Gå til innhold

FU: Hva veier du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Pappa Bjørn

7

• tigertrollet

6

• soleil

5

• sigga

3

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Jeg er 1,70 og veier 52 kg. Har lest i dag på svenske doktor online at deter normalt for meg å være undervektig. Dessuten sto det

Vid undervikt bör du öka på energiintaget i din mat, kalorier, bränsle. Fett och socker innehåller mycket energi, var därför generös med detta. Tillräckligt med energi och näring gör det lättare att orka mer, stå emot infektioner och bibehålla vikten. Det är en fördel att fördela maten över dagen. Små och täta mål, 6-8 tillfällen per dag, ger en ökad möjlighet att täcka energi- och näringsbehov. Kraftig undervikt bör utredas av din läkare. För individuell kostrådgivning hos dietist kontakta din läkare för remiss.

Så jeg kan kose meg med godteri og brus og fete saker med god samvittighet. Ble faktisk litt overrasket, har alltid hørt her hjemme at jeg må spise bare sundt og ikke så mye tomme kalorier.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102264-fu-hva-veier-du/#findComment-585123
Del på andre sider

Jeg er 1,70 og veier 52 kg. Har lest i dag på svenske doktor online at deter normalt for meg å være undervektig. Dessuten sto det

Vid undervikt bör du öka på energiintaget i din mat, kalorier, bränsle. Fett och socker innehåller mycket energi, var därför generös med detta. Tillräckligt med energi och näring gör det lättare att orka mer, stå emot infektioner och bibehålla vikten. Det är en fördel att fördela maten över dagen. Små och täta mål, 6-8 tillfällen per dag, ger en ökad möjlighet att täcka energi- och näringsbehov. Kraftig undervikt bör utredas av din läkare. För individuell kostrådgivning hos dietist kontakta din läkare för remiss.

Så jeg kan kose meg med godteri og brus og fete saker med god samvittighet. Ble faktisk litt overrasket, har alltid hørt her hjemme at jeg må spise bare sundt og ikke så mye tomme kalorier.

Hvis en lege eller professor har skrevet dette så er det selvfølgelig sant ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102264-fu-hva-veier-du/#findComment-585127
Del på andre sider

Hvis en lege eller professor har skrevet dette så er det selvfølgelig sant ;)

Det er en spesialist på Karolinska. Ble nesten litt lettet når jeg leste det. Da kan jeg ta det med ro en periode. Nå har jeg nemlig blitt peset fælt av omgivelsene mine, både over vekt og kosthold.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102264-fu-hva-veier-du/#findComment-585131
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...