vel ingenting med hvorvidt de liker/misliker mennesket som utfører jobben og gjøre, ei heller jobben de gjør. De reserverer seg mot å bli tilbudt varer/tjenester pr. tlf.

De handler jo andre steder - så utsagnet ditt er jo totalt på viddene.

Dessuten ringer ikke "selgerne" og de andre til alle døgnets tider. De har helt faste og klare rammer for i hvilket tidsintervall det sømmer seg å ringe noen privat.

At det skal være så vanskelig å opptre høflig kan jeg bare ikke skjønne, men det sier jo mye om deg som person :(

Men trøsten for være at det sikkert finnes hjelp å få - så det så!

Jøss så flink du er som kan si så mye om meg som person utfra det lille innlegget!!!

Jeg ser ingen grunn til å være høflig mot en som mot min vilje ringer meg og tilbyr varer. Det er mitt hus, mitt hjem, og jeg har ikke bedt dem dit.

Når jeg derimot går i en butikk, som jeg da selv har oppsøkt, blir det noe annet. Men det er de som skal være høflige og serviceinnstilte til meg, og ikke omvendt.

Og selvfølgelig har det å reservere seg noe med hvovidt man liker/misliker den som ringer. Har man reservert seg, så har man da også grunn til å reagere på å bli trakasert på den måten.

Man har da, etter mitt lille skjønn, faktisk frabedt seg slike telefoner.

Men det er nå min mening da, og etter som de ikke stemmer overens med din, så er jeg vel idiot da.

Annonse

Gjest idioten

Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å si "nei" eller "nei takk". Det tar 2 sekunder. Har man reservert seg mot salg er det en annen sak.

Jeg har ikke sagt noe om hvorvidt det er vanskelig. Diskusjonene gikk vel mer på hvorvidt de fortjener å bli behandlet hyggelig. Og det syns jeg faktisk ikke de gjør når de ringer utenå ha lov til det. For det har de jo ikke så lenge man har reservert seg.

Jeg slipper heller ikke andre inn i huset om jeg ikke selv vil. Sikkert uhøflig det også. Men jeg syns de er like uhøflige som ringer meg når jer har reservert meg.

Jeg har ikke sagt noe om hvorvidt det er vanskelig. Diskusjonene gikk vel mer på hvorvidt de fortjener å bli behandlet hyggelig. Og det syns jeg faktisk ikke de gjør når de ringer utenå ha lov til det. For det har de jo ikke så lenge man har reservert seg.

Jeg slipper heller ikke andre inn i huset om jeg ikke selv vil. Sikkert uhøflig det også. Men jeg syns de er like uhøflige som ringer meg når jer har reservert meg.

Det er firmaet som selgeren/intervjueren ringer fra som har ansvaret.

En ansatt kan ikke ha noen oversikt over om nummeret er reservert eller ikke.

Selgere/intervjuere ringer utifra databaser eller lister, disse listene må de kjøpe fra Telenor. Telenor tar blodpris, dermed blir listene i noen tilfeller sjelden oppdatert.

Dette er et irritasjonsmoment for alle parter.

Så skal du ta noen - ta Telenor.

happy1365380345

Jøss så flink du er som kan si så mye om meg som person utfra det lille innlegget!!!

Jeg ser ingen grunn til å være høflig mot en som mot min vilje ringer meg og tilbyr varer. Det er mitt hus, mitt hjem, og jeg har ikke bedt dem dit.

Når jeg derimot går i en butikk, som jeg da selv har oppsøkt, blir det noe annet. Men det er de som skal være høflige og serviceinnstilte til meg, og ikke omvendt.

Og selvfølgelig har det å reservere seg noe med hvovidt man liker/misliker den som ringer. Har man reservert seg, så har man da også grunn til å reagere på å bli trakasert på den måten.

Man har da, etter mitt lille skjønn, faktisk frabedt seg slike telefoner.

Men det er nå min mening da, og etter som de ikke stemmer overens med din, så er jeg vel idiot da.

Jeg ser at du er en person som høyst sannsynlig er av den oppfatning at du ikke behøver å opptre høflig hvor enn du befinner deg jeg.

Det sier du jo i ditt nevnte eksempel om hva du forventer av butikkpersonalet.

Du derimot behøver vel ikke oppføre deg i det hele tatt!

Skaff deg hemmelig tlf.nr davel og steng dører og vinduer - men for all del bli på innsiden *lol*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...