Gå til innhold

Kan du velge når du vil ha ferie? Evt. når har du valgt ferien?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sandra1365380284

Om man skal reise til feks. syden, er det bra å reise i mai/juni. Da er det billigere og du får nyte den varmeste mnd hjemme også. Det er lettere å få fri på jobb tidlig på sommern, da alle vil ha fri i fellesferien;)

Eg kan velja rimeleg fritt, så lenge det ikkje er samtidig som ein kollega. Vi må passe på at ein av oss er her til eikvar tid.

I år blir det vel neppe meir enn maks to veker ferie. Når er ikkje bestemt enda.

Hmmm.. I fjor hadde eg berre ei veke ferie. Kva er dette for noko? Har eg slutta å feriere?

Jeg har ikke jobb lenger enn til 1.august, så jeg tar fem uker før 1.august. Det blir vel fra ca 25 juni ellerno...?

Hadde jeg fortsatt hatt jobb etter det kunne jeg valgt å ta ferien min når som helst inne i skoleferien.

På vår interne kalender er det merket av 4 ukers ferie i juli og de 5 andre dagene er også lagt inn bl.a. i påsken.

Men på de fleste avdelinger må der være folk.

Vi krysser av på lister når vi ønsker sommerferie, og så er det opp til sjefen å godta det. Jeg tror det bare er en gang jeg har måttet endre (delt opp) sommerferien. Men jeg setter alltid opp ferien etter mine arbeidsoppgaver, ikke etter mine ønsker. Og hvert år er det arbeid som må gjøres like etter første halvår er ferdig, så det er utelukket å ha ferie i begynnelsen av juli.

Annonse

Eg kan velja rimeleg fritt, så lenge det ikkje er samtidig som ein kollega. Vi må passe på at ein av oss er her til eikvar tid.

I år blir det vel neppe meir enn maks to veker ferie. Når er ikkje bestemt enda.

Hmmm.. I fjor hadde eg berre ei veke ferie. Kva er dette for noko? Har eg slutta å feriere?

Høres sånn ut:-)! Skjerpings, Bassisten!

Hva med en fottur i Himalaya eller Jotunheimen? Husk gode sko. Eller en temareise til Nederland, for å studere blomsterløker? :-)

Høres sånn ut:-)! Skjerpings, Bassisten!

Hva med en fottur i Himalaya eller Jotunheimen? Husk gode sko. Eller en temareise til Nederland, for å studere blomsterløker? :-)

Har høyrd om det frodige plantelivet i Amsterdam ja... Kjempeidè! :-)

Jeg liker å ta ferie når andre ikke gjør det. Kan ikke fordra kø på veien, kø på rasteplasser, kø på utedasser, kø på campingplasser og hvor faen du måtte finne på å bevege deg hen.

Jeg og gubben tar torsdag til søndag i slutten av mai i London fordi vi skal feire bryllupsdagen, andre og tredje uka i juni regner jeg med at vi er å finne på hytta på Tjøme.

Heldigvis kan vi ta fri nesten når vi vil, de vi jobber sammen med er bare glade for at ikke vi også på død og liv skal ha fri i fellesferien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...