Gå til innhold

Glupinger: Hjelp meg litt :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Omregning av fot til meter:

Hvor høy er en kar på 5.11 fot?

Har prøvd flere convertere, men de takler ikke "komma elleve" - skjønner?

Takkar og bukkar -

Skrevet

Mener du 5 fot og 11 tommer ? Det er ca. 1.79.

Hvis du mener 5 fot + 0.11 fot, er det vel som Amiga sier.

Skrevet

Mener du 5 fot og 11 tommer ? Det er ca. 1.79.

Hvis du mener 5 fot + 0.11 fot, er det vel som Amiga sier.

Yess!

Det er som Atene sier: 1,79.

(Kunne ikke fatte og begripe at mannen det her er snakk om plutselig var blitt til en liten tass på 1,55...)

Hvordan regna du?

Gjest glup??
Skrevet

Når du skriver 5.11 mener du sikkert 5 fot _og_ 11 tommer, ikke 5,11 fot.

En tomme er 2,51 cm. Det går 12 tommer på en fot, m.a.o er en fot 30,12 cm.

En mann som er 6 fot høy er ca 180 cm (mer nøyaktig:180,72 cm). Er han 5 fot 11 tommmer er han ca 2,5 cm lavere, altså litt over 178 cm.

I det daglige går det helt greit å runde av slik at man regner en tomme som 2,5 cm og 1 fot som 30 cm.

Ei bukse med livvidde 30 tommer er altså 75 cm.

Skrevet

Yess!

(Kunne ikke fatte og begripe at mannen det her er snakk om plutselig var blitt til en liten tass på 1,55...)

Hvordan regna du?

Da må du først regne om 5 feet til cm, deretter regne om 11 inches til cm og så legge sammen.

Beklager at jeg ikke forsto hva du mente. Atene er tydeligvis glupere. Men du bør nok ikke uttrykke det "5 komma 11 fot".

Gjest papirtiger
Skrevet

Da må du først regne om 5 feet til cm, deretter regne om 11 inches til cm og så legge sammen.

Beklager at jeg ikke forsto hva du mente. Atene er tydeligvis glupere. Men du bør nok ikke uttrykke det "5 komma 11 fot".

5'11 er riktig.

Skrevet

Yess!

Hvordan regna du?

Jeg regnet ikke. Det er min egen høyde, så jeg vet det.

Skrevet

Yess!

Hvordan regna du?

Årsaken til at forskjellen blir så stor, er at det er 12 tommer i en fot. Systemet med tommer og fot er ikke desimalt slik som vårt med m, dm og cm.

Altså, en person som er 5 fot og 11 tommer, er nesten 6 fot (nesten 5 tommer og 12 fot).

Mens 5,11 fot jo betyr litt over 5 1/10 fot. 1/10 er jo lite i forhold til nesten en hel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...