Gå til innhold

FU: Hvorfor er jenter sånn?

Anbefalte innlegg

Dette drar seg til, jeg kjeder meg, og jeg ble igjen inspirert av en tråd nedenfor.

Dette vil ingen ende ta.

Hvorfor er jenter ofte så bitchete, overlegene, baksnakkende og motbydelige mot nye jenter?

F.eks., og igjen er jeg eksempelet, så har vi en del jenter i vennegjengen, og med unntak av et par stk som er hyggelige og greie så er de andre overhodet ikke motakelig for kontakt med nye jenter. F.eks. nye kjærester til kompiser. Mens vi gutta forbarmer seg over eventuelle nye kjærester til damene, ber dem med ut på byen og kliner til med fyll og det som er for å bli godt kjent, så nekter mange av jentene regelrett all kontakt med damer av meg og kompiser.

Ikke nok med at de nekter kontakt, men enkelte ganger gjør de alt de kan for å være motbydelige.

Dette er selvsagt i tillegg til baksnakking, løgner og andre greier som ligger i en del jenters natur.

Men hvorfor er det sånn? Konkurranse? Redd for å miste den plassen de (tror de) har i gjengen? Redd for at jentene skal være penere enn dem? Morsommere? Kulere å være sammen med?

Det er noe rart med jenter...

Ja, dette er jo ikke 14 åringer heller, men faktisk jenter på 25 +, så det sier jo litt, og det må også sies at gutter blir tatt i mot av de samme jentene med åpne armer.

I tillegg ser jeg at jentene som svarer i tråden under opplever det samme... Men hvorfor er det sånn?

Er det rett og slett jente/guttelus-problematikken som har innhentet dem? Nå er det bare snudd på hodet fra den gang vi var 6 år gamle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102310-fu-hvorfor-er-jenter-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

31

• libra

13

• Zelig

10

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

Synes du slarver her på DOL verre enn noen jenter. Hvorfor er du sånn som du påstår jenter er?

Men hvem baksnakker jeg?

Slarver, ja. Det gjør jeg i RL også, men baksnakker? Ikke faen.

Verken her heller i RL.

Jeg sier det jeg mener selv om det ikke er pent.

Redd for å miste den plassen de (tror de) har i gjengen? Redd for at jentene skal være penere enn dem? Morsommere? Kulere å være sammen med?

JA på alt over!Det bunner i sjalusi det meste!

Men jeg synes det er rart. Dette er jo ikke engang single jenter som er ute etter å kapre noen gutter. Kunne kanskje forstått trusselen om det var tilfellet, men...

Men du har selvsagt rett likevel, men forstår det gjør jeg ikke.

Annonse

Vennegjengen din er merkelig. Ikke normal, voksen oppførsel det der.

Men det er ikke bare den. Jeg ser det jo ellers også, og jentene som svarte i brystpumpetråden nedenfor ser det jo de også. Og de er til og med eldre enn meg.

Må sies at jeg har en annen vennegjeng også hvor sånt er langt fra vanlig.

Men nå regner jeg disse jentene som så fornuftige at det grenser til det unormale i forhold til hva som er vanlig :)

Gjest signmaten

Men jeg synes det er rart. Dette er jo ikke engang single jenter som er ute etter å kapre noen gutter. Kunne kanskje forstått trusselen om det var tilfellet, men...

Men du har selvsagt rett likevel, men forstår det gjør jeg ikke.

Selv om jenter ikke er single vil de ha oppmerksomhet fra andre typer,og den oppmerksomheten vil de ikke miste til en annen kansje penere og kulere jente,visste du ikke det?Uforståelig eller ikke,sånn er jenter!

Men det er ikke bare den. Jeg ser det jo ellers også, og jentene som svarte i brystpumpetråden nedenfor ser det jo de også. Og de er til og med eldre enn meg.

Må sies at jeg har en annen vennegjeng også hvor sånt er langt fra vanlig.

Men nå regner jeg disse jentene som så fornuftige at det grenser til det unormale i forhold til hva som er vanlig :)

Jaha.. da vet jeg jammen ikke hvorfor de oppfører seg sånn. Jeg kjenner ingen sånne jenter, men så er jeg ganske kresen på hvem jeg gidder å omgås også :)

Jeg synes forresten at det er mye rart ute og går blant både gutter og jenter!

Er gutter så veldig forskjellig egentlig? Eller kommer dere over det etter som dere blir eldre.

Datteren min på på snart 18 har hatt 3 kjærester som alle kom fra de litt finere strøk. Ikke så populært blandt guttene i vennekretsen det heller.

En annen sak er at jentene i kjærestenes vennekrets behandlet henne akkurat som du forteller.

Jaha.. da vet jeg jammen ikke hvorfor de oppfører seg sånn. Jeg kjenner ingen sånne jenter, men så er jeg ganske kresen på hvem jeg gidder å omgås også :)

Jeg synes forresten at det er mye rart ute og går blant både gutter og jenter!

Det er jeg enig med deg i, altså at det finnes mye rart blant begge kjønn.

Men gutter som oppfører seg som jentene over er ofte homser.

Nå prøvde jeg å tenke ut at dette kanskje kunne ha noe med utdanningsnivå og gjøre, kanskje at lavt udannende er verre til den slags enn høyt utdannende, men etter å ha tenkt litt så kom jeg på at jentene i den baksnakke-gjengen i motsetning til den andre, består av ca 50 % med høyere utdannelse. I den andre er det vel ingen som har spesielt høy utdannelse.

Men det hele går vel kanskje på dannelse og ikke utdannelse.

Det er jeg enig med deg i, altså at det finnes mye rart blant begge kjønn.

Men gutter som oppfører seg som jentene over er ofte homser.

Nå prøvde jeg å tenke ut at dette kanskje kunne ha noe med utdanningsnivå og gjøre, kanskje at lavt udannende er verre til den slags enn høyt utdannende, men etter å ha tenkt litt så kom jeg på at jentene i den baksnakke-gjengen i motsetning til den andre, består av ca 50 % med høyere utdannelse. I den andre er det vel ingen som har spesielt høy utdannelse.

Men det hele går vel kanskje på dannelse og ikke utdannelse.

Antakelig. Men er du sikker på at du tolker signalene riktig, da? Det kan jo bare være normal usikkerhet ovefor nye mennesker. Og er det åpenlys baksnakking osv. skjønner jeg ikke helt hvorfor du gidder å omgås disse menneskene..

Annonse

Er gutter så veldig forskjellig egentlig? Eller kommer dere over det etter som dere blir eldre.

Datteren min på på snart 18 har hatt 3 kjærester som alle kom fra de litt finere strøk. Ikke så populært blandt guttene i vennekretsen det heller.

En annen sak er at jentene i kjærestenes vennekrets behandlet henne akkurat som du forteller.

Da må det sies at ingen her, kanskje med unntak av en og hun er på ingen måte sånn som de andre jeg snakker om over her, kommer fra familier som er finere enn det "vanlige".

Ja, jeg tror gutter er annerledes, og jeg opplever fint lite baksnakking fra gutter. Litt er det nok, men det blir som bagateller å regne i forhold til hva jentene gjør, og går ofte på helt andre ting. F.eks. dersom man virkelig har hatt noen heftige konfrontasjoner. Disse har også en tendens til å løse seg opp raskt ved å gjøre opp seg i mellom (med ord, ikke vold). Det ser jeg ikke blant jentene. De tilgir så godt som aldri, får jeg inntrykk av. Bare flyr rundt og brummer og hilser falskt på hverandre de gangene de møtes.

Antakelig. Men er du sikker på at du tolker signalene riktig, da? Det kan jo bare være normal usikkerhet ovefor nye mennesker. Og er det åpenlys baksnakking osv. skjønner jeg ikke helt hvorfor du gidder å omgås disse menneskene..

Det er mer utstøting enn baksnakking, selv om baksnakking også forekommer, og jeg misforstår ikke da de, når jeg flere ganger har konfrontert dem med det, ikke gjør noe som helst for å nekte for at det er sånn. "Sånn er jenter", har jeg fått høre noen ganger. Jeg er ikke helt enig med dem der.

Hvordan kan man unngå å omgås noen i en vennegjeng på ca 20 stk? Nekte de verste å komme på fest? Ikke snakke med dem?

Det er jo ikke praktisk mulig.

Men jeg liker det ikke og forteller hvor landet ligger.

Av en eller annen merkelig grunn virker det for øvrig ikke negativt at jeg har satt dem på plass noen ganger. Det er akkurat som om de respekterer at jeg forteller dem hvor landet ligger.

Det er mer utstøting enn baksnakking, selv om baksnakking også forekommer, og jeg misforstår ikke da de, når jeg flere ganger har konfrontert dem med det, ikke gjør noe som helst for å nekte for at det er sånn. "Sånn er jenter", har jeg fått høre noen ganger. Jeg er ikke helt enig med dem der.

Hvordan kan man unngå å omgås noen i en vennegjeng på ca 20 stk? Nekte de verste å komme på fest? Ikke snakke med dem?

Det er jo ikke praktisk mulig.

Men jeg liker det ikke og forteller hvor landet ligger.

Av en eller annen merkelig grunn virker det for øvrig ikke negativt at jeg har satt dem på plass noen ganger. Det er akkurat som om de respekterer at jeg forteller dem hvor landet ligger.

Noen jenter blir kjerringer, andre ikke. Dette er ihvertfall ikke "sånn jenter er". Like teit som å si at alle gutter er sykelig sjalu, eller at alle gutter slåss osv. Generalisering er alltid teit! Bra du sier fra. Jeg hadde ikke giddet å forholde meg til så barnslig oppførsel.

Men uff, jeg sier visst ting litt vel rett ut, da. Ikke så smart det heller, og ikke så veldig voksent alltid :)

Da må det sies at ingen her, kanskje med unntak av en og hun er på ingen måte sånn som de andre jeg snakker om over her, kommer fra familier som er finere enn det "vanlige".

Ja, jeg tror gutter er annerledes, og jeg opplever fint lite baksnakking fra gutter. Litt er det nok, men det blir som bagateller å regne i forhold til hva jentene gjør, og går ofte på helt andre ting. F.eks. dersom man virkelig har hatt noen heftige konfrontasjoner. Disse har også en tendens til å løse seg opp raskt ved å gjøre opp seg i mellom (med ord, ikke vold). Det ser jeg ikke blant jentene. De tilgir så godt som aldri, får jeg inntrykk av. Bare flyr rundt og brummer og hilser falskt på hverandre de gangene de møtes.

Her snakket guttene dritt om kjærestene hennes, de ble ikke godtatt. Det var ikke det at guttene kom fra spesielt fine familier men at de kom fra din kant dvs feil kant.

Men jeg tror datteren min slet mer den andre veien.

Noen jenter blir kjerringer, andre ikke. Dette er ihvertfall ikke "sånn jenter er". Like teit som å si at alle gutter er sykelig sjalu, eller at alle gutter slåss osv. Generalisering er alltid teit! Bra du sier fra. Jeg hadde ikke giddet å forholde meg til så barnslig oppførsel.

Men uff, jeg sier visst ting litt vel rett ut, da. Ikke så smart det heller, og ikke så veldig voksent alltid :)

Joda, det er flott å si ting rett ut. Jeg kommer alltid godt ut av det når jeg gjør det. Selv de som oppfører seg som idioter, f.eks. disse jentene her, respekterer åpenbart det, og jeg tror rimelig sikkert at jeg ikke er en som faktisk blir baksnakket av dem.

Jeg sier ikke at alle jenter er sånn, men mange jenter er utvilsomt sånn, og problemet blant jenter er verre enn blant gutter. Det har jeg i det minste erfart i mitt 28 årige liv til nå.

Men jeg forstår ikke hvorfor.

Her snakket guttene dritt om kjærestene hennes, de ble ikke godtatt. Det var ikke det at guttene kom fra spesielt fine familier men at de kom fra din kant dvs feil kant.

Men jeg tror datteren min slet mer den andre veien.

Når man begynner å mase med at noen kommer fra "feil kan av byen" da har man relativt store problemer og det sier isåfall mest om dem. Faktisk sier jo akkurat det veldig mye om dem.

Men sånt har jeg aldri opplevd, men flertallet av mine venner kommer også fra forholdsvis normale hjem uten de helt store klasseskillene. Litt midt på treet hele bunten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...